brandstoffilter niet te vinden ford ka ru8

A

Anoniem

Guest
Dag allemaal,
ik heb een vraagje voor de ford ka kenner. ik wil graag de brandstoffilter vervangen een ford ka. Het gaat om het nieuwe model, hij komt uit 2010.

ik heb het al van diverse autos hrt brandstoffilter vervangen maar ik kan hem alleen van de ford ka niet vinden. ik heb me rot gezocht. Weet iemand waar hij zit?

Zoeklocaties:
in de motorruimte
onder de auto meestal in de buurt van de benzinetank
in de brandstofpomp (want zogezegd zou het een lifetime onderdeel zijn volgens bepaalde fabrikanten)
achter een of andere vreemde afdekplaat (er worden ook nog wel eens onderdelen achter een spatbord verbouwd tegenwoordig)

Anders de Leidingen volgen vanaf de injector rail naar de tank en dan kom je hem vast een keer tegen.

Op internet staat er ook weinig tot niks over. Maar er zijn meer modellen van ford rond dat bouwjaar waar het filter bij de benzinetank hangt. Dus wellicht daar als eerste maar kijken.

Brandstoffilter zit (net als bij de Fiat 500 1.2 - dezelfde motor) in de tank en hoeft dus niet vervangen te worden.

super bedankt, ik vond het al vreemd. de ford garage vertelde dat hij bij 60.000 km vervangen wordt. Dat is voor de diesel versie. bedankt voor de reactie

superformer zei:
... hoeft dus niet vervangen te worden.

Eigenlijk wel, Maar men doet alsof brandstof tegenwoordig superschoon is en het filter dus ook zo lang mee gaat... Als je het open zou zagen bij de normale vervangingsperiode (30 - 60k km) zie je waarom het eigenlijk wel moet en hoe langer het niet vervangen wordt. hoe erger het wordt.

Anderzijds rijden er ook auto's van 20 jaar oud met nog altijd het originele filter rond omdat ze bij een grote beurt wat op inkoop wilden besparen bij de dealer en garages...

Wil echter nog niet zeggen dat het nooit vervangen hoeft te worden...

Vandaar "zogezegd" liftime onderdeel. Wat helemaal niet het geval is.

Terug
Bovenaan