Brandstof vergrendelingsblokje startvergrendeling kwijt

Vincent 3939427

Net ingestapt
Hallo,

Op de brandstof pomp zit een vergrendelaar. Om de auto te starten moet je de autosleutel in het gat plaatden en half gedraaid laten, met het specialesleutelblokje plaats je dan op de gemonteerde twee contactpunten, hierna gaat de vergrendeling er van af, en kun je met de autosleutel doordraaien. Ik ben dat sleutelblokje nou dus kwijt.

Tussen autocontact en brandstofpomp zit de vergrendelaar, dus haal je die ervan dan loopt de stroom aangenomen weer door naar de brandstofpomp. Leek makkelijk, effe draadje bij elkaar en dat was het, maar toen ik dichtbij keek zag je een heel gekronkel van draden bij een.

Twee vragen: 1. Weet iemand hoe ik die vergrendelaar eruit krijg?
2. Hoe of waar haal ik een nieuw blokje? Of is dat niet nodig en is dit gewoon een gesloten circuit maken? Wanneer je me kan helpen zou geweldig zijn want me auto staat nu stil langs de kant.

Hoor graag of iemand meer weet!

Groet,

Vincent

Ehh wat? Heel lastig te begrijpen dit. Gaat over de startblokkering denk ik? Dat zal meer inhouden als alleen contact maken tussen die 2 puntjes, anders is het ook een beveiliging van niets.

^^ kan een accessoire achteraf zijn, dan is het al iets makkelijker dan fabrieksaf, lijkt mij.

Kan je de contactpunten op de 'speciale sleutel' niet doorverbinden met een paperclip?

Durashift zei:
^^ kan een accessoire achteraf zijn, dan is het al iets makkelijker dan fabrieksaf, lijkt mij.

Kan je de contactpunten op de 'speciale sleutel' niet doorverbinden met een paperclip?

Ik heb een vergelijkbaar systeem gehad in mijn Alfa 164, iets in mij zegt dat die paperclip niet gaat werken.
Het werkte met een lang dun rechthoekig kastje die op de 2 contactpunten drukte en weet wel zeker dat daar iets van electronica in zat.
Op Google kan ik helaas niets vergelijkbaars vinden van dat systeem

Terug
Bovenaan