A
Anoniem
Guest
situatie:
nissan note 1.4 benzine heeft in onderhoudsboekje bougie NGK LFR5AP-11 als aangewezen bougie te vervangen om de 60.000 km.
Bij onderhoud haal ik de bougies er uit en stel vast dat deze NGK LFR5E-11 zijn en niet de AP's.
Nissan monteert dus af fabriek een andere bougie dan diegene die ze zelf aanbevelen?
Verschil in kostprijs is duidelijk. De AP's zijn vier keer zo duur.
Bij mailing van NGK wordt ik doorverwezen naar hun productkiezer: deze beveelt de E's aan.
Bij mailing naar Nissan verwijzen ze door naar een nissangarage.
Garage komt af met raar verhaal: zij vervangen de bougies op leeftijd ipv op kilometrage. Zij beweren de AP's te monteren.
Gezien de meeste noterijders met de 1.4 benzinemotor enkel rond de kerk rijden kan ik er nog inkomen...
Als ik pols naar het verschil in kilometrage weten ze niet goed te antwoorden.
NGK geeft hier ook geen duidelijkheid over.
Iemand een visie op dit bougiegedoe?
Is er een verschil in verwachte levensduur tussen beide soorten?
nissan note 1.4 benzine heeft in onderhoudsboekje bougie NGK LFR5AP-11 als aangewezen bougie te vervangen om de 60.000 km.
Bij onderhoud haal ik de bougies er uit en stel vast dat deze NGK LFR5E-11 zijn en niet de AP's.
Nissan monteert dus af fabriek een andere bougie dan diegene die ze zelf aanbevelen?
Verschil in kostprijs is duidelijk. De AP's zijn vier keer zo duur.
Bij mailing van NGK wordt ik doorverwezen naar hun productkiezer: deze beveelt de E's aan.
Bij mailing naar Nissan verwijzen ze door naar een nissangarage.
Garage komt af met raar verhaal: zij vervangen de bougies op leeftijd ipv op kilometrage. Zij beweren de AP's te monteren.
Gezien de meeste noterijders met de 1.4 benzinemotor enkel rond de kerk rijden kan ik er nog inkomen...
Als ik pols naar het verschil in kilometrage weten ze niet goed te antwoorden.
NGK geeft hier ook geen duidelijkheid over.
Iemand een visie op dit bougiegedoe?
Is er een verschil in verwachte levensduur tussen beide soorten?