Bossinkje - Renault Mégane Estate 1.5 dCi GT-Line - Klokje rond !

Ja, zo'n deuk moet je wel gemerkt hebben. Daar is het te diep voor en de plek is ook vrij typisch. Ik gok op een foutje tijdens het inparkeren.

Laat ik beginnen met de leuke berichten!

Ik vind de velgen er verrassend goed onder staan! Geven de auto best een andere look vind ik. En het lederen interieur vind ik echt heel erg gaaf, dat geeft echt een heel ander beeld, en zeker met dat "hout" op de deuren, lijkt ie meteen veel luxer, en nog mooier (vind ik).

Wat naar van die deuk zeg, ik vrees dat de dader op het kerkhof ligt, lelijk dat mensen zulke streken hebben he?

Heel erg matig van die deuk, helaas is de kans dat je de dader nog gaat vinden echt heel minimaal. Ik zou op de sloop kijken voor een deur in de juiste kleur, gaat goedkoper zijn dan dit laten herstellen denk.

Vandaag even bij een kameraad langsgeweest om naar de schade te kijken. Zijn inschatting is dat er een grote kans is dat de deuk er nog uit te krijgen is, dus dat betekent dat ik alleen een vervanging voor de stootstrip moet hebben. Die waren toch al niet mooi meer, dus vervanging daarvan stond al op de planning.

Het is een tijdje stil geweest hier. Druk met school en dergelijke, dus weinig tijd gehad om hier alles bij te houden. We hebben met de Xantia niet stil gezeten !

Allereerst zijn de hoogteregelaars vorige week helemaal schoongemaakt en is er een nieuwe voorraadbol onder de auto gekomen. Hij zalf echter nog steeds weg na een dag stil staan dus dat wordt nog verder zoeken.

Ik heb inmiddels ook een andere hoedenplank kunnen regelen, zonder speakergaten en met zonnegordijn! :cool:

13ymj3c.jpg

Dankjewel! Die reclame heb ik er juist zelf opgezet. Is het bedrijf van een goede vriend van me waar ik altijd terecht kan en waar ik altijd wel een plekje op de brug kan krijgen als dit nodig is. Daarnaast helpt hij mij ook superveel met de auto dus maak ik voor hem graag een uitzondering. Normaal heb ik namelijk zelf ook een hekel aan dit soort houders.

Even weer een update. Inmiddels heb ik tijd en zin kunnen maken om de deurkaarten te vervangen. Uiteindelijk bleek het heel erg mee te vallen en had ik ze er behoorlijk snel inzitten. Foto's volgen nog, maar het resultaat mag er zijn, al zeg ik zelf. Eigenlijk is het maar een klein detail, maar het maakt uiteindelijk een groot verschil en het interieur is meteen af.

Aangezien ik de deurkaart er al af had, meteen een poging gewaagd om de deuk uit de deur te krijgen. Die was er ook sneller uit dan verwacht. Ik probeerde alleen nog maar te voelen waar de deuk zat (via de opening van de luidsprekers) en voor ik er erg in had hoorde ik een plop en was de deuk (grotendeels) verdwenen. Net onder de sierstrip is de deuk nog heel iets zichtbaar, maar dat neem ik maar voor lief. Nadeel? De deuk in de sierstrip valt nu nog 4x zo erg op. Maar eens zien of ik een nette set sierstrips kan vinden, bij voorkeur in kleur.

Verder doet de Xantia het nog prima. Ik geniet nog steeds van elke kilometer, het comfort is subliem en de lederen zetels zitten fantastisch. Deze auto gaat voorlopig niet weg! :cool:

e6ddex.jpg

Mooi nieuws Justin! En een prachtige foto!

Op je foto valt me niets op hoor! Ik vind je velgen op de foto erg tof staan trouwens!

Dankjewel! Wat moet je verder opvallen aan de foto trouwens? :)

Velgen staan inderdaad leuk, ben er zelf ook blij mee. Al zit ik wel langzaam te kijken voor een setje 16 inch, om net iets meer de wielkasten op te vullen. Maar dat heeft geen haast, en moet ook binnen budget vallen. Ben ook maar een arme student. :LOL:

Bossinkje zei:
Dankjewel! Wat moet je verder opvallen aan de foto trouwens? :)

Velgen staan inderdaad leuk, ben er zelf ook blij mee. Al zit ik wel langzaam te kijken voor een setje 16 inch, om net iets meer de wielkasten op te vullen. Maar dat heeft geen haast, en moet ook binnen budget vallen. Ben ook maar een arme student. :LOL:

Haha, dat ik je deukje niet zie bedoelde ik :p

Dan bij deze de foto's van de 'nieuwe' deurkaarten. Een foto van de half uitgedeukte deur heb ik zo niet bij de hand, althans geen foto waar het echt duidelijk zichtbaar is.

2nu3tqc.jpg

Excuses voor deze scheve foto, Tinypic heeft al sinds een tijd last met het op de juiste manier uploaden van dit soort foto's.....

2556u5v.jpg

Dankjewel! :cool: Ben er ook superblij mee.

En als alles vandaag een beetje meezit komt er vanavond (of morgen) nog een leuke update aan! :cool:

Ja echt heel mooi dat interieur zo! Hout en leer blijft toch de mooiste combinatie vind ik. Zit zelf ook te denken om de interieurlijsten in mijn BMW te vervangen voor houten exemplaren, heb ook zwart leder en een soortgelijke lakkleur dus dat zou wel goed staan denk ik.

Ben benieuwd naar je volgende update (y)

Bedankt voor de reacties! Ben er zelf ook erg blij mee.

En zoals beloofd, de volgende update (alleen iets later dan eerder gezegd...)

33li14w.jpg

2n9lro6.jpg

Maakt de auto (in mijn ogen) helemaal af. :cool:

Heel mooi spoilertje (y) op de een of andere manier associeer ik de Xantia altijd met z'n spoiler, Denk dat er best veel met rondrijden, niet?

Bedankt voor de positieve reacties. Het was toendertijd inderdaad een originele optie. Maakt het kontje net wat strakker en sportiever. (y)

De opmerking over ondersteboven in een tunnel snap ik niet, mis ik iets? :)

Bossinkje zei:
Bedankt voor de positieve reacties. Het was toendertijd inderdaad een originele optie. Maakt het kontje net wat strakker en sportiever. (y)

De opmerking over ondersteboven in een tunnel snap ik niet, mis ik iets? :)

Voldoende downforce om ondersteboven te rijden. :T

Ik heb gehoord dat ie van race-strepen en stickers ook nog sneller gaat, misschien is dat nog een leuke tip? :D

Bedankt! (y). En nu ophouden over die reclameloze kentekenplaathouder, gaat niet gebeuren. Is voor een goed doel dit. o_O

@Pjotr & Damian: Gaan jullie eens je mond spoelen.. :eek: Alhoewel, een sportdempertje zal misschien best leuk klinken... :) :)

Bedankt beide!

@madmat: Ik weet niet wat er fout is aan het blinderen van de ramen, maar heb er wel eens aan zitten nadenken. Bijkomend nadeel is dat ik totaal geen geduld heb voor dat soort klusjes. Al meerdere pogingen gedaan bij de Clio en de Ibiza. De achterruit van de Xantia loopt daarbij ook nog eens in alle mogelijke richtingen krom, dus dat ga ik zelf nooit mooi krijgen. Laten doen is erg prijzig.

Over het blinderen he?

Ik wou dat ook doen in de Hyundai, voor de vakantie vooral. Maar ik had ook ruzie ermee, nu heb je bij de Action voor een kwartje ofzo al folie.
Zou je een raam kunnen blinderen door het folie zeg maar niet in één deel maar in bijvoorbeeld 2 stukken te kunnen snijden, of zou je dan zien waar de stukken ophouden? zeg maar de kniplijn, zou je die duidelijk zien?

Die streep ga je inderdaad altijd zien. Daarnaast ben ik ook erg pietluttig op dit soort dingen en wil ik geen enkele vouw of bubbeltje in de folie hebben zitten. Dus zelf doen gaat hem hoe dan ook niet worden.

Terug
Bovenaan