Boordcomputer uitlezen Rover 75

R 8185683

Net ingestapt
Beste autoliefhebbers,

Ik heb sinds een paar maanden een Rover 75 (uit 2004) in bezit. Rijdt prima, maar sinds een week brandt het indicatielampje van de motor.

Ik heb mijn auto weggebracht naar de plaatselijke KwitFit, maar daar kunnen ze - naar eigen zeggen met drie verschillende uitleesapparaten - de boordcomputer niet uitlezen. Met mijn online zoektocht kom ik er niet helemaal uit.

Is er iemand die weet waar ik een Rover zou kunnen uitlezen? Ik werd overigens doorverwezen naar de dealer, dus dat zegt me genoeg. ;)

Alvast bedankt!

Randy

Wat ik gezien heb, hebben niet alle rover 75 al een obd2 systeem, maar zijn er ook modeljaren met nog een eigen rover specifiek protocol.
Klopt dan wel dat ze hem niet zomaar kunnen uitlezen.

Collega van me heeft hetzelfde probleem, met z'n mg-f, ondanks dat die wel een obd2 poort heeft is die niet compatible met obd2.

Aangezien Rover sinds 1994 toebehoorde aan de BMW Group, zou je het ook nog eens in die richting kunnen proberen: ook al zou BMW zich niet te veel hebben bemoeid met de ontwikkeling, kan het toch zijn dat er wat techniek uit het BMW-magazijn is geleend.

Verder is de 75 in het voorjaar van 2004 gefacelift. Misschien is het handig om te weten of jouw wagen van vóór of na de facelift is (want dat zou wel eens de scheidingslijn kunnen zijn tussen 75's die wel en die niet met OBD2 praten).

Terug
Bovenaan