Bonk geluid koppeling opkomen Peugeot 208

A

Anoniem

Guest
Beste leden,

Graag zou ik jullie om wat advies vragen. Ben eerste eigenaar van een Peugeot 208 1.0 like van 2014 benzine met 90.000 km op de klok. Gebruik de auto bijna elke dag, maar nu is er toch een merkwaardig iets ontstaan.

Soms als je de koppeling laat opkomen in de eerste versnelling hoor je een soort bonk geluid 1 seconde (alsof je een tikje geeft tegen de zijkant van de auto lijkt het op) . Als je de koppeling heel geleidelijk laat opkomen met minder gas hoor je het vaak niet. Ga je wat vlotter van start dan heb je meer kans om het te horen.

Hebben jullie enig idee wat het is dat vervangen zou moeten worden? Google geeft soms het druklager aan bij soortgelijke zoektermen, wat zouden de kosten daarvan zijn denken jullie? Is het riskant om ermee door te rijden? Het geluid is er maar af en toe en de apk is pas over een jaar. Laat de auto vaak in de eerste versnelling staan met handrem als ik de auto uitzet, weet niet of dat kwaad kan. Misschien kan het ook iets kleins als een kabel of veertje zijn natuurlijk.

Hoor graag jullie advies en tips hoe ik dit het beste kan vertellen bij de garage.

Met vriendelijke groeten,

Carlo

mijn eerste idee zou zijn dat het een versleten moter steun is.

als je kracht zet op de moter heeft die de neiging te kantelen. als de moter steun (soort demper) versleten is beweegt de moter meer. als het te erg is krijg je een bonk bij het gebruiken van de koppeling. Dit is meestal de uitlaat die iets raakt.

Dit probleem wil je opgelost hebben dus beter zo snel mogelijk als wachten tot volgend onderhoud (overigens doen ze bij de APK niets met dit geluid hoor).

Gewoon eens mee naar een Peugeot dealer/expert rijden. Motorsteun, versnellingsbak, koppeling, vliegwiel. Kan van alles zijn.

Terug
Bovenaan