Boete auto met buitenlands kenteken

cirKel zei:
Er heeft hier jarenlang een Frans stel in de straat gewoond. Ze hadden een Renault, met Frans kenteken. Ze hadden zelfs een parkeervergunning op dat kenteken, die je alleen maar krijgt als je de wachtlijst hebt doorlopen plus al die tijd bent ingeschreven in deze gemeente. Dat moet dus eigenlijk al onmogelijk zijn, maar kennelijk zijn de bestanden van belastingdienst en gemeentes zo ontzettend gescheiden, dat je er makkelijk mee wegkomt. Nu wonen ze er niet meer.

Maar intussen woont in het appartement een verdieping hoger een Griek, die kennelijk eerst in Duitsland woonde, want zijn auto heeft een Duits kenteken. Hij zit hier ook al minstens zo'n 2,5 jaar. Heeft (nog) geen parkeervergunning, maar wel nog steeds dat Duitse kenteken. Ik mag aannemen dat hij hier is ingeschreven, aangezien hij eigenaar van het appartement is en volgens zijn Linkedin-pagina hier woont en werkt.

Ik vind het bijzonder dat ons systeem hier totaal niet waterdicht is; je moet echt letterlijk door de juiste instantie toevallig worden gecontroleerd voordat ze je te pakken hebben. En wat is de kans daarop?
.

Je mag gewoon met een buitenlands kenteken rijden als je maar de BPM en de MRB betaald. Er zijn mensen die dat doen. Het wil niet zeggen dat een auto met een buitenlands kenteken belasting ontduikt. In 2013 waren er 120.000 auto’s geregistreerd met buitenlands kenteken. Die auto’s betalen dus gewoon belasting.

Hoi hoi

Mijn neefje heeft een Engelse kenteken (komt daar ook vandaan) nu heeft hij gewoon een standaard kaartje gekregen van de gemeente met een boete, omdat hij niet voor het parkeren heeft betaald. Hij zegt dat hij het niet wist. Nu wilt hij niet betalen, maar ik maak me zorgen om hem! Dat kaartje heeft een QR code die ik stiekem heb gescand, maar ik kom gewoon op de site van de gemeente niks is gelinkt met zijn auto. Klopt dit?

Buitenlandse kentekens op woonwagenkamp

Omroep Brabant zei:
Miljoenen in beslag genomen bij inval woonwagenkamp Deutersestraat Den Bosch

DEN BOSCH - Bij de inval bij het woonwagenkamp aan de Deutersestraat is voor miljoenen aan vermogen in beslag genomen. Vrijdag ging de tweede dag van de zoekactie bij het woonwagencentrum in. Acht van de zestien aangehouden bewoners blijven langer vastzitten. In totaal zijn er twaalf illegale vuurwapens in beslag genomen. Daarnaast zijn ook steekwapens en illegaal vuurwerk aangetroffen.
[....]Vrijdagmiddag is er gestart met het afvoeren van 23 voertuigen en vier grote caravans die op het terrein stonden. De meeste dure auto's hebben een Duits kenteken.

Inval woonwagenkamp; buitenlandse kentekens

Brabants Dagblad zei:
Inval woonwagencentrum in Den Bosch: gepantserde auto in beslag genomen
DEN BOSCH - Ondersteund door de politie hebben medewerkers van de Belastingdienst dinsdagochtend een inval gedaan op woonwagencentrum de Moerputten in Den Bosch.
Vijf auto's zijn in beslag genomen bij de inval vanochtend op het woonwagencentrum De Moerputten in Den Bosch.
[....]De aanpak van de Belastingdienst richtte zich op het gebruik van buitenlandse kentekens door ingezetenen van Nederland. Onterecht rijden met een buitenlands kenteken, met als doel de BPM (belasting op personenauto’s en motorrijwielen) en motorrijtuigenbelastingen te ontwijken, heeft de aandacht van de Belastingdienst. De controle had als doel vast te stellen of er sprake was van verschuldigde BPM en/of houderschapsbelasting.

Mijn man en ik verblijven 7 maanden per jaar in buitenland en de rest van het jaar in ons huis in Nederland.....
We willen spullen naar Nederland terugbrengen met onze buitenlandse auto.....
we zouden dan vrijstelling voor 2 weken moeten aanvragen, maar.....
1. wat, als we onverhoopt een paar weken langer in Nederland willen of moeten blijven voordat we met die auto uit Nederland terug willen...
Het is een bestelauto, 1820 kilo, uit 2005.......
2. Ik kom er niet achter wat de BPM zou zin (auto jonger dan 17 jaar, dus BPM)
3.Zouden ze echt over die paar weken te lang verblijf een naheffing geven?
4. Wat, als we 'gokken' en zonder vrijstellings aanvraag NL binnenrijden?
5. In Nederland rijden we alleen met de buitenlandse auto van grens naar huis.... en later van huis naar de grens....
want tijdens ons verblijf in Nederland rijden we met onze Nederlandse auto
en de buitenlndse staat dan niet op de openbare weg .......
graag zoveel mogelijk info.....

Terug
Bovenaan