ClioRougeflamme
Wegverkenner
Goedemiddag allemaal,
Een vriend van mij stuurde vanmorgen deze Z4 E89 door. Hij zoekt al langer iets leuks omdat het nu nog kan. Met de elektrische auto in aantocht en het feit dat hij nu nog jong is en geen/niet veel ruimte nodig heeft, is dit wel het moment een dergelijke auto aan te schaffen. Hij zal dan ook dagelijks worden gebruikt maar zeker niet voor meer dan zeg plm. 15.000 kilometers per jaar.
Ik kan de auto op de website de aanbieder niet terugvinden dus de kans is aanwezig dat de auto inmiddels toch is verkocht (dat horen we dan vanzelf aangezien reeds contact is gezocht). Als dat zo is, dan toch handig om ons in te lezen in dit type BMW.
Momenteel leven de volgende vragen nog:
1. Wat is de algemene indruk van de Z4 E89, zijn er specifieke zaken om op te letten?
2. Een zescilinder heeft de voorkeur, en volgens mij zijn de viercilinders in dit type gekend als onbetrouwbaar en moet je die om die reden sowieso mijden, klopt dit?
3. De 2,5 liter zes-in-lijn in de 23i, is dat een betrouwbaar blok? Wat zijn de aandachtspunten? Info over de 30i en 35i is ook welkom, die zouden we ook wel tegen kunnen komen. De vader van deze vriend heeft in het verleden een hele mooie 528i F11 vanaf nieuw gehad met een zescilinder-in-lijn (deze zijn kort leverbaar geweest tot deze ook viercilinders werden). Die auto verbruikte naarmate hij ouder werd en er meer kilometers op stonden (+100.000) best wat olie, is dat hetzelfde blok als de 30i en 35i? En zou dat dan ook een aandachtspunt moeten zijn?
4. De bandenkeuze en uitlijning zijn volgens mij altijd zeer kritisch bij BMW. Waar moeten we op letten? Ik begreep dat sommige bandenfabrikanten specifiek een BMW-keurmerk op de band zetten om aan te geven dat deze geschikt zijn voor BMW, zo nauw luistert het kennelijk. En als runflat te onconfortabel blijkt, is wisselen naar non-runflat mogelijk of moet je dat niet willen?
Dit is het voor nu, hopelijk kunnen jullie ons op weg helpen!
Een vriend van mij stuurde vanmorgen deze Z4 E89 door. Hij zoekt al langer iets leuks omdat het nu nog kan. Met de elektrische auto in aantocht en het feit dat hij nu nog jong is en geen/niet veel ruimte nodig heeft, is dit wel het moment een dergelijke auto aan te schaffen. Hij zal dan ook dagelijks worden gebruikt maar zeker niet voor meer dan zeg plm. 15.000 kilometers per jaar.
Ik kan de auto op de website de aanbieder niet terugvinden dus de kans is aanwezig dat de auto inmiddels toch is verkocht (dat horen we dan vanzelf aangezien reeds contact is gezocht). Als dat zo is, dan toch handig om ons in te lezen in dit type BMW.
Momenteel leven de volgende vragen nog:
1. Wat is de algemene indruk van de Z4 E89, zijn er specifieke zaken om op te letten?
2. Een zescilinder heeft de voorkeur, en volgens mij zijn de viercilinders in dit type gekend als onbetrouwbaar en moet je die om die reden sowieso mijden, klopt dit?
3. De 2,5 liter zes-in-lijn in de 23i, is dat een betrouwbaar blok? Wat zijn de aandachtspunten? Info over de 30i en 35i is ook welkom, die zouden we ook wel tegen kunnen komen. De vader van deze vriend heeft in het verleden een hele mooie 528i F11 vanaf nieuw gehad met een zescilinder-in-lijn (deze zijn kort leverbaar geweest tot deze ook viercilinders werden). Die auto verbruikte naarmate hij ouder werd en er meer kilometers op stonden (+100.000) best wat olie, is dat hetzelfde blok als de 30i en 35i? En zou dat dan ook een aandachtspunt moeten zijn?
4. De bandenkeuze en uitlijning zijn volgens mij altijd zeer kritisch bij BMW. Waar moeten we op letten? Ik begreep dat sommige bandenfabrikanten specifiek een BMW-keurmerk op de band zetten om aan te geven dat deze geschikt zijn voor BMW, zo nauw luistert het kennelijk. En als runflat te onconfortabel blijkt, is wisselen naar non-runflat mogelijk of moet je dat niet willen?
Dit is het voor nu, hopelijk kunnen jullie ons op weg helpen!