BMW X7 | Facelift 2023

R W D

Net ingestapt
We wisten dat ie zou komen, maar hadden er nog geen beelden van gezien. Nu zijn ze er dan, de eerste foto's van de BMW X7!

BMW%20X7%2001.jpg

BMW%20X7%2003.jpg

attachment.php

BMW%20X7%2008.jpg

BMW%20X7%2010.jpg

BMW%20X7%2012.jpg

vw-atlas-live-1-9_1200.jpg

Heel origineel.
Zal ook niet meevallen om een dergelijk lompe SUV een origineel karakter mee te geven. Een sportieve of dynamische belijning kan natuurlijk niet, dus kom je al snel uit op een doos als deze waarbij slechts merk-gerelateerde elementen de verschillen maken.

Ik kom op AW redelijk vaak de uitspraak "Wat een lelijk hok" tegen. Die uitspraak is hier in ieder geval zéér op z'n plaats!
c078.gif

Voorlopig vind ik "lomp hok" meer op z'n plaats, of ie lelijk wordt is op basis van deze foto's nog niet te concluderen. Die bordeauxrode hierboven is wel lelijk, maar dat is slechts een impressie.

2018-BMWX7-PreProd-18.jpg

2018-BMWX7-PreProd-17.jpg

2018-BMWX7-PreProd-12.jpg

2018-BMWX7-PreProd-09.jpg

2018-BMWX7-PreProd-14.jpg

2018-BMWX7-PreProd-10.jpg

2018-BMWX7-PreProd-08.jpg

2018-BMWX7-PreProd-19.jpg

Meer fabrieksfoto's: https://www.carscoops.com/2017/12/bmw-teases-x7-flagship-suv-as-first-pre.html

de concept

BMW-X7-iPerformance-15.jpg

BMW-X7-iPerformance-17.jpg

Wat een lelijk, vierkant lomp ding wordt dit zeg

Gelukkig, ik werd al bang bij het zien van de gecamoufleerde X7 dat BMW een mooie auto zou ontwerpen. Maar mijn vrees is ongegrond, op de ontwerpafdeling werken nog steeds (afhaal) chinezen.....

Lijkt erop dat de lelijke details van de conceptcar aardig worden weggepoetst. Ik denk dat ik het wel wat ga vinden. Kleinere of “sportieve” SUV’s als een X3 of Cayenne vind ik niks, als het dan een SUV moet zijn dan ook maar groot en lomp. De GLS vind ik bijvoorbeeld ook veel mooier dan de GLE, en een Chevy Tahoe of Cadillac Escalade kan mij ook zeer bekoren. Laat maar komen die X7 (y).

Wordt gewoon een strakke SUV XXL met een heerlijke zee aan ruimte(y). Zal hier echter onbetaalbaar worden door de belachelijke CO2-tax die ongetwijfeld gigantisch zal zijn bij deze mastodont (n).

BMW-X7-3.jpg

BMW-X7-4.jpg

BMW-X7-7.jpg

BMW-X7-9.jpg

BMW-X7-11.jpg

BMW-X7-13.jpg

BMW-X7-15.jpg

Alle foto's: https://www.carscoops.com/2018/03/bmw-x7-drops-camouflage-prepares-unveiled-later-year/#lg=1&slide=14

Waar komt die drang naar mega grillen vandaan? Ik kan ze niet waarderen iig. Lexus slaat momenteel ook compleet de plank mis waar het het front betreft.

Van de ingetogen en elegante E38 (7-serie) daalt BMW steeds meer af naar een Theo & Thea-achtige konijnen smoel. Wellicht kwam Chris Bangle veel te vroeg maar naar mijn idee is de evolutie in plaats van revolutie strategie nu wel uitgewerkt.

BMW-X7-1.jpg

BMW-X7-4.jpg

BMW-X7-6.jpg

BMW-X7-13.jpg

BMW-X7-8.jpg

BMW-X7-18.jpg

BMW-X7-17.jpg

Alle foto's: https://www.carscoops.com/2018/04/2019-bmw-x7-shows-off-interior-latest-spy-photos/

Dat interieur doet meer denken aan de GL van Mercedes dan aan een chiquere, grotere auto boven de X5. Oftewel, vooral een lekker grote bak en niet per se een luxer interieur dan de modellen 'eronder'.

BENZine zei:
Bird Nerd zei:

Klopt niet mijnheer de "journalist", dit zal het dash zijn van de LCI 7-Serie. Ook het plaatje op het beeldscherm verraad dat al.

Die afbeelding op het dashboard zelf is geen 7-serie dus dat verraadt niets.

Kijk hier nog eens naar. Lijkt behoorlijk op het dashboard dat Bird Nerd plaatst. Hier staat overigens een 7-serie op het dashboard dus die afbeelding zegt niets over het model dat wordt getest.

BMW-X7-18.jpg

BMW-X7-17.jpg

Ja en daarom is het dashboard dus tegelijkertijd op de foto gezet met de rest van het interieur en lijkt het dashboard heel erg veel op de X5... van de LCI 7-serie waren al interieurshots en die waren anders. X5:

BMW-X5-2019-1024-1f.jpg

Dat scherm zegt niet zoveel, dat is slechts software

BENZ, zou eens fijn zijn als je niet altijd zo loopt te ziften op mij. Begint nogal kinderlijk te worden. Ook hoef je niet altijd in elk topic een foto te quoten. Als je het over het dashboard hebt dan snap ik heus wel dat je het niet over het dashboard hebt van een Opel Corsa

2022-bmw-x7-facelift-spy-photo.jpg

Alle foto's: https://www.motor1.com/news/456956/2022-bmw-x7-headlights-spy-photos/

Zelfde neus als de X8 en i7.

Mmm. Ik zeg het niet graag, maar als de impressies van die neus er niet ver naast zitten is de pre-facelift dan verreweg de "mooiere" van de twee...

Tja, weer eens wat anders. Krijgt wel een heel menselijke uitstraling zo met wenkbrouwen, ogen, een mond en een hele dikke neus :).

Sport Leicht zei:
Tja, weer eens wat anders. Krijgt wel een heel menselijke uitstraling zo met wenkbrouwen, ogen, een mond en een hele dikke neus :).

Der Spiegel: "BMW snuiten bespot"

Spott über die »Monsternieren«
Auf diesen Effekt setzt nun offenbar auch BMW mit einem ähnlichen Designmanöver. Die jüngsten Modelle der Münchner Autobauer irritierten Fachwelt und Fans vor allem durch grotesk große BMW-Nieren. Technisch begründen lässt sich das Element nicht, zumal es auch beim künftigen Elektromodell i4 zum Einsatz kommt.

In Social-Media-Posts wird über »Monsternieren« und »übergroße Hasenzähne« gespottet, andere erkennen eine »klaffende Wunde« oder fragen: »Warum sieht der Grill aus wie der Eingang zu einer Wasserrutsche?« Die Frontpartie des neuen 4er-BMW mit den beiden vertikal gestalteten XXL-Kühlluftöffnungen sorgt jedenfalls für Aufregung im Lager der Markenfans.

Close upje van de 'koplamp'. Wat zien we hier jongens? Dummy? Of the real deal?

Ik vind t echt een nachtmerrie

Ik weet niet wat jij allemaal ziet (of denkt te zien), ik zie iig niks meer dan een geopende motorkap (kier) en een neus die nog flink afgeplakt is en dus nog niet veel prijsgeeft....

Sport Leicht zei:
Ik weet niet wat jij allemaal ziet (of denkt te zien), ik zie iig niks meer dan een geopende motorkap (kier) en een neus die nog flink afgeplakt is en dus nog niet veel prijsgeeft....

Je hebt gelijk, RWD, laten we positief blijven en hopen dat die impressiemakers er ontzettend naast zitten ;)

De eerste impressies voorspelden weinig goeds en ik kon me niet voorstellen dat BMW dit echt ging doen. De blauwe X7 impressie van Autobild en de witte van koneca.ru zien er behoorlijk realistisch uit. Ik ben om: ik vind het een lekker brute en onderscheidende look. En heel gewaagd dat BMW dit aandurft. Behoorlijk controversieel en hiermee neemt BMW gelukkig afscheid van het standaard familiegezicht.

Het is een look die al jaaaren bestaat. De Citroen Picasso was 1 van de eersten met zo'n koplamp/DLR opstelling? Diverse modellen hebben dit nu en ik vind het bij geen enkel model gelukt. Misschien een persoonlijk ding, maar heb altijd het gevoel dat ik naar een gezicht kijk met 2 sets ogen. Het klopt gewoon niet (vind ik). En vaak nog lelijk ook (vind ik). Het maakt de neus rommelig, kunstgrepen worden uitgehaald om de 'normale' koplampen in de bunper te verwerken, die dan ook nog te laag gepositioneerd worden wat vooral in het donker (bij verlchting ingeschakeld) niet mooi oogt.
Ik vind het een gedeurfde stap van BMW (als it werkelijkheid wordt), maar geen stap waar ik fan van ben.

Kijk, ik zie net op worldscoop forum deze impressie, van een 'low cost C3':

screen34.jpg

Hierbij heb ik nou wèl zoiets van: hé interessant! Eindelijk weer eens iets anders.
Het is een impressie en nog maar de vraag of dit echt zo in productie gaat, maar als je het mij vraagt en je wìl als merk een statement maken, buiten de gebaande paden wil gaan of vernieuwend wil zijn, doe dan niet iets wat ander fabrikanten al 7-5 jaar doen, maar doe het anders.
Maar goed, da's mijn mening.

Citroën, Hyundai, Kia, Jeep, Nissan, Mitsubishi.. ik ben die trend wel een beetje beu. Hopelijk doet BMW er toch wat anders/specialers mee. Ben echt heel benieuwd wat er achter al die camouflage zit

2023-bmw-x7-facelift-spied-with-split-headlights.jpg

Alle foto's: https://www.motor1.com/news/518161/bmw-x7-split-headlights-spy/

iDS zei:
Lijkt wel een Citroën CX7 te worden of is het een BMW Cactus :)

:p:D
De SUV wereld is zo dicht tegen elkaar gekropen dat de grille en koplampen zon beetje de laatste redding vormt om je te onderscheiden. Daarnaast maken duitsers overvloedig gebruik van gaping holes aan de zijkant van de bumper, of wat daar voor door gaat.

Josh VW zei:
:p:D
De SUV wereld is zo dicht tegen elkaar gekropen dat de grille en koplampen zon beetje de laatste redding vormt om je te onderscheiden. Daarnaast maken duitsers overvloedig gebruik van gaping holes aan de zijkant van de bumper, of wat daar voor door gaat.

Inderdaad: je kunt de Duitse wagens nog goed herkennen aan de hoeveelheid zwart plastic in het front (blijkbaar erg premium...) Spijtig genoeg lijkt Peugeot ook die richting uit te gaan.

Terug
Bovenaan