BMW X1 [F48]

Ik moet ook zeggen dat ik 'm ook niet fraai vind hoor. Dan vind ik de gewone bumper veel mooier en beter passen bij de auto. Het is geen sportauto, hoe groot je de gaten in de bumper ook maakt. Maar ik ben misschien wat conservatiever en vind eigenlijk alle M-pakketten geen porem.

Och, als er nou een dikke 6-cilinder in zou liggen, dan zou ik zo'n bunper niet erg vinden.
Maar BMW is BMW niet helemaal meer, dus we moeten t doen met 4 cilindertjes icm voorwielaandrijving.
Dus ik snap dat BMW het dan op uiterlijk vertoon gaat gooien, maar dat hoeft van mij ook niet. :)

JP2010 zei:
Och, als er nou een dikke 6-cilinder in zou liggen, dan zou ik zo'n bunper niet erg vinden.

Daar ben ik het mee eens, maar in de praktijk zijn het vaak basisdiesels.

R W D zei:
Wat ben je weer enorm aan het bazelen. Blijkbaar kun je alleen waarderen wat uit Frankrijk komt, prima maar gelukkig denken de meesten daar anders over.

Heten de meesten dan ook allemaal R W D :T.
Het is toch gewoon belachelijk: het kleinste wagentje lijkt enorme luchthappers nodig te hebben om remschijven te koelen die er misschien nog eens niet zijn.
Dan maakt het helemaal niet uit waar de betrokken wagen vandaan komt: het is als ballet dansen in een ijshockeypak: het ziet er niet uit.
FYI: tussen de wagens die me boeien zitten niet enkel Franse producten en zeker niet alle Franse wagens maar zelfs (!) een paar BMWs zolang ze maar geen bodybuilderspakje dragen dat hen helemaal niet past. (Maar als je dat over een BMW durft te beweren, is dat blijkbaar ongepast :D )

Rob0032 zei:
@D2,
Wat is er onhandig aan een pook? :confused:

Ik had moeten zeggen "onhandig hoge pook". Maar het valt mij vooral op omdat 'ie afwijkt van degene die er in alle andere modellen geleverd wordt.

[D2] zei:
Rob0032 zei:
@D2,
Wat is er onhandig aan een pook? :confused:

Ik had moeten zeggen "onhandig hoge pook". Maar het valt mij vooral op omdat 'ie afwijkt van degene die er in alle andere modellen geleverd wordt.

Maar is dat juist niet handiger bij een auto waarvan de middentunnel wat lager zit? De X5 heeft bijvoorbeeld een enorme middentunnel, dan is dat niet nodig. Maar dit lijkt wat dieper...

12451929721330775977.jpg

Filmpje van Autoexpress:
https://www.youtube.com/watch?v=9OqB65LEOwc

Zo, die auto is een pak groter dan dat ik dacht! Ziet er zo ineens een stuk minder niet-mooi uit. (y)

Een enorme verbetering zeg! Was dan ook wel nodig, de eendenbek maakte de vergelijking met het lelijke eendje wel heel voor de hand liggend. Maar dit is gewoon een mooie auto. Chapeau. Jammer dat de Audi Q3 door de Audi-ballotage is gekomen, want waar dit eerst gewoon een lelijk segment was valt die nu helaas negatief uit de toon. Werk aan de winkel, Audi! Laat de ontwerpers van de A3 limousine of TT nog maar eens naar de kleinste SUV kijken.
BMW lijkt nu weer op de goede weg, qua ontwerpen. Skip de GT's en bejaarden Tourers, maar verder gaat het de goede kant op.

Gisteren de knoop doorgehakt en een x1 besteld. 18d (20%) xline met executive en nog wat mooie extra's. Levering in november als t goed is. Getwijfeld tussen allerlei opties; o.a. Espace, nieuwe A4, x-trail, passat variant en 3 touring. De X1 biedt op dit moment echter het beste wat ik verlang in mijn nieuwe auto, redelijk ruim, hogere zit, flexibel interieur, mooie materialen en aantrekkelijke extra's. De mogelijkheid in 2015 nog met 20% te rijden hebben mij uiteindelijk over de streep getrokken! scheelt toch zo'n 100 euro per maand. Nog maand of 3 en dan rijden!

Rij nu een A4 avant. Prijzen van de nieuwe werden me echter wat te gek, een leuke diesel avant schiet heel makkelijk naar de 55k euro. Ik hou jullie op de hoogte zodra hij er is

Zoooo dat is een mooie auto geworden, jammer dat ik nog niet zo lang geleden (1,5 jaar) een nieuwe auto (VW tiguan R line) heb aangeschaft, anders had ik het wel geweten. Als hij in de showroom staat wil ik toch wel even gaan kijken, misschien is de vrouw wel over te halen :p

Ik heb vrijdag kunnen proefrijden in deze nieuwe X1. Hij stond klaar in een vreselijk lelijke kleur bruin. Soort roestbruin. Daardoor was ik eigenlijk al meteen afgehaakt.
Het was de 20% verise met de 1.8 diesel. Motorische overigens prima te doen. Wat mij opviel was de smalle opbouw van de auto. Zowel van binnen als van buiten. Van binnen een goede opzet van de instrumenten, maar zoals ik al eerder zei vrij smal opgezet.

Hij rijdt prima, uiteraard voel je dat hij hoger op zijn poten staat. Uiteindelijk denk ik dat deze auto niet veel leaserijders en/of jongere rijders zal trekken. Daarvoor is hij niet dynamisch genoeg. De voorwielaandrijving merk je wel, vooral met optrekken in de bochten.
Bij mij is deze iig afgevallen voor de lease.

Wat vond je precies tegenvallen? Voor mij biedt de x1 juist een meerwaarde tov bijvoorbeeld een 3 serie, hogere zit, comfortabeler rijgedrag, verstelbare achterbank. Als je kijkt hoeveel QQ en CX5 etc er geleased worden zou ik niet weten waarom de X1 niet aantrekkelijk is. Bijtelling is dit jaar door de 20% ook nog eens redelijk gelijk aan een CX5. Auto is iets breder als een 3 touring (1 centimeter, niet veel maar toch...) maar rijdt idd niet als een 3. Denk dat de X1 een goed alternatief is als je wat minder geeft om super strak weggedrag, ik rij bijvoorbeeld veel in de stad en minder autobahn, dan vind ik de zit en overzicht juist prettig.

@Edwin22
Alle zaken die jij opnoemt: hogere zit, comfotabler, zitbank achter zijn allemaal waar. Ik denk uiteindelijk dat wat jij mnder vindt aan de 3 ik juist zoek.
Dus die lagere zit, sportief stuurgedrag etc.
Ik denk dat de X1 in de juiste kleur en met minimaal 18 inch (nog steeds 20% volgens mijn offerte) je echt een prima auto hebt. Voor mij is het "op de bok" zitten en de voorwielaandrijving bij een hogere auto een combinatie die mij niet bevalt.

Wat een prachtige auto is dit geworden zeg, in het weekend vind ik het belangrijk dat een wagen sportief rijdt, door de week vind ik dat juist hinderlijk. Ik maak behoorlijk wat kilometers en heb dan liever een hoge zit (overzicht in files) en een comfortabele afstemming. Helaas zat een X1 niet binnen budget en is het een Kadjar geworden. Was het budget toereikend geweest had ik voor de X1 gekozen.

De X1 18d is trouwens ook een 2.0d, die ligt namelijk ook in onze 118d LCI.

@BE-1 : Heb de 18d besteld in MineralGrau met X-line (18" velgen en 20%), donkere acherramen en panorama dak. De combinatie van de donkere kleur met de chrome accenten van de X-line en de velgen maken het in mijn ogen een geslaagde uitvoering, en voor mij idd een betere fit met mijn wensen dan bijvoorbeeld een 3 serie touring.

FYI - BMW X1 is nu ook met 16d te configureren op BMW.nl ... ziet er naar uit dat deze in 2016 binnen de 21% categorie gaat vallen...

Zat er ook even naar te kijken. Een nieuwe 1 serie 16D begint bij 28k. Een versie op iets hogere poten: 38K. waar zit die 10.000 euro verschil in?!
Zie dat het voor mij toch "maar" een gewone 1 serie wordt met die prijsverschillen.

Edit: Nog zoiets. waarom moet ik voor een M-sportstuur op de X1 310 euro betalen, en bij een gewone 1 serie maar een meier.
(Heb bij beide het sport pakket en HE pakket aangeklikt)

10.000 is veel maar een X1 is ook zoveel meer auto dan een 1-serie. De 1-serie is net een vergrootte B-segment auto

X1 en 1 serie idd echt niet met elkaar te vergelijken. Wel blij dat ik de 18d heb besteld en niet gewacht op de 16d. Nu 4 cylinders en 150pk, ipv 116. Levering november dit jaar en 20% bijtelling, per maand dus net zo duur als volgend jaar 21% op de 16d

Inderdaad gelijk dat je voor de 18D bent gegaan. Ik heb die motor gereden in een 3 touring en die viel me zeer veel mee, ik had gedacht dat het als een instapdiesel zou voelen maar niets is minder waar, gewoon meer dan vlot genoeg.

Hoe bevallen de eerste kilometers in de nieuwe X1?

Zijn hier ook al ervaringen met de X1 sDrive20iA?
Heb er nog niet in gereden, maar op papier ziet deze voorwielaandrijving met 192pk, 280Nm en 8-traps automaat er interessant uit.
Per 1 januari vanaf € 40.621.

4-bmw-x1-dashboard-layout-large_trans++rWYeUU_H0zBKyvljOo6zlkYMapKPjdhyLnv9ax6_too.jpg

De X1 wordt door dit Engelse magazine erg positief beoordeeld:
https://www.telegraph.co.uk/cars/bmw/bmw-x1-review/

Heeft iemand ervaring met de BMW X1 sDrive16d uitvoering qua rijgedrag?

Ja, Wilco7 spreekt daarom over de 16d-uitvoering. Die heeft inderdaad een 1.5 (die heeft overigens dus wel 16d en niet 1.6d).
https://www.press.bmwgroup.com/global/article/detail/T0232406EN/specifications-bmw-x1-sdrive-16d-bmw-x1-sdrive18i-bmw-x1-xdrive18d

Leuk hè, die vermogensgerelateerde namen bij BMW.

der Magistrat zei:
Ja, Wilco7 spreekt daarom over de 16d-uitvoering.

Dat staat er niet, vandaar mijn vraag. De laatste twee cijfers van BMW's type-aanduidingen slaan al jaren niet meer op de motorinhoud.

Om te voorkomen dat er een hele discussie ontstaat over de gehanteerde typenummers heb ik de typefout aangepast.

Graag ervaringen met genoemde motor (BMW X1 sDrive16d).

L (CN)

fk2y4tjbixc6_800.jpg

7etyk5cbgm31_800.jpg

rouyatnbz4xh_800.jpg

u8zylwkb9dez_800.jpg

8caytdob1pft_800.jpg

u3py1r7b8ft6_800.jpg

[size=x-large]BENEN STREKKEN IN BMW X1 LWB[/size]

VERLENGDE BMW X1 GEPRESENTEERD. Volgens goed gebruik kom je op een Chinese autobeurs een hele verzameling modellen met verlengde
wielbasis tegen. Na de Audi A4 L en de Mercedes E-klasse L, hebben we nu de BMW X1 L voor je te pakken. We hebben al eens patentschetsen van een verlengde X1 voorbij zien komen. In Peking is nu de bijbehorende auto gepresenteerd. We heten welkom: de BMW X1 LWB. BMW heeft de X1 in totaal 12 centimeter verlengd. Die extra ruimte komt wederom voor het grootste deel ten goede aan de achterpassagiers. Vergeleken met de vorige verlengde X1, is deze nieuweling 8 centimeter langer, 2 centimeter breder en 4 centimter hoger. De bagageruimte is eveneens gegroeid, iets dat we niet vaak zijn bij Chinese LWB's. De X1 biedt ruimte voor 465 liter aan spul, 60 liter meer dan standaard. De X1 zal in Shenyang door BMW Brilliance van de band gaan lopen. Hij zal leverbaar zijn als sDrive18Li, als sDrive20Li (xDrive optioneel) en als xDrive25Li.
https://www.autoweek.nl/nieuws/36936/benen-strekken-in-bmw-x1-lwb

Heeft iemand ervaring met de kleurcombinatie: Alpineweiss lak met Cranberry beige ledere bekleding?
Gevoelsmatig lijkt het niet te kunnen, maar kan het niet goed beoordelen.

Iemand een idee hoe de koffer van deze x1 zicht verhoudt tov die van mijn huidige astra J sportstourer?
Is die koffer van de X1 veel kleiner van de astra?

a58f4789-2020-bmw-x1-29.jpg

126c2d82-2020-bmw-x1-28.jpg

44673b8d-2020-bmw-x1-25.jpg

815d442e-2020-bmw-x1-27.jpg

dc84593c-2020-bmw-x1-23.jpg

c5fe320d-2020-bmw-x1-22.jpg

b3696fa2-2020-bmw-x1-11.jpg

72a5b9fc-2020-bmw-x1-8.jpg

a9ac98d4-2020-bmw-x1-21.jpg

812608bf-2020-bmw-x1-12.jpg

8175764b-2020-bmw-x1-13.jpg

753274c7-2020-bmw-x1-14.jpg

ba369be8-2020-bmw-x1-15.jpg

Alle foto's en info: https://www.netcarshow.com/bmw/2020-x1/

Niet een bijster bijzondere auto maar niet lelijk. Wel weer wat drukker geworden en interieur weinig veranderd. Achterlampen ogen wel iets anoniemer

Geslaagde facelift, sowieso de best gelukte voorwielaangedreven BMW wat mij betreft. Het formaat van de nieren nog net binnen het betamelijke, achterkant meer lexusachtig en daarmee in lijn met nieuwe bmw's (kon alleen maar beter worden).

De ontwerpers van BMW lijken op een dood spoor te zitten. Niet lang geleden waren BMW's nog zeer stijlvolle auto's (zoals de F01/F10/11/12,F30 etc.) waar potentiële kopers likkebaardend naar uitkeken, nu moet het allemaal schreeuwerig zijn en wordt er ogenschijnlijk veel geëxperimenteerd met wilde lijnen en teveel uiterlijk vertoon (grill, verlichting, bumperpartijen). Ik word er (als BMW-liefhebber) in elk geval warm noch koud van.

De verkopen lopen nu nog goed bij BMW, maar daar kan ook zomaar eens een kentering in komen. Audi deed het 10 tot 15 jaar geleden ook fantastisch qua verkopen (toen BMW in de Bangle-periode zat en Mercedes zat toen qua design nog in de jaren '90), maar raakte ook op een dood spoor qua design en wordt inmiddels aan alle kanten ingehaald door de concurrentie.

Jammer dat het dashboard en "versnellingsgroep" niet is aangepast naar de stijl van de 1-3-5 serie.

Basis
3Grd9T9.png

Sport Line
mUkIJsD.png

xLine
mW694Nr.png

M Sport
Ux01yA8.png

Basis
lrVx0N2.png

Sport Line
hgkMJ5o.png

xLine
RUDDPzu.png

M Sport
qsdZzJx.png

Zo vind ik hem eigenlijk best wel fraai... de nieren zijn bij de Sport Line ook niet zo aanwezig

sSzvEtA.png

4S3WA2T.png

MvSuHaa.jpg

QSYdJKK.jpg

De X1 en X3 vind ik de mooiste BMW SUV's en daar is niets aan veranderd. Wel vind ik het front drukker dan voorheen. De creativiteit die ontwerpers van andere merken in een heel ontwerp stoppen, moeten de BMW-ontwerpers in slechts een voorbumper proppen, dus dat is weer een verzameling van openingen, sleuven, spijlen, lijnen, verschillend kleurgebruik met chroom(look) en mat zilvergrijs plastic etc.

Zo te zien is de indeling van de achterlichten bij de basisuitvoering ongewijzigd. Heeft die geen leds?

Frappant hoe de LED-achterlampen opeens veel lijken op dat van de vórige X5: https://www.netcarshow.com/BMW-X5_xDrive40e-2016-1024-33.jpg

Hele leuke auto, zeker de mooiste in zijn klasse. Ik kies voor de X-line.

MattCurlew zei:
Frappant hoe de LED-achterlampen opeens veel lijken op dat van de vórige X5: https://www.netcarshow.com/BMW-X5_xDrive40e-2016-1024-33.jpg

Dank je, ik vond ze al zo bekend voorkomen...

Prijzen:
sDrive18i € 43.996
sDrive20iA € 46.794
xDrive20iA € 53.150
xDrive25iA € 60.749
sDrive16d € 45.995
sDrive18d € 47.994
xDrive18d € 55.995
sDrive20dA € 54.796
xDrive20dA € 59.995
xDrive25dA € 63.151
https://www.autoweek.nl/autonieuws/artikel/bmw-x1-onder-het-mes/

Mooi of niet mooi, is dat bij een gebruiksauto als een X1 zo vreselijk belangrijk? Als ie fijn rijdt en je kunt de auto samenstellen zoals je wenst is t toch prima? De meeste forummers hier zijn ook geen fotomodellen en functioneren ook.

Terug
Bovenaan