Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
kees lems zei:goede morgen , ja klopt uit bezuinigingen hebben ze op de voorruit een sensor geplaatst dit bij X1 en X2
ze weten het al dat er problemen zijn vanaf 2015 maar doen er niets aan onbegrijpelijk dat een merk als BMW zich laat kennen en niets doen
Moderator
snelle willy zei:normaal zegt de acc bij slecht zicht(voor de acc) dat de sensor belemmert is.
bij het uitzetten kan de automatiese rem ook deactiveerd worden. moet u mee op letten. als u een ongeluk hebt en de automatiese rem had het kunnen vermijden. en de verzekering komt erachter. dan is er een kans dat ze weigeren om een uitkering te betalen.
Durashift zei:Leuk advies om de handleiding te lezen.. maar dat kan pas na aankoop.
DeeTwee zei:Durashift zei:Leuk advies om de handleiding te lezen.. maar dat kan pas na aankoop.
1) De meeste handleidingen van auto's staan tegenwoordig online. Of doet BMW daar niet aan mee?
2) Wat ik me afvraag: Kan in de X1 de acc ook ingeschakeld worden naar een normale cc, maw heb je met slecht weer wel nog steeds de beschikking over een vorm van cruise control, of dat ook niet?
3) Ik denk overigens dat BMW helemaal niks verkeerd doet in dezen. Een ACC is een hulpsysteem, dus de bestuurder heeft sowieso de eindverantwoordelijkheid. Het is immers geen automatische piloot.
Gullwing zei:Maar toch, als je een acc besteld, dan verwacht je dat normaal werkt.
Als BMW dan in de handleiding aangeeft dat het niet werkt bij regen, sneeuw en laagstaande zon, tja dan leveren ze mi rommel.
Dat is wel degelijk het gevolg van zuinigheid, BMW had ook een radarunit kunnen inbouwen, dan had het wel gewerkt bij laagstaande zon.JohnP64 zei:Dat de ACC bij een BMW X1 bij bijvoorbeeld laagstaande zon of slecht zicht niet meer werkt is een veiligheidsvoorziening van BMW. Zo ook de maximale in te stellen snelheid van 140 kmh. Heeft helemaal niets met bezuiniging te maken.
Je kunt de ACC echter simpel omzetten naar gewone (traditionele) CC. Houd daarvoor de knop van de afstandsregeling op het stuur ingedrukt totdat het groene CC lampje gaat branden. Ook de voornoemde snelheidsbeperking bij instellen vervalt dan.