BMW iX3

Nihon

Wegverkenner
Gelekt op X:

G0BpRzjWEAA4NZq.jpg


G0BpRziWIAAFm73.jpg:large


G0BpRzbWoAAQ2W0.jpg
 
Design redelijk gelukt, hoewel ik de wielkasten en de surfacing daar niet geslaagd vind. De grille doet me ergens aan denken, ik ben daar nog niet over uit.
 
Jammer van de wielkasten en surfacing daar. Verder een enorme sap voorwaarts na(ast) de BBQ-grilles.
Strikt genomen is die grille een grote stap terug :). Zie bijvoorbeeld BMW's uit 1980. Maar beste verandering in hun design sinds jaren. Hopelijk volgens anderen ook die naar steeds grotere grilles gaan, terwijl de grille (of ding wat op een grille lijkt) overbodig zijn geworden in EV's.
 
Beetje hoog en lomp, maar ach het schijnt een SUV te zijn dus dan mag het. Ik zie dat ze zelfs het stuurwiel opnieuw hebben proberen uit te vinden, had voor mij niet gehoeven. De vizor-achtige voorkant is wel geslaagd wat mij betreft. Wel wat klein die nieren ;)
 
Binnenkant is knap, buitenkant wil ik eerst in het echt eens zien, maar die steeds erger wordende lichtshows / lichtorgels slaan echt nergens op.
Weliswaar geen goedkope jongen en dat is voor je de opties aanvinkt. Ik moet het AW filmpje nog zien, maar Carwow vermeldde een prijs vanaf 59.000 GBP.
 
Als je het filmpje uitkijkt gaat de auto langzaam beklijven.
Goeie stem ook, die chairman.

Ik ben vooral benieuwd naar dat panoramic vision interieur. Lijkt me echt een mooie stap.
 
Ik vind 'm best gaaf, even wennen aan de toch grove styling, maar sowieso veel beter dan de nieuwe X3. Specificaties ook goed hoor.
 
Ik weet het nog niet. Vind het allemaal een beetje vergezocht. Ook de Lincoln MKZ-achtige achterlichten vind ik geen succes. Maar misschien went het nog. Een i4 vind ik (in het groen!) inmiddels wel een mooie wagen geworden.
 
Zeer gaaf design, ook relatief goedkoop. Wanneer ik deze wat beter configureer dan de i5 Touring die ik besteld heb, blijf ik 6 k€ onder de catalogusprijs van mijn i5.
En deze heeft een pak meer range en laadt sneller...
Ik vermoed wel niet dat je op deze zo'n grote korting krijgt als op de i5.:cool:

En ik ben een absolute SUV-hater, zou hem dus nooit bestellen, maar de Q6 e-tron quattro wordt toch op zowat alle vlakken weggespeeld, die kost ongeveer even veel maar komt een pak duurder uit wanneer je die begint te configureren en heeft met veel minder range en vermogen,......

Dit wordt een leasetopper in België, zeker wanneer er nog wat goedkopere varianten uitkomen.
 
Zelfs een beetje uitgeruste 3 Touring gaat al vlotjes over de 70k. De IX3 zal met lagere motoriseringen zo rond de 60k zitten. Concurrend lijkt me. Fors duurder dan bijv. een Xpeng maar dat is ook geen vergelijk.
 
Wel bizar weinig “kleur” keuze voor zo een dure wagen. Wit, grijs, zwart en een lelijk blauw, allemaal wel met een chique naam. De standaarduitrusting is wel OK. De tijd dat een BMW geen toerenteller noch rechter buitenspiegel had ligt al lang achter ons.
Wil je het wat leuker maken komt er al snel inderdaad 15K bij zonder gek te doen. Of het een leasetopper wordt zoals Tom schrijft staat of valt met de maandelijkse leaseprijs… de iX1 verkoopt als een tierelier in België maar vaak zijn het relatief kaal uitgevoerde basisversies in leasing dus stof, geen panodak, standaard wielen…
 
In de BE configurator wel; Individual Merino leer voor de stoelen en Veganza voor de rest dashboard, deurpanelen etc. Met 3.150€ wel een prijzige optie, maar ze is er wel.
 
Ik was beetje offline afgelopen dagen dus voor een BMW nerd als ik vrij late to the party hier.

Ik vind het echt een hele gave auto om te zien en ondanks dat ik wel van de klassieke BMW interieur lijnen ben, vind ik dit geheel erg geslaagd eruit zien. Alleen het stuur is echt te druk.

Proefrit ga ik zeker aanvragen !
 
Het “aparte” stuur lijkt een optie zijn en kan bij het M sportpakket pro niet geselecteerd worden. Ik kom op ongeveer 86.000 euries uit, veel geld maar je krijgt er dan ook veel voor terug!

Opties: M sportpakket pro, ocean wave blauw, 22 inch styling 1053, interieur leder zwart met adelaide grey, innovatie pakket, pano dak, stuurwielverwarming en getint glas.

Edit: correctie dat stuurt is standaard bij de normale uitvoering… ik vind het sport stuur denk ik mooier!
 
Wel bizar weinig “kleur” keuze voor zo een dure wagen. Wit, grijs, zwart en een lelijk blauw, allemaal wel met een chique naam.
Ik vind dat blauw net geweldig, vind het echter ook wel jammer dat er zo weinig kleuren zijn. Maar ik stond enkele weken geleden te wachten aan een spoorovergang, voor een trein volgeladen met nieuwe Mercedes EQA en A-klasse
Dat zijn dan > 20 wagons, 6-8 auto's per wagon, en op één A-klasse in het rood na waren ze allemaal wit / grijs / zwart
 
Laatst bewerkt:
Ik snap echt niet dat sommigen de IX3 een "fraaie" of "prachtige" auto vinden, ik vind het echt een hok. Als er een Chinees logo op had gezeten was er gezegd dat het een dertien-in-dozijn inwisselbaar ontwerp is.

Even plagen. ;)
bmw-icons-3-0-cs-02-2.jpg

cosySec-47.png
 
Laatst bewerkt:
Ik snap echt niet dat sommigen de IX3 een "fraaie" of "prachtige" auto vinden, ik vind het echt een hok. Als er een Chinees logo op had gezeten was er gezegd dat het een dertien-in-dozijn inwisselbaar ontwerp is.

Even plagen. ;)
bmw-icons-3-0-cs-02-2.jpg

cosySec-47.png
Kan jij dan een dozijn auto’s opnoemen die hier sterk op lijken?

Daarnaast gaat het vergelijk met een oldtimer niet op omdat er toen nog geen accu’s en veiligheidssystemen waren om weggewerkt te worden.
 
Terug
Bovenaan