BMW i7 en 7-serie | Nieuw: facelift 2025

MX84nfJ.jpg


DOMoHnC.jpg


SeQp5um.jpg


wRUDPlm.jpg


eWOnSGf.jpg


Alle foto's: https://www.carscoops.com/2022/01/2023-bmw-7-series-bold-looks-ev-power-everything-else-we-know-about-the-g70-flagship/
 
Hoe zeker is dat? Gezien de foto’s zou hij toch best ongeveer zo onder de plakfolie uit kunnen komen?
 
Nee want als je goed inzoomt op de foto's zie je de contouren van de grille, de lampen en bij die 'luchtinlaten'. Komen niet overeen met bovenstaande impressie.
 
2023-bmw-i7-teaser.jpg


2023-bmw-i7-teaser.jpg


2023-bmw-i7-teaser.jpg


2023-bmw-i7-teaser.jpg


2023-bmw-i7-teaser.jpg


2023-bmw-i7-teaser.jpg


“All of us at BMW are looking forward to the market launch of the new BMW 7 Series this year: progressive, digital, and innovative, it is also the only luxury sedan to offer customers a choice of drivetrain variants. By the way, the most powerful variant — the BMW i7 — is fully electric. In April we will present it in New York, Munich, and Beijing, representing the major regions of the world.”
 
Dat wordt een verkoopspurt voor de Mercedes S, zodra deze op de markt komt.

Jammer dat alle verfijning weg is bij BMW.
 
Hopelijk zit er een goeie GPS in want BMW zelf lijkt de weg helemaal kwijt met de vormgeving van dat fronto_O
 
Word de nieuwe benchmark. Gedurfd en vernieuwend kan je van die saaie nieuwe S-klasse niet zeggen.

Ben zeer benieuwd nog maandje wachten!
 
Gerrit Zerken zei:
Word de nieuwe benchmark. Gedurfd en vernieuwend kan je van die saaie nieuwe S-klasse niet zeggen.

Ben zeer benieuwd nog maandje wachten!

Zeker, helemaal mee eens, wordt een topper welke nieuwe S zal doen verbleken. Wat een teleirstellend model is dat, alsof Mercedes geen zin had en vooral geen geld een topmodel te ontwerpen. Bmw lijkt die weg niet te bewandelen.
 
Heeft niks te maken met geen geld of geen zin; Mercedes S kopers zijn over het algemeen wat meer traditioneel en 7-serie kopers durven weleens wat meer uit de band te springen. Daarom zal de S-klasse wat meer op zijn voorganger lijken en is de 7-serie wat meer vooruitstrevend vormgegeven.

Die grille wil ik het eigenlijk niet meer over hebben maar ik vind het wel een goeie grap om dat ding nu ook gewoon te verlichten; het is alsof ze alle negatieve feedback tot zich hebben genomen en nu met een dikke middelvinger terug reageren. Ik kan het wel waarderen eigenlijk.
 
Zadelsnuiver zei:
Heeft niks te maken met geen geld of geen zin; Mercedes S kopers zijn over het algemeen wat meer traditioneel en 7-serie kopers durven weleens wat meer uit de band te springen. Daarom zal de S-klasse wat meer op zijn voorganger lijken en is de 7-serie wat meer vooruitstrevend vormgegeven.

Die grille wil ik het eigenlijk niet meer over hebben maar ik vind het wel een goeie grap om dat ding nu ook gewoon te verlichten; het is alsof ze alle negatieve feedback tot zich hebben genomen en nu met een dikke middelvinger terug reageren. Ik kan het wel waarderen eigenlijk.

De S heeft geen coupe meer en dat is gevolg van bezuinigen, er is ook door de pers al genoeg gezegd over het uiterlijk van de S en mate waarin de C en nog te introduceren nieuwe E als twee druppels water lijken op elkaar, jmmr, dan toont BMW idd zeer veel meer lef.
 
Dan heb je bril nodig, niets met trollen te maken overigens gewoon een mening, niet de jouwe blijkbaar.
 
Dat de nieuwe S en C minder op elkaar lijken dan de generatie er voor is gewoon een feit hoor. Iets dat je hopelijk met blote ogen, met of zonder bril, objectief kunt vaststellen.
 
Alle drie prachtig, en alleen al door verschil in grootte prima van elkaar te onderscheiden.
En bij BMW is dat niet anders, daar lijken de 3, 5 en 7 ook heel veel op elkaar en dat zal bij de nieuwe generatie niet anders zijn. Merkidentiteit, kopers willen niet anders.
 
MCW 84 zei:
Mwa, ze zijn nog altijd duidelijk (logischerwijs) familie van elkaar

Er is dan ook niemand die het tegendeel beweert.
En zonder foto's weten we ook wel hoe ze er uit zien, dan hoeven we het BMW topic niet te vervuilen.
 
Hoe dan ook, een 7 serie om naar uit te kijken, zeker voor wat betreft de verschillende aandrijflijnen.
 
MB 300SL zei:
Alle drie prachtig, en alleen al door verschil in grootte prima van elkaar te onderscheiden.
En bij BMW is dat niet anders, daar lijken de 3, 5 en 7 ook heel veel op elkaar en dat zal bij de nieuwe generatie niet anders zijn. Merkidentiteit, kopers willen niet anders.
Als er bij 1 merk de modellen niet op elkaar lijken is het BMW wel.
 
Frits79 zei:
MB 300SL zei:
Alle drie prachtig, en alleen al door verschil in grootte prima van elkaar te onderscheiden.
En bij BMW is dat niet anders, daar lijken de 3, 5 en 7 ook heel veel op elkaar en dat zal bij de nieuwe generatie niet anders zijn. Merkidentiteit, kopers willen niet anders.
Als er bij 1 merk de modellen niet op elkaar lijken is het BMW wel.

Onzin, de 5 en de (korte) 7 lijken juist heel erg op elkaar, ook het dashboard is bijna identiek. Maar nogmaals, voor kopers is dat geen enkel probleem.
 
Volgens mij moet een aantal van jullie maar eens snel naar de opticien, of zijn/haar autokennis opvijzelen. Wat een onzin wordt hier verkondigd:)
 
EclecticBlue zei:
Volgens mij moet een aantal van jullie maar eens snel naar de opticien, of zijn/haar autokennis opvijzelen. Wat een onzin wordt hier verkondigd:)
Nee dat heet simpelweg subjectiviteit. Het zijn meningen, persoonlijke voorkeuren, dat is nooit onzin. Maar goed, in het verleden is al vaker gebleken dat dat voor jou een lastig concept is.
 
Topper om naar uit te kijken, ronkend review in ieder geval van Autobild met voorkeur voor de I7, ben erg benieuwd naar het definitieve resultaat.
 
929V6 zei:
De BMW-medewerker met de dikste kont heeft weer tegen het kleimodel mogen aanleunen.
:)
En dat dan nog accentueren met een LED-strip o_O
Spijtig want de rest van de carrosserie ziet er OK uit.
Scania Vabis, BMW quo vadis, zou Freek De Jonge zingen
 
Via Worldscoop:
9143-F52-D-9-CB3-4-A63-AC8-D-F96-ACD3-DD0-F7.jpg


83-CB16-B3-338-F-464-E-B4-AB-1-B38-DEF8469-F.jpg

Met een andere oplossing voor dat overmaatse radiatorrooster had het een geslaagde voorzijde kunnen zijn.

Een voorbeeld:
hqdefault.jpg

:D
 
Ziet er niet verkeerd uit, indrukwekkende auto zo te zien (y)

(Die knutsel van Vakantiebarrel ziet er daarentegen niet uit, beetje triest neusje zo)
 
Tja dat oogt wel erg voorspelbaar en nogal 'massaal', kan aan de foto liggen maar de wagen lijkt zo ook wel erg smal te ogen maar goed eerst maar eens de definitieve foto's afwachten.
 
De auto zal (door het accupakket van de i7) wat hoger worden dan voorheen, waardoor de verhoudingen wellicht wat uit ballans zijn. Benieuwd hoe dat er straks uitziet, ook als ie dan naast een S-Klasse geparkeerd staat. Misschien valt het ook wel mee, een RR Phantom is immers ook een stuk hoger dan een 7 of een S. Maar dat is natuurlijk wel een heel ander soort auto, puur gebouwd op status waar een S en een 7 een stuk dynamischer vormgegeven zijn.
 
MB 300SL zei:
De auto zal (door het accupakket van de i7) wat hoger worden dan voorheen, waardoor de verhoudingen wellicht wat uit ballans zijn. Benieuwd hoe dat er straks uitziet, ook als ie dan naast een S-Klasse geparkeerd staat. Misschien valt het ook wel mee, een RR Phantom is immers ook een stuk hoger dan een 7 of een S. Maar dat is natuurlijk wel een heel ander soort auto, puur gebouwd op status waar een S en een 7 een stuk dynamischer vormgegeven zijn.

In ieder geval een topper om naar uit te kijken, de eerste reviews van journalisten die hebben proefgereden zijn alvast zeer veelbelovend met name van de i7....
 
MB 300SL zei:
CD9LOP zei:
… de eerste reviews van journalisten die hebben proefgereden zijn alvast zeer veelbelovend met name van de i7....

Spannend…., wat zou Jaco Bijlsma er van vinden? ;)

Verwacht dat hij enthousiast zal zijn, test altijd genuanceerd en met veel kennis van zaken, prachtig magazine ook laatste nummer weer en zeer veel professioneler met testen en berichtgeving dan Autoweek.
 
Terug
Bovenaan