BMW 525D E60 van 2005 wilt niet meer starten.

Guest
Hallo Allemaal,

Ik heb een probleem dat mijn leuke BMW 525D van 2005 niet meer wilt starten .

Ik heb de ANWB vanochtend laten komen maar ze kregen deze niet aan de praat.

Er komt geen brandstof in de motor. Want hij haalde een grote "slang" +/- 10cm diameter en spoot zelf diesel er in en toen starte de motor wel.

Door de doorzichtige slang die waar brandstof door terug moet komen , is ook alleen maar lucht te zien.

De tank is half vol.

Weet iemand in welke richting ik het moet zoeken?

Groeten,

Af laten slepen naar je garagebedrijf en ze het daar laten uitzoeken.

Lijkt erop dat je brandstofpomp vanuit de tank defect is, maar dat de injectiepomp bij de motor het nog wel doet. Serieus pech hebben. Bij mij ook gebeurd met mijn Audi jaren geleden. Toen waren bij mij alle pompen defect (kans 1 op de 100.000...).

Enfin, 1 ding dat ik je moet vertellen is dat de ANWB mij destijds ook geholpen heeft maar toen direct elektriciteit heeft toegepast op de brandstofpomp en dat heeft ze ook niet veel goed gedaan.

Dus, hoogst waarschijnlijk de brandstofpomp, deze zit als het goed is bevestigd aan de rechterzijde in de kofferbak tegen het schot aan, als je de bekleding weg zou halen daar van de bodem dan zou je een rond luikje moeten zien. Daar zit ie als het goed is verstopt. Wat    je kunt doen om te testen of het daadwerkelijk de pomp is is dat iemand de auto probeert te starten en dat jij met je oor boven op dat luikje gaat zitten.

Hoor je bzzzzzzzzzzzz dan is de pomp misschien nog in ordnung, zo niet, dan heb je met 90% zekerheid het probleem gevonden. Een ander euvel zou kunnen zijn dat je brandstofleidingscircuit van of naar de pomp verstopt zit, of dat de pomp zelf vervuilt is geraakt als de pomp wel bzzzzzzzzzzzz gaat.

Kosten van een nieuwe pomp variëren, brandstofpomp zelf zou niet al te veel geld mogen kosten aangezien de injectiepomp het duurst is. Ik gok circa 600-1000 euro inclusief BTW en arbeidsuren.

Dat bzzzzt geluidje hoor je ook als je het contact aanzet en het verder stil is. 's avonds zonder verkeer hoor je dat zelf ook. Lijkt me ook de pomp die is ongeveer €250 euro:

https://nl.bmwfans.info/parts-catalog/E60/Europe/525d-M57N/jan2005/browse/fuel_supply/fuel_pump_fuel_level_sensor_right/ er is ook nog een stuurmodule die het kan zijn van ongeveer 180 euro.

Dat hoor ik wel als ik me oor bij de terug voer slangetje zit een soort van een propeller geluidje . Ik hoor dan ook lucht voorbij komen. Kan het ook iets zijn met de verstuivers? de laatste maand hoorde je wat getik tijdens het gas geven en een garage zei dat dat lucht was in de verstuivers?

Groeten.

Ik was net thuis, had de achterbank er af gehaald , en de brandstofpomp maakt inderdaad het geluid , het lijkt er op dat hij werkt.

Moet er in de retour brandstofslang veel of heel weinig branstof zijn? Er zitten bij contact gewoon een paar drupels in , ik had deze ook even los gekoppeld en er komen een aantal spetters er uit is dat normaal of wijst het toch op een verstopte filter ( omdat de pomp gewoon draait?)

Groeten

Terug
Bovenaan