BMW 525D E39 stottert/haperen ( tijdelijke oplossing gevonden, hulp gevraagd)

Guest
de bmw begon gisterenmiddag om de paar minuten te hikken. had ik niet heel veel last van, maar binnen een tijdsperk van 1,5 uur ging de auto van af en toe hikken naar constant schudden. zelfs bij stationair draaien liep het totaal niet lekker. bmw deksel erafgehaald en gekeken naar de verstuivers ( injectoren). ik pak metalen stang en hield die tegen de verstuivers aan en bij injector 1 begon hij te tikken. Vervolgens een tyrap geplaatst om de kabel van de injector en de injector en nu rijdt hij beter dan voorheen( dus ik gok dat het al niet helemaal goed zat). Waar zou dit dus aan liggen? de spanning in de kabel? en hoelang zou de reparatie duren? ik was in het begin bang voor lekkende verstuivers maar hij rijdt nu perfect.

alvast bedankt,

Bedoel je de benzineleiding of de stroomkabel?
Mijn 944 had een kabelbreukje bij de stekker van de injector, vergelijkbare klachten. Soms op 3 poten lopen etc. Werd steeds erger.
Uren naar op zoek geweest :T zo lekker verstopt onder een rubbertje.

Maar als ik dit zo lees, kan het wel zoiets zijn

stroomkabel gok ik, heb de injector+kabel vastgebonden en nu is alles weer goed maar dit is een tijdelijke oplossing.. ga ik liever niet mee op vakantie zo haha. Hij had de symptomen dat hij soms perfect liept voor 15 seconde en dan opeens weer afschuwelijk. alsof er een cilinder mist.

Ik gok een kabelbreukje oid. Dat daarom je injector soms wel en soms niet mee doet.
(en als hij niet mee doet, doet die cilinder dus niets)

Klopt, Maar ga eerst maar eens controleren of dat hem inderdaad is.
(of ga ermee langs de garage)

Het gebeurt wel vaker dat door de trilling van de motor een kabelbreuk ontstaat of dat het contact slecht wordt.
Inspecteer zowel stekker als de injector op groene of verbogen contacten.

Indien in orde, vervang de injectorstekker met een stukje kabel (+/- 20 cm, als t al zo lang is). Want zo te horen is dit sowieso al niet in orde. Als t dan goed blijft, ben je klaar.

Terug
Bovenaan