BMW 340i avonturen

Jer03n

Net ingestapt
Ik ben sinds vorige week de trotse bezitter van deze BMW 340i

5BbduJa.jpg

Het heeft een tansanitblau lakkleur met bruin merino leder interieur, werkelijk een luxe uitvoering met alles erop en eraan. Zie ook hier mijn "review" van de eerste paar 100km: https://www.autoweek.nl/reviews/artikel/bmw-340i-2016/

Deze auto is echt een droomauto voor mij en ik had nooit gedacht dat ik zoiets zou rijden, maar ik ben er ontzettend blij mee. Ik wil dit topic gebruiken om mijn avonturen te delen. Tot nu toe ben ik vooral 's avonds rondjes gaan rijden om bekend te geraken met de auto en vooral ervan te genieten natuurlijk. Ik heb binnenkort plannen om naar Duitsland te rijden en de auto echt uit te dagen op de autobahn. Verder misschien nog een keer upgrade met M Performance uitlaat et cetera, maar voor nu is hij goed zoals die is. En wat de toekomst verder nog mag brengen...

Fraaie auto die vraagt om meer foto's.

Het gevoel kan ik volledig begrijpen. In 2005 kocht ik een E46 318i Executive uit 1998 als vervanger van een Hyundai Scoupe. Toen ik op zoek was naar een vervanger, nooit aan BMW gedacht, maar ik kan er toen opeens achter dat een E46 bijna in mijn budget paste. Een kleine verhoging van het budget bracht me bij uitgewoonde 3-series bij handelaren en nog een kleine verhoging van het budget leverde me een fraai model bij BMW Dubbelsteyn op. Nooit spijt van gehad en BMW eigenlijk altijd trouw gebleven.

Heel veel rijplezier toegewenst!

Wat een plaatje, gefeliciteerd met je mooie BMW! De 6cilinders worden steeds zeldzamer. Rijden toch heel anders dan 4cilinders. Dit vind ik een veel mooiere 3serie dan de huidige. Meer foto's zijn inderdaad welkom (ook van het interieur!).

Heerlijke wagen, mooie sjieke kleurstelling en ook ik zou wat meer foto's erg waarderen (y)

Alhoewel mijn eigen BMW ook niet meer standaard is zou ik dit exemplaar niet al te veel gaan opleuken, het is zo een erg elegante auto met de chromen trim enzo, als je er dan allerlei poespas aan gaat hangen doet dat ontzettend veel afbreuk aan het geheel. Tenzij je alles om (laat) bouwen naar shadowline zou ik er niets aan doen eerlijk gezegd. Maargoed just my 2 cents natuurlijk, doe vooral wat je niet laten kunt ;)

Zadelsnuiver zei:
Heerlijke wagen, mooie sjieke kleurstelling en ook ik zou wat meer foto's erg waarderen (y)

Alhoewel mijn eigen BMW ook niet meer standaard is zou ik dit exemplaar niet al te veel gaan opleuken, het is zo een erg elegante auto met de chromen trim enzo, als je er dan allerlei poespas aan gaat hangen doet dat ontzettend veel afbreuk aan het geheel. Tenzij je alles om (laat) bouwen naar shadowline zou ik er niets aan doen eerlijk gezegd. Maargoed just my 2 cents natuurlijk, doe vooral wat je niet laten kunt ;)

Meer foto's gaat zeker wel lukken. Over die chrome trim gesproken ik heb de auto wel daarin laten aanpassen de raamlijsten zijn nu glanszwart zie hieronder. Is een wrap dus kan er ook weer af, maar ik vind het in combinatie met de M sport bumpers wel netjes staan zo. De nieren zijn nog wel chrome maar misschien dat ik ze vervang met shadowline nieren van BMW kost ook niet de wereld.

Auto ziet er nu zo uit
eizOMrH.jpg

Zk1jn2n.jpeg

Het interieur ziet er zo uit
JBAb1D8.jpg

Oh kijk, dat verandert de zaak inderdaad (y) mijn persoonlijke mening is dat wanneer je een BMW gaat aanpassen (velgen, nieren, verlagen, uitlaat etc.) dat je altijd éérst moet beginnen met alles shadowline maken, anders klopt het plaatje gewoon niet. Gelukkig heb je de eerste stap dus al gedaan :)

Interieur ziet er prima uit, echt heel fraai dat leder (y)

Koesteren deze auto. Mooie kleurstelling met een heerlijke motor. Moet een genot zijn. Stuurtje lijkt al wel wat versleten.

Lekkere kleurencombi (y)

het blok is natuurlijk een snoepje. Groot gelijk dat je voor een 340i kiest als het kan. Langzamerhand sterven deze motoren uit. Jammer dat er geen adaptive cruise control op zit aan de knopjes op het stuurt te zien. Verder zit het belangrijkste er wel op (y)

Verbaast mij altijd wel dat er nog zo'n ouderwetse handrem in zit. Daar waar vrijwel alle andere merken op een elektrische variant over is gestapt. Niet dat er wat mis mee is.

En euh... goed verzekeren. In mijn omgeving rijden veel mensen 3-series van deze generatie. 2 daarvan zijn al leeg geroofd (ontdaan van interieur) en 1 daarvan is gewoon verdwenen.

En vooral genieten. (y)

Hybrid zei:
Met zo'n ouderwetse handrem kun je nog makkelijk driften.

Denk dat deze het op vermogen ook lekker doet hoor :T ga er even van dat dit geen X-drive is

Maar er is inderdaad niets mis met een handrem. Alleen is het opvallend dat vrijwel alle autofabrikanten alle wegstoppen in schermpjes en alles elektrisch moet en minimalistisch. En juist een premium merk als BMW er voor kiest om zo'n grote niet zo'n fraaie handel wat ruimte in beslag neemt in het middenconsole gewoon te laten voor wat het is bij deze generatie.

AsconaGT zei:
Lekkere kleurencombi (y)

het blok is natuurlijk een snoepje. Groot gelijk dat je voor een 340i kiest als het kan. Langzamerhand sterven deze motoren uit. Jammer dat er geen adaptive cruise control op zit aan de knopjes op het stuurt te zien. Verder zit het belangrijkste er wel op (y)

Verbaast mij altijd wel dat er nog zo'n ouderwetse handrem in zit. Daar waar vrijwel alle andere merken op een elektrische variant over is gestapt. Niet dat er wat mis mee is.

En euh... goed verzekeren. In mijn omgeving rijden veel mensen 3-series van deze generatie. 2 daarvan zijn al leeg geroofd (ontdaan van interieur) en 1 daarvan is gewoon verdwenen.

En vooral genieten. (y)

All-risk verzekerd uiteraard, er staan genoeg BMW's in de buurt heb nog nooit klachten gehoord over auto inbraak, ik woon ook niet echt in een slechte buurt ofzo in een grote stad. Maar goed ben altijd zuinig op mijn auto's dus hopelijk blijven ze ervanaf. Adaptive cruise control had mijn vorige auto wel maar nu dus niet meer, is wel jammer maar geen gemis ik rij toch vooral 's avonds voor mijn plezier een rondje, ik werk vanuit huis dus ik hoef niet in de file aan te sluiten en saaie stukjes te rijden. Auto is echt gewoon hobby heb het eigenlijk niet nodig voor werk of wat dan ook.

AsconaGT zei:
Hybrid zei:
Met zo'n ouderwetse handrem kun je nog makkelijk driften.

Denk dat deze het op vermogen ook lekker doet hoor :T ga er even van dat dit geen X-drive is

Maar er is inderdaad niets mis met een handrem. Alleen is het opvallend dat vrijwel alle autofabrikanten alle wegstoppen in schermpjes en alles elektrisch moet en minimalistisch. En juist een premium merk als BMW er voor kiest om zo'n grote niet zo'n fraaie handel wat ruimte in beslag neemt in het middenconsole gewoon te laten voor wat het is bij deze generatie.

Geen Xdrive inderdaad maar gewoon alles naar de achterwielen, ik ben niet van plan om er mee te gaan driften dus die handrem maakt niet echt uit zit niet in de weg ook. Ik rij ook niet stampend weg bij het stoplicht maar laat hem altijd op toeren komen wel zo veilig en bovendien beter voor de aandrijflijn. Misschien beetje saai maar ik heb hem niet gekocht om stoplichtsprintjes te doen. Leukste is op de snelweg bij 100kmh een dot gas geven vind ik zelf.

Ik heb die auto denk ik wel een aantal keren zien rijden, in de culturele hoofdstad van 2018, woon jij daar?

Mooi apparaat! Raad je aan om er nog een Msportstuur in te zetten, opvallend dat dat hier niet in zit, bij het ///Mpakket. Over die nieren, dat zijn niet de originele, met die dubbele spijlen.

Maar die motor, dat loopt fantastisch, mijn buurman van een paar huizen verder heeft een 340i touring, machtig mooi geluid zit daar in.

uwbuurman zei:
Ik heb die auto denk ik wel een aantal keren zien rijden, in de culturele hoofdstad van 2018, woon jij daar?

Mooi apparaat! Raad je aan om er nog een Msportstuur in te zetten, opvallend dat dat hier niet in zit, bij het ///Mpakket. Over die nieren, dat zijn niet de originele, met die dubbele spijlen.

Maar die motor, dat loopt fantastisch, mijn buurman van een paar huizen verder heeft een 340i touring, machtig mooi geluid zit daar in.

Het is een sport line uitvoering, dus geen M Sport. De M Sport bumpers zijn er achteraf nog eens opgezet door de vorige eigenaar. Dat stuur is wel iets om te overwegen ja, maar dat hoeft voor nu nog niet, morgen ga ik het interieur helemaal poetsen en het leder goed schoonmaken en behandelen kijken hoe dat uitpakt. Ik woon niet in het noorden van het land, dus ik denk dat je iemand anders bedoelt.

Mooie wagen (y)

AsconaGT zei:
... En juist een premium merk als BMW er voor kiest om zo'n grote niet zo'n fraaie handel wat ruimte in beslag neemt in het middenconsole gewoon te laten voor wat het is bij deze generatie.

Deze begon in 2012 als ik het goed heb. De aandrijflijn komt de eerste jaren nog uit de laatste E90. Qua ontwikkeling kijk je dus zeker 10 jaar terug. De 5 serie van 2011 heeft wel een elektrische handrem.

De auto oogt nog wel heel modern. Ik vind bijvoorbeeld de nieuwste 5-serie nou echt geen grote verbetering. Grotere schermen en wat aluminium op de knopjes, veel meer is het niet. In combinatie met de motor is dit dus een mooie greep.

V0RQ zei:
Mooie wagen (y)

AsconaGT zei:
... En juist een premium merk als BMW er voor kiest om zo'n grote niet zo'n fraaie handel wat ruimte in beslag neemt in het middenconsole gewoon te laten voor wat het is bij deze generatie.

Deze begon in 2012 als ik het goed heb. De aandrijflijn komt de eerste jaren nog uit de laatste E90. Qua ontwikkeling kijk je dus zeker 10 jaar terug. De 5 serie van 2011 heeft wel een elektrische handrem.

De auto oogt nog wel heel modern. Ik vind bijvoorbeeld de nieuwste 5-serie nou echt geen grote verbetering. Grotere schermen en wat aluminium op de knopjes, veel meer is het niet. In combinatie met de motor is dit dus een mooie greep.

Klopt je merkt dat de F30 qua technologie al wat jaartjes meegaat, maar daarvoor koop je hem ook niet. In principe gebruik je de handrem ook niet op de P-stand blokkeert de auto ook namelijk dus is niet nodig tenzij je op een helling parkeert misschien. En persoonlijk vind ik het niet in de weg zitten ofzo, ik heb sowieso niet veel rommel in mn auto liggen die ik moet opbergen.

Mooie BMW! Ik ben een grote fan van de kleurstelling, nu moet ik zeggen dat bruin leer het altijd wel goed doet bij mij :D

Of ik de Shadow Line mooier vind dan het chroom weet ik nog niet; de chromen lijsten staan vooral een stuk chiquer, maar de Shadow Line is dan weer een stuk sportiever.

Wat een ontzettend fijne auto en mooie spec (y) Shadowline nieren zouden super staan. Uitlaat zou ik zeker niet lang over nadenken, gewoon doen. Een b58 kan fantastisch klinken met de juiste aanpassingen :cool: Je stuur kun je ook opnieuw laten bekleden, vaak een stuk goedkoper. En belangrijker nog, het is vaak veel mooier dan een nieuw origineel stuur.

absoluut! (y) vind een 5 serie overigens ook nog steeds heel erg mooi. Met de huidige designtaal vrees is wel voor de nieuwe 5 (en over vele jaren de opvolger van de huidige 3)

En tjah de handrem gebruik ik echt nooit. Bij mijn huidige auto en vorige auto was die elektronisch en gaat hij er automatisch op. maar zou prima zonder kunnen. Grootste voordeel is dat een elektrische handrem gewoon wat opgeruimder oogt. Vind zo'n grote hendel gewoon wat gedateerd ogen. En zeker bij de premium merken waar alles (ook in die tijd) weggestopt moet worden is het wel opmerkelijk dat juist BMW als een van de weinige merken die hendel wel laat zitten. Al is die bij de huidige 3 ook verdwenen dacht ik.

maar zou een auto er nooit om laten staan hoor, gewoon een opmerkelijk dingetje ;)

BleuZ NL zei:
Mooie BMW! Ik ben een grote fan van de kleurstelling, nu moet ik zeggen dat bruin leer het altijd wel goed doet bij mij :D

Of ik de Shadow Line mooier vind dan het chroom weet ik nog niet; de chromen lijsten staan vooral een stuk chiquer, maar de Shadow Line is dan weer een stuk sportiever.
Eens, helemaal goed met deze kleur exterieur en interieur!
Die zwarte raamlijsten zou ik zelf ook niet doen, ik vind het chroom juist erg fijn staan.

Wat AsconaGT ook zei, zo'n ouderwetse handrem valt mij als eerste op in het interieur, bijna alsof het er achteraf is ingebouwd. Wel tof dat BMW dit zo lang nog doorvoert/de.

Fraaie wagen in een mooie kleur. De kleur bruin in het interieur is niet mijn smaak, maar in combinatie met het blauw wel een logische keuze. Heel veel plezier ermee!

Even een update, ik heb het verbruik een beetje bijgehouden hier https://www.autoweek.nl/verbruik/28445/bmw-340i-2016/. Valt mij mee ik rij vooral binnendoor wegen en leuke dijkweggetjes ook soms snelweg maar dan gaat het meestal wel iets sneller dan 100 :) Verder weinig nieuws, het rijdt nog steeds heel erg lekker en ben er nog net zo blij mee als de eerste dag. Ik ga binnenkort kijken voor wat dingen te verbeteren zoals het stuurwiel opnieuw bekleden en een keer een goede poetsbeurt.

Misschien moet je 'm optisch houden zoals ie nu is. Verbetering rijtechnisch is vaak wel Bilstein icm geringe carrosserieverlaging.

Terug
Bovenaan