BMW 1-serie 2018/2019

Smaken verschillen gelukkig. Ik vind de huidige 1-serie een prachtige auto, erg stoer en onderscheidend. Het vorenstaande mits goed samengesteld uiteraard.

Ziet er erg mooi uit. En ja, van 6 cilinder naar 4 cilinder, maar dat gaat overal gebeuren en over een aantal jammer rijden we allemaal elektrisch.
Dus lekker blijven zeuren heeft geen zin, gaat toch allemaal gebeuren.:rolleyes:

d0a513a7-2020-bmw-1-series-8.jpg

d8ac179b-2020-bmw-1-series-11.jpg

42120a09-2020-bmw-1-series-14.jpg

9d1e07a1-2020-bmw-1-series-16.jpg

9f87ce2f-2020-bmw-1-series-1.jpg

1a6a90ab-2020-bmw-1-series-2.jpg

96bc84b4-2020-bmw-1-series-6.jpg

Meer foto's: https://www.carscoops.com/2019/05/2020-bmw-1-series-hatch-interior-caught-completely-undisguised/

Lijkt wel crisis bij BMW, ze planten wel echt dezelfde elementen in bijna iedere BMW..

Nu met voorwielaandrijving zie ik geen reden meer om nog voor zo'n 1-serie te gaan. Een Focus rijdt denk ik net zo sportief/dynamisch en qua interieur is een Mazda 3 toch vele malen smaakvoller en zelfs hoogwaardiger. Het is natuurlijk nog een voorserie auto maar deurpanelen zien er grof en vrij goedkoop uit. grove knoppen zonder metalen inleg en opbergvakken zonder vilt.
Hoe het scherm is weggegwerkt in het dashboard ben ik ook nog niet direct enthousiast over.

Ik denk dat voor de prijs van een uitgeklede 1 met basismotorisering je een hele dikke Mazda 3 met Skyactiv-X motor rijdt....

MattCurlew zei:
Lijkt wel crisis bij BMW, ze planten wel echt dezelfde elementen in bijna iedere BMW..
Want dat doen ze niet bij Mercedes, Audi, Jaguar, of Peugeot, Ford, etc?

Mij spreekt het interieur op het eerste gezicht wel aan. Ik denk ook dat dat 1 van de redenen zal zijn om voor een 1 te gaan en niet voor een Mazda laat staan een Focus. De Mazda is net zo luxe of wellicht nog wat luxer afgewerkt maar ik durf wel te wedden dat de BMW aanzienlijk meer personalisatiemogelijkheden zal gaan bieden. Daarnaast, als de voortekenen kloppen, zal 'ie ook wel een stuk ruimer zijn dan de Mazda. Bovendien mag waarschijnlijk wel verwacht worden dat het infotainment op een hoger plan staat.

Dan kun je je nog wel afvragen wat deze BMW dadelijk gaat onderscheiden van een Mercedes A of Audi A3. De prijs zal het in ieder geval niet zijn...

Nou bij eerder aangehaalde Mazda houden ze tenminste nog een beetje van variatie. En dat voor zo'n kleine speler. Bij BMW slaan ze nu wel heel erg door

Mazda-3_Sedan-2019-1024-43.jpg

Mazda-6-2018-1024-87.jpg

Een grote speler als Bosch doet dit nu zo'n twee decennia. Heeft ze geen windeieren gelegd, daarom zijn ze nu ook de grootste op veel gebieden...

@dee twee: personalisatiemogelijkheden? Je bedoelt dat je als klant blauwe gordels of een oranje sticker op het dashboard kunt aanvinken op een configurator en dan denkt dat je iets unieks hebt in de wereld?

s velthuis zei:
@dee twee: personalisatiemogelijkheden? Je bedoelt dat je als klant blauwe gordels of een oranje sticker op het dashboard kunt aanvinken op een configurator en dan denkt dat je iets unieks hebt in de wereld?
Zoiets ja. Hemeltje zus, stikseltje zo, comfortstoeltje, sportstoeltje, praatstoeltje, en BMW kennende niet één maar minstens 3 verschillende tinten zwart om uit te kiezen (lichtzwart, middenzwart en donkerzwart), daarnaast 49 tinten grijs (grau I, grau II, grau III, rioolbuis grau, begrafenis grau, papaya sunburst flame grau, pineapple flush infused grau, psychedelic space age grau, sparkling mango grau, etc, etc, je kent ze wel). Maar ook dat je standaard dingen als een DAB+ tuner niet gewoon bij het infotainment krijgt maar dat je daar apart voor bij mag betalen, dat soort dingen draagt allemaal bij aan de beleving. Du weisst toch.

MattCurlew zei:
Nou bij eerder aangehaalde Mazda houden ze tenminste nog een beetje van variatie. En dat voor zo'n kleine speler. Bij BMW slaan ze nu wel heel erg door

Mazda-3_Sedan-2019-1024-43.jpg

Mazda-6-2018-1024-87.jpg

Daarom ziet het er ook niet uit bij de Mazda 3, erg goedkoop.

ducruud zei:

Wat een onzin. Anno 2019 ziet geen enkele auto er nog goedkoop uit. Ook dat is allemaal hetzelfde geworden. Een Fiat Panda in de jaren 80, die zag er goedkoop uit van binnen.

s velthuis zei:
ducruud zei:

Wat een onzin. Anno 2019 ziet geen enkele auto er nog goedkoop uit. Ook dat is allemaal hetzelfde geworden. Een Fiat Panda in de jaren 80, die zag er goedkoop uit van binnen.

Het is hoe je het bekijkt, vergeleken bij de Mazda 6 ziet het dashboard van de Mazda 3 er "goedkoop" uit. (of beter gezegd minder mooi)
Waarom zou je dan als merk auto in elk model een ander dashboard doen? (als het natuurlijk past)

929V6 zei:
Ik zie geen enkel verschil in kwaliteit met wat ik er bij BMW in zie zitten.

Ik heb beiden van dichtbij mogen aanschouwen, maar er zit duidelijk verschil in. Maar smaken verschillen en dat is maar goed ook.;)

ducruud zei:
Ik heb beiden van dichtbij mogen aanschouwen, maar er zit duidelijk verschil in. Maar smaken verschillen en dat is maar goed ook.;)

Kwaliteit (objectief) is geen smaak (subjectief).

BMW heeft nog een hele slag te maken om in de buurt van Hyundai te komen. Dat premium minder voor meer geld betekent, is tegenwoordig niet meer te verkopen.

GT xxx zei:
BMW heeft nog een hele slag te maken om in de buurt van Hyundai te komen. Dat premium minder voor meer geld betekent, is tegenwoordig niet meer te verkopen.

Zo ver zal BMW nooit zakken.o_O

Zover is BMW al gezakt. Hyundai is een stuk meer premium en hun infotainment is een stuk moderner.

ducruud zei:
s velthuis zei:
ducruud zei:

Het is hoe je het bekijkt, vergeleken bij de Mazda 6 ziet het dashboard van de Mazda 3 er "goedkoop" uit. (of beter gezegd minder mooi)
Waarom zou je dan als merk auto in elk model een ander dashboard doen? (als het natuurlijk past)

Je spoort niet. Beiden zijn van bovengemiddelde kwaliteit (lees en zie diverse internationale tests). De Mazda6 is wat zakelijke en de Mazda3 wat sportiever, enig verschil. Mazda staat aan de top van de normale merken, alleen Peugeot komt in de buurt (tegenwoordig zelfs VW niet meer)

https://www.autoexpress.co.uk/bmw/1-series/106741/new-2019-bmw-m135i-set-to-launch-with-302bhp

bmw_m140i_-_rear_watermarked.jpg

Wat een kermis binnen bij deze Golf met BMW badge. Begrijp me niet verkeerd, het rijdt ongetwijfeld 3x beter dan een Golf, en is gewoon een goede degelijke auto. Kritiek is vooral smaak mismatch gericht.

Anderson zei:
Begrijp me niet verkeerd, het rijdt ongetwijfeld 3x beter dan een Golf,

Dit snap ik niet. Een Citroen XM reed écht anders dan een BMW 5. Dat krijg je als twee verschillende fabrikanten met een totaal verschillende visie op een luxe automobiel verschillende technische oplossingen toepassen. Dan krijg je karakteristieke verschillen. Daar kun je geblinddoekt in gezet worden en aan het rijden voel je het verschil al.
Maar waarom zou een hatchback van zo'n 1200 kg met een dwars geplaatste driecilinder turbo met voorwielaandrijving en elektrische stuurbekrachtiging op een onderstel met McPhersons vóór en multilink achter en voorzien van onderstel onderdelen van duitse toeleveranciers heel anders rijden dan een hatchback van zo'n 1200 kg met een dwars geplaatste driecilinder turbo met voorwielaandrijving en elektrische stuurbekrachtiging op een onderstel met McPhersons vóór en multilink achter en voorzien van onderstel onderdelen van duitse toeleveranciers?' Van een Golf of Ceed kun je veel zeggen, maar zwabberbakken zijn het niet. Wat is nog wel een zwabberbak tegenwoordig?

Als het zwemt als een eend, vliegt als een eend en snatert als een eend, is het waarschijnlijk een eend. Geen hond die doet alsof...

Straks ga je nog vertellen dat auto’s net wasmachines zijn qua onderscheidend vermogen o_O

Heb ik een Golf een zwabber bak genoemd? Kan ik woorden terugnemen die ik niet heb uitgesproken?

s velthuis zei:
Anderson zei:
Heb ik een Golf een zwabber bak genoemd? Kan ik woorden terugnemen die ik niet heb uitgesproken?

Nou, als het 3 keer beter rijdt, kan het andere niet meer zijn dan een zwabberbak...
Ik heb het niet gezegd, dus heb ik het niet gezegd. Het is je eigen interpretatie van wat er staat. Dat staat je geheel vrij natuurlijk.

GT xxx zei:

Smaken verschillen, maar ik vind dat hoogglans pianoplastic spul in Kia/Hyundai alles behalve premium. Wat veel mensen denk ik niet begrijpen is dat BMW met hun interieuren vast houden aan een bepaalde stijl die sinds de E30 al herkenbaar is (lettertype, amberkleurige verlichting, layout etc.) Makkelijk om dat te interpreteren als ouderwets of achterhaald, maar eigenlijk is het onwetendheid. Ik persoonlijk kan het erg waarderen en ik denk vele andere BMW rijders met mij.

Overigens betekent "premium" wel veel meer dan een kleurtje of een stofje in het interieur, maar dat weet je zelf ook wel ;)

Maar goed, gezien de foto's lijkt het erop dat deze nieuwe 1-serie ook op dat front gaat afwijken van de traditie.

Grappig trouwens dat die oh-zo-mooie climate controle unit van de Mazda 3 heel sterk lijkt op die in mijn 14 jaar oude 1-serie, afgezien van de witte letters die bij mij dus amberkleurig zijn.

Anderson zei:
s velthuis zei:
Anderson zei:

Nou, als het 3 keer beter rijdt, kan het andere niet meer zijn dan een zwabberbak...
Ik heb het niet gezegd, dus heb ik het niet gezegd. Het is je eigen interpretatie van wat er staat. Dat staat je geheel vrij natuurlijk.

Anderson zei:
Wat een kermis binnen bij deze Golf met BMW badge. Begrijp me niet verkeerd, het rijdt ongetwijfeld 3x beter dan een Golf, en is gewoon een goede degelijke auto. Kritiek is vooral smaak mismatch gericht.

Dan moet een Golf wel waardeloos rijden. 3% beter is waarschijnlijk realistischer.

Tja, het wordt terugkerende oud forummers wel erg makkelijk gemaakt om weer te vertrekken als beeldspraak op zulke wijze in haarkloverij eindigt.

Anderson zei:
Tja, het wordt terugkerende oud forummers wel erg makkelijk gemaakt om weer te vertrekken als beeldspraak op zulke wijze in haarkloverij eindigt.

Niks van aantrekken. Velthuis is een toffe peer maar de meeste topics over nieuwe koelkasten auto's halen het bloed onder z'n nagels vandaan.

Anderson zei:

Het gaat me niet om haarkloverij. M'n vraag is serieus. Als je als fabrikant technisch exact hetzelfde maakt als de concurrent, waarom zou er dan überhaupt sprake zijn van "ongetwijfeld beter rijden"? Dat vind ik een bijzondere aanname. Er wordt niet met een toverstokje op een auto getikt om de rijeigenschappen van een auto te bepalen. Dat ligt gewoon aan technische keuzes. Dat een 'oude' Golf R met dwarsgeplaatste viercilinder turbo en voorwielaandrijving op de grens anders rijdt dan een 'oude' BMW 140i met zescilinder in de lengte en achterwielaandrijving op de grens, dat is logisch. Maar waarom zou dat nu nog anders zijn?

s velthuis zei:
Het gaat me niet om haarkloverij. M'n vraag is serieus. Als je als fabrikant technisch exact hetzelfde maakt als de concurrent, waarom zou er dan überhaupt sprake zijn van "ongetwijfeld beter rijden"? Dat vind ik een bijzondere aanname.
Het is ook precies dat, een aanname. Omdat deze BMW er nog niet is.
Daar komt bij dat het niet technisch exact dezelfde auto's zullen zijn als je verder kijkt dan een paar macro gegevens.

Anderson zei:
s velthuis zei:
Het gaat me niet om haarkloverij. M'n vraag is serieus. Als je als fabrikant technisch exact hetzelfde maakt als de concurrent, waarom zou er dan überhaupt sprake zijn van "ongetwijfeld beter rijden"? Dat vind ik een bijzondere aanname.
Het is ook precies dat, een aanname. Omdat deze BMW er nog niet is.
Daar komt bij dat het niet technisch exact dezelfde auto's zullen zijn als je verder kijkt dan een paar macro gegevens.

Maar het zijn wel die macrogegevens die de belangrijkste lijnen bepalen. Tuurlijk kun je nog niet veel zeggen over zaken als veer/demper-karakteristiek, maar aangezien de meeste merken tegenwoordig 'stevig' en 'sportief' wel als de standaard hebben (zelfs de fransen hebben hun visie op comfort wel zo'n beetje laten varen, op een enkele uitzondering na) en de Nurburgring bij de ontwikkeling van iedere auto verplichte kost is, zal het om verschillen in de kantlijn gaan. En ja, dat is ook een aanname, maar wel een aanemelijkere dan de spreekwoordelijke 3x beter.

d7729f2f-2020-bmw-1-series-teasers-1.jpg

4af5c336-2020-bmw-1-series-teasers-2.jpg

8d283f66-2020-bmw-1-series-teasers-3.jpg

a9fa86bc-2020-bmw-1-series-teasers-4.jpg

7e76986f-2020-bmw-1-series-teasers-5.jpg

Die M-pakketten, AMG Lines en S-Lines worden met het jaar ordinairder. Lang leve de Nieuwe Rijken in de wereld :rolleyes:

MattCurlew zei:
Die M-pakketten, AMG Lines en S-Lines worden met het jaar ordinairder. Lang leve de Nieuwe Rijken in de wereld :rolleyes:

Nieuwe Rijken? Een 1-Serie is anders toch echt de instap-BMW. Niet bepaald voor de 'rijken'...

Foie Gras zei:
MattCurlew zei:

Nieuwe Rijken? Een 1-Serie is anders toch echt de instap-BMW. Niet bepaald voor de 'rijken'...

Auto voor de au pair.:)

Dat platgeslagen X2 bevalt me wel. Dat is wat mij betreft nu een van de mooiere BMW's. Ik vind dit een mooie auto (van wat ik er al van kan zien).

Foie Gras zei:
MattCurlew zei:

Het is ook geen goedkope auto, zeker niet als je er de nodige opties bij neemt die nodig zijn. Maar het zijn wel de Nieuwe Rijken die ervoor zorgen dat de premiummerken steeds overdreven ontwerpen. Een Arabier bv die zich omhoog heeft gewerkt bv of dubieus zijn geld verdiend houdt doorgaans wel van dat ordinaire.

MattCurlew,

De 1 serie is zeker niet goedkoop en zeker niet met wat extra's. Maar wat je verder neerzet is flauwekul praat.:T

Foie Gras zei:
MattCurlew zei:

Idd gewoon voor de eerste de beste "accountmanager" of hoe die handelsreizigers tegenwoordig heten.

Terug
Bovenaan