Guest
Smaken verschillen gelukkig. Ik vind de huidige 1-serie een prachtige auto, erg stoer en onderscheidend. Het vorenstaande mits goed samengesteld uiteraard.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Want dat doen ze niet bij Mercedes, Audi, Jaguar, of Peugeot, Ford, etc?MattCurlew zei:Lijkt wel crisis bij BMW, ze planten wel echt dezelfde elementen in bijna iedere BMW..
Zoiets ja. Hemeltje zus, stikseltje zo, comfortstoeltje, sportstoeltje, praatstoeltje, en BMW kennende niet één maar minstens 3 verschillende tinten zwart om uit te kiezen (lichtzwart, middenzwart en donkerzwart), daarnaast 49 tinten grijs (grau I, grau II, grau III, rioolbuis grau, begrafenis grau, papaya sunburst flame grau, pineapple flush infused grau, psychedelic space age grau, sparkling mango grau, etc, etc, je kent ze wel). Maar ook dat je standaard dingen als een DAB+ tuner niet gewoon bij het infotainment krijgt maar dat je daar apart voor bij mag betalen, dat soort dingen draagt allemaal bij aan de beleving. Du weisst toch.s velthuis zei:@dee twee: personalisatiemogelijkheden? Je bedoelt dat je als klant blauwe gordels of een oranje sticker op het dashboard kunt aanvinken op een configurator en dan denkt dat je iets unieks hebt in de wereld?
MattCurlew zei:Nou bij eerder aangehaalde Mazda houden ze tenminste nog een beetje van variatie. En dat voor zo'n kleine speler. Bij BMW slaan ze nu wel heel erg door
![]()
![]()
ducruud zei:Daarom ziet het er ook niet uit bij de Mazda 3, erg goedkoop.
s velthuis zei:ducruud zei:Daarom ziet het er ook niet uit bij de Mazda 3, erg goedkoop.
Wat een onzin. Anno 2019 ziet geen enkele auto er nog goedkoop uit. Ook dat is allemaal hetzelfde geworden. Een Fiat Panda in de jaren 80, die zag er goedkoop uit van binnen.
929V6 zei:Ik zie geen enkel verschil in kwaliteit met wat ik er bij BMW in zie zitten.
Moderator
ducruud zei:Ik heb beiden van dichtbij mogen aanschouwen, maar er zit duidelijk verschil in. Maar smaken verschillen en dat is maar goed ook.![]()
Wouter82 zei:ducruud zei:Ik heb beiden van dichtbij mogen aanschouwen, maar er zit duidelijk verschil in. Maar smaken verschillen en dat is maar goed ook.![]()
Kwaliteit (objectief) is geen smaak (subjectief).
GT xxx zei:BMW heeft nog een hele slag te maken om in de buurt van Hyundai te komen. Dat premium minder voor meer geld betekent, is tegenwoordig niet meer te verkopen.
ducruud zei:s velthuis zei:ducruud zei:Daarom ziet het er ook niet uit bij de Mazda 3, erg goedkoop.
Wat een onzin. Anno 2019 ziet geen enkele auto er nog goedkoop uit. Ook dat is allemaal hetzelfde geworden. Een Fiat Panda in de jaren 80, die zag er goedkoop uit van binnen.
Het is hoe je het bekijkt, vergeleken bij de Mazda 6 ziet het dashboard van de Mazda 3 er "goedkoop" uit. (of beter gezegd minder mooi)
Waarom zou je dan als merk auto in elk model een ander dashboard doen? (als het natuurlijk past)
Anderson zei:Begrijp me niet verkeerd, het rijdt ongetwijfeld 3x beter dan een Golf,
Anderson zei:Heb ik een Golf een zwabber bak genoemd? Kan ik woorden terugnemen die ik niet heb uitgesproken?
Phaeton W12 zei:Straks ga je nog vertellen dat auto’s net wasmachines zijn qua onderscheidend vermogen![]()
Ik heb het niet gezegd, dus heb ik het niet gezegd. Het is je eigen interpretatie van wat er staat. Dat staat je geheel vrij natuurlijk.s velthuis zei:Anderson zei:Heb ik een Golf een zwabber bak genoemd? Kan ik woorden terugnemen die ik niet heb uitgesproken?
Nou, als het 3 keer beter rijdt, kan het andere niet meer zijn dan een zwabberbak...
GT xxx zei:BMW heeft nog een hele slag te maken om in de buurt van Hyundai te komen. Dat premium minder voor meer geld betekent, is tegenwoordig niet meer te verkopen.
Anderson zei:Ik heb het niet gezegd, dus heb ik het niet gezegd. Het is je eigen interpretatie van wat er staat. Dat staat je geheel vrij natuurlijk.s velthuis zei:Anderson zei:Heb ik een Golf een zwabber bak genoemd? Kan ik woorden terugnemen die ik niet heb uitgesproken?
Nou, als het 3 keer beter rijdt, kan het andere niet meer zijn dan een zwabberbak...
Anderson zei:Wat een kermis binnen bij deze Golf met BMW badge. Begrijp me niet verkeerd, het rijdt ongetwijfeld 3x beter dan een Golf, en is gewoon een goede degelijke auto. Kritiek is vooral smaak mismatch gericht.
Anderson zei:Tja, het wordt terugkerende oud forummers wel erg makkelijk gemaakt om weer te vertrekken als beeldspraak op zulke wijze in haarkloverij eindigt.
Anderson zei:Tja, het wordt terugkerende oud forummers wel erg makkelijk gemaakt om weer te vertrekken als beeldspraak op zulke wijze in haarkloverij eindigt.
Anderson zei:Wat overigens weer past bij de visie die s velthuis heeft over de toekomst van dit forum: het zou beter bij Tweakers oid ondergebracht kunnen worden. Heb je een missie gemaakt van die opinie?![]()
Het is ook precies dat, een aanname. Omdat deze BMW er nog niet is.s velthuis zei:Het gaat me niet om haarkloverij. M'n vraag is serieus. Als je als fabrikant technisch exact hetzelfde maakt als de concurrent, waarom zou er dan überhaupt sprake zijn van "ongetwijfeld beter rijden"? Dat vind ik een bijzondere aanname.
Anderson zei:Het is ook precies dat, een aanname. Omdat deze BMW er nog niet is.s velthuis zei:Het gaat me niet om haarkloverij. M'n vraag is serieus. Als je als fabrikant technisch exact hetzelfde maakt als de concurrent, waarom zou er dan überhaupt sprake zijn van "ongetwijfeld beter rijden"? Dat vind ik een bijzondere aanname.
Daar komt bij dat het niet technisch exact dezelfde auto's zullen zijn als je verder kijkt dan een paar macro gegevens.
MattCurlew zei:Die M-pakketten, AMG Lines en S-Lines worden met het jaar ordinairder. Lang leve de Nieuwe Rijken in de wereld![]()
Foie Gras zei:MattCurlew zei:Die M-pakketten, AMG Lines en S-Lines worden met het jaar ordinairder. Lang leve de Nieuwe Rijken in de wereld![]()
Nieuwe Rijken? Een 1-Serie is anders toch echt de instap-BMW. Niet bepaald voor de 'rijken'...
Foie Gras zei:MattCurlew zei:Die M-pakketten, AMG Lines en S-Lines worden met het jaar ordinairder. Lang leve de Nieuwe Rijken in de wereld![]()
Nieuwe Rijken? Een 1-Serie is anders toch echt de instap-BMW. Niet bepaald voor de 'rijken'...