Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Damianw26 zei:Leuk om weer een update te lezen, en goed bezig met alle wagens. Hoeveel koppel heeft zo’n gekietelde T5? 400nm+? Lijkt me geweldig rijden zo’n machtige 5 cilinder, prachtblok. Al is een busso V6 iets totaal anders, ook een heerlijk blok natuurlijk![]()
Blue Knightrider zei:Totdat ik door Elco erop gewezen werd dat de Volvo van buiten heel erg ruig klinkt bij vollast
Gaaf was dat.
s velthuis zei:Een collega van mij vertelde vandaag dat hij zijn Busso V6 recent heeft moeten afschrijven op een gat in de versnellingsbak. Blijkt een kwaal te zijn, vervangende bak is niet meer te krijgen. Er is ooit een optie geweest om een versterkt diff aan de bak te krijgen en dat kan ook op een later moment, maar dan moet de bak nog wel heel zijn. Hij is nu dus te laat. Ik kende het verhaal niet, maar gaat dit ook voor jouw V6 op?
Blue Knightrider zei:s velthuis zei:Een collega van mij vertelde vandaag dat hij zijn Busso V6 recent heeft moeten afschrijven op een gat in de versnellingsbak. Blijkt een kwaal te zijn, vervangende bak is niet meer te krijgen. Er is ooit een optie geweest om een versterkt diff aan de bak te krijgen en dat kan ook op een later moment, maar dan moet de bak nog wel heel zijn. Hij is nu dus te laat. Ik kende het verhaal niet, maar gaat dit ook voor jouw V6 op?
Mmm, goede vraag! Je merkt aan mijn versnellingsbak wel dat hij iets minder aan het worden is. Soms is de synchromesh van de derde versnelling wat weerbarstig.
Ik kende dit verhaal niet zo goed.
Gelukkig heb ik alvast een goede 6 versnellingsbak bij mijn bevriende garage op voorraad laten leggen voor als de koppeling vervangen moet worden, dan kan alles in één keer.
Om welke auto ging het?
Een 5 of 6 bak?

Blue Knightrider zei:Hey uwbuurman!
Jij hebt trouwens een paar geweldig leuke BMW's trouwens![]()
uwbuurman zei:Blue Knightrider zei:Hey uwbuurman!
Jij hebt trouwens een paar geweldig leuke BMW's trouwens![]()
![]()
Damianw26 zei:Ja zeker doen
Was in 2002 een extreem luxe auto, je kon op een knopje drukken en dan ging de navigatie automatisch naar benden wegklappen, zodat je erachter 2 heuse casette's kon plaatsen, dat vond ik als kind zeer indrukwekkend. Had er ontzettend graag mee gereden, schijnt geweldig te zijn. De opvolger was een zwarte vw passat 2.0 uit 2006, kon het nog saaier :T
Overigens komt deze e39 niet van van Es met kenteken 62-zsx-.? Dan is het namelijk de wagen van een kameraad van mij geweest.
uwbuurman zei:Lekker man!! Blijft een leuk rijtje auto's, bij jou op de dam.
Brent zei:Blijft een mooi wagenpark zo! Die 5-serie oogt zo netjes en ingetogen, een verademing tov de gemiddelde E39 met grote 7-serie wielen eronder etc.
De MG mag weer naar buiten als het weer beter wordt?