speedtouch
Wegverkenner
Die ruim 200 km/u
, was dat met open kap?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
speedtouch zei:Die ruim 200 km/u, was dat met open kap?
B-Real zei:De 5 is dan ook een relatief korte versnelling denk ik en geen halve "overdrive" zoals tegenwoordig gebruikelijk is?
215 is in elk geval niet slecht met circa 130pk?
Blue Knightrider zei:B-Real zei:De 5 is dan ook een relatief korte versnelling denk ik en geen halve "overdrive" zoals tegenwoordig gebruikelijk is?
Klopt helemaal kerel! Bij 215 op de snelheidsmeter wat achteraf 209 op de GPS was zit de toerenteller exact op het begin van rood bij 6250
Lijkt mooi op het instrumentarium! Allebei op maximaal
Ja, dat vind ik ook snel voor 132 pk.... Hij moet nog een keer op de rollenbank hoor.. fabrieksopgave is 199 en hij trekt ook te fors voor die 132 pk
B-Real zei:Blue Knightrider zei:B-Real zei:De 5 is dan ook een relatief korte versnelling denk ik en geen halve "overdrive" zoals tegenwoordig gebruikelijk is?
Klopt helemaal kerel! Bij 215 op de snelheidsmeter wat achteraf 209 op de GPS was zit de toerenteller exact op het begin van rood bij 6250
Lijkt mooi op het instrumentarium! Allebei op maximaal
Ja, dat vind ik ook snel voor 132 pk.... Hij moet nog een keer op de rollenbank hoor.. fabrieksopgave is 199 en hij trekt ook te fors voor die 132 pk
Ah, zo hoort het eigenlijk hè
Maar dat maakt Autobahn cruisen op die snelheden wel wat minder prettig. De 6e versnelling in mijn auto is niet echt kort, maar ook niet echt een overdrive. Op topsnelheid heb ik nog iets van 2.000rpm over tot aan het rode.
Topsnelheid is overigens 233 op de teller (tot nu), ook niet slecht voor een 1.4'tje met 150pk :T
Cruise control gaat maximaal tot 224 en wordt nog wel eens gebruikt als ik op een rustig moment terug moet over de Autobahn![]()
Joël D. zei:Blijft een leuke auto, zo'n 306 cabrio, helemaal met een 2.0 16 klepper.![]()
420 zei:Welkom terug! Ik herinner mij nog wel de leuke snelheidsvergelijkingen tussen de 164 en een Saab 9000 / 9-5. Leuk dat je nog steeds Busso rijdt!
Ik heb inmiddels al een tijd lang een gave Blue Knightrider 164 V6 24v Super in de garage staan om ooit weer eens de weg op te brengen (staat al een jaar of 15 stil). Verder houd ik het zo veel mogelijk bij Italiaans, nu een Croma voor dagelijks. Tot eind vorig jaar reed ik een 156 SW 2.0 TS uit 2000, dat was ook een heerlijke rijdersauto. Werd alleen wat te klein voor een gezin met drie kids.![]()
Zadelsnuiver zei:Ik vind hem helemaal goed, perfecte uitvoering zo qua kleur, motorisatie en velgenontzettend ondergewaardeerd karretje. Veel plezier ermee!
smarter zei:Gaaf! Als je een goed exemplaar treft zijn het geweldige auto's.De motorisatie en kleurstelling zijn in ieder geval alvast top. Hoe ziet het interieur eruit?
Damianw26 zei:Heel leuk scheurijzer, en inderdaad in de goede kleurstelling interieur/exterieur! Veel plezier ermee maar dat is al goed gekomen zo te lezen![]()
Timo zei:Tof ding, en dit is inderdaad één van de beste kleuren voor een MG! Veel plezier ermee
Een F/TF staat ook nog op mijn wensenlijstje om ooit te bezitten. Lijkt me heerlijk speelgoed.
Blue Knightrider zei:Timo zei:Tof ding, en dit is inderdaad één van de beste kleuren voor een MG! Veel plezier ermee
Een F/TF staat ook nog op mijn wensenlijstje om ooit te bezitten. Lijkt me heerlijk speelgoed.
Hey Timo,
Gaaf dat jij als mede 306 cabrio eigenaar deze Engelse wagen ook weet te waarderen!
Nou, ik zou zeggen: doe het gerust!
Let op de koppakking, distributieriem en de veerbollen en als dat goed is en hij heeft een sluitende historie... Dan kan het best.
Er is een zeer enthousiaste club liefhebbers die ook veel onderdelen aanbieden tegen schappelijke prijzen.
Elco zei:Mooie spontane actie was dit! De verhalen over z'n speelse wegligging snellen hem vooruit, zodra het even treft kom ik 'm bekijken. Zo op de foto's ziet 'ie er alvast goed uit![]()
s velthuis zei:Zoeen had ik er ook bijna gekocht. Een gele halfautomaat. De mechanische schade was bekend, maar helaas ook onderhuidse chassisschade. Daar is de koop op afgeketst maar als ik er nog een keer één tegenkom... Leuk hoor![]()
Engineer2 zei:Heel leuk scheurijzer. Het zit ook goed. Ik heb er helaas nooit in gereden want ik zag ze alleen als ze stuk waren
Koppakking, bobines en ECU (die laatste is te reviseren) gingen stuk ergens rond de 10 jaar oud of soms nog eerder. Maar diegene die nu nog overgebleven zijn hebben dat of allemaal al gehad of hebben geluk gehad dat ze wel de goede kwaliteit onderdelen te pakken kregen.
Deze ziet er mooi uit. Het moet natuurlijk wel een BRG zijn dus helemaal top. Velgen zien er ook origineel uit. Heel leuke toevoeging en echt wat anders dan wat je al in je wagenpark had. Hoe groot is jouw oprit wel niet trouwens?
Blue Knightrider zei:s velthuis zei:Zoeen had ik er ook bijna gekocht. Een gele halfautomaat. De mechanische schade was bekend, maar helaas ook onderhuidse chassisschade. Daar is de koop op afgeketst maar als ik er nog een keer één tegenkom... Leuk hoor![]()
Hè, wat een leuk toeval!
Tof dat je deze auto ook overwogen hebt.
Erg goed te begrijpen als er chassisschade is dat je dan afhaakt... Dat krijg je bij bijna nooit meer helemaal goed.
Ik kan het je echt aanraden Velthuis... De reputatie is natuurlijk qua betrouwbaarheid niet geweldig, maar de beste exemplaren blijven wel over en vaak voorzien van de wat sterkere koppakking.
En nou ben jij erg handig, dus ik denk dat het echt wat is voor je.
Ik vind het echt een feestje om mee te rijden![]()
MWH zei:Wat leuk! Toen ik uiteindelijk de Rover 45 kocht heb ik ook nog vrij lang naar MG F's gekeken. Maar uiteindelijk durfde ik het toch niet aan, deels vanwege de slecht bereikbare techniek i.c.m. de neiging tot koppakking blazen, deels omdat een roadster misschien toch niet helemaal praktisch is als dagelijkse (winter)auto.![]()
s velthuis zei:Blue Knightrider zei:s velthuis zei:Zoeen had ik er ook bijna gekocht. Een gele halfautomaat. De mechanische schade was bekend, maar helaas ook onderhuidse chassisschade. Daar is de koop op afgeketst maar als ik er nog een keer één tegenkom... Leuk hoor![]()
Hè, wat een leuk toeval!
Tof dat je deze auto ook overwogen hebt.
Erg goed te begrijpen als er chassisschade is dat je dan afhaakt... Dat krijg je bij bijna nooit meer helemaal goed.
Ik kan het je echt aanraden Velthuis... De reputatie is natuurlijk qua betrouwbaarheid niet geweldig, maar de beste exemplaren blijven wel over en vaak voorzien van de wat sterkere koppakking.
En nou ben jij erg handig, dus ik denk dat het echt wat is voor je.
Ik vind het echt een feestje om mee te rijden![]()
Hij staat al een tijdje op de lijst, samen met een smart roadster en kitcar. Wel liever de tf dan de f, deels omdat ik die iets mooier vind, maar vooral vanwege het verschil in onderstel. Die gele stepspeed had defecte krukaslagers, was een leuk project, maar idd vind ik chassisschade onoverkomelijk. Om dezelfde reden is de Opel speedster van het lijstje af (hoewel ik daar stiekem de grootste zwakte voor heb...)
Koppakking is een bekend probleem, maar met een beetje lef krijg je de hele aandrijflijn er redelijk makkelijk uit. Achterin zit gewoon een Rover 100 subframe die je er als één unit met wielophanging onderuit kunt rijden.
Micha D zei:Goed bezig, prachtig divers wagenpark zo bij elkaar.