BK zijn Alfa Romeo 156 SW V6, Volvo V70 2.4 T5, MG F 1.8i VVC, Opel Ascona 1.6S en BMW E39 523i

De 5 is dan ook een relatief korte versnelling denk ik en geen halve "overdrive" zoals tegenwoordig gebruikelijk is?

215 is in elk geval niet slecht met circa 130pk?
 
B-Real zei:
De 5 is dan ook een relatief korte versnelling denk ik en geen halve "overdrive" zoals tegenwoordig gebruikelijk is?

215 is in elk geval niet slecht met circa 130pk?

Klopt helemaal kerel! Bij 215 op de snelheidsmeter wat achteraf 209 op de GPS was zit de toerenteller exact op het begin van rood bij 6250:cool:
Lijkt mooi op het instrumentarium! Allebei op maximaal;)

Ja, dat vind ik ook snel voor 132 pk.... Hij moet nog een keer op de rollenbank hoor.. fabrieksopgave is 199 en hij trekt ook te fors voor die 132 pk
 
Voorlopig is de 132 pk 16v even aan het rusten.
Dus gaan we de komende winter maar door met deze twee;)

Twee donkere stations met handgeschakelde zesbak.
Allebei zo anders maar allebei erg fijn op hun eigen manier.

IMG-20181018-163232.jpg
 
De mijne houdt nog altijd in bij 179 GPS, terwijl 'ie voelbaar door wil stoten naar soortgelijke snelheden. Ik geloof nog steeds dat de ontsteking verkouden is maar de garage wil er niet zo aan.

Mooi dat de jouwe door blijft gaan, staat er naast de kapbediening verder nog iets op het programma qua aanpassings? Een setje luxe platen bijvoorbeeld? :cool:
 
Hey Elco!

Vervelend zeg, dus dat heeft hij nog steeds?
Ergens verdenk ik ook de ontsteking hoor, hij heeft dat in de lagere versnellingen niet toch?

Er staat nog spuitwerk op de planning!
Ivm die blanke lak weet je nog?
Dat moet maar eens echt mooi hè.
 
Blue Knightrider zei:
B-Real zei:
De 5 is dan ook een relatief korte versnelling denk ik en geen halve "overdrive" zoals tegenwoordig gebruikelijk is?

215 is in elk geval niet slecht met circa 130pk?

Klopt helemaal kerel! Bij 215 op de snelheidsmeter wat achteraf 209 op de GPS was zit de toerenteller exact op het begin van rood bij 6250:cool:
Lijkt mooi op het instrumentarium! Allebei op maximaal;)

Ja, dat vind ik ook snel voor 132 pk.... Hij moet nog een keer op de rollenbank hoor.. fabrieksopgave is 199 en hij trekt ook te fors voor die 132 pk

Ah, zo hoort het eigenlijk hè :D
Maar dat maakt Autobahn cruisen op die snelheden wel wat minder prettig. De 6e versnelling in mijn auto is niet echt kort, maar ook niet echt een overdrive. Op topsnelheid heb ik nog iets van 2.000rpm over tot aan het rode.

Topsnelheid is overigens 233 op de teller (tot nu), ook niet slecht voor een 1.4'tje met 150pk :T
Cruise control gaat maximaal tot 224 en wordt nog wel eens gebruikt als ik op een rustig moment terug moet over de Autobahn :)
 
B-Real zei:
Blue Knightrider zei:
B-Real zei:
De 5 is dan ook een relatief korte versnelling denk ik en geen halve "overdrive" zoals tegenwoordig gebruikelijk is?

215 is in elk geval niet slecht met circa 130pk?

Klopt helemaal kerel! Bij 215 op de snelheidsmeter wat achteraf 209 op de GPS was zit de toerenteller exact op het begin van rood bij 6250:cool:
Lijkt mooi op het instrumentarium! Allebei op maximaal;)

Ja, dat vind ik ook snel voor 132 pk.... Hij moet nog een keer op de rollenbank hoor.. fabrieksopgave is 199 en hij trekt ook te fors voor die 132 pk

Ah, zo hoort het eigenlijk hè :D
Maar dat maakt Autobahn cruisen op die snelheden wel wat minder prettig. De 6e versnelling in mijn auto is niet echt kort, maar ook niet echt een overdrive. Op topsnelheid heb ik nog iets van 2.000rpm over tot aan het rode.

Topsnelheid is overigens 233 op de teller (tot nu), ook niet slecht voor een 1.4'tje met 150pk :T
Cruise control gaat maximaal tot 224 en wordt nog wel eens gebruikt als ik op een rustig moment terug moet over de Autobahn :)

Hahaha, zo hoort het zeker!
Bij de meeste oude Italiaanse en Franse auto's die ik heb gehad liep de toerenteller tegen het rood aan op topsnelheid. Blijft leuk.
Nadeel is dat er op de snelweg met wat doorrijden zo 4500 a 5000 op de toerenteller staat;)

Ook de 156 is kort gegeard hoor, die heeft dan wel een zesbak, maar draait bij 240 op de teller gewoon een mooie 6500. Het rood begint bij 7000

Ja zeg, die nieuwe Astra.. was de oude zware Astra 1.4t met 140 pk vooral loom, de nieuwe 1.4t is gewoon absoluut fel! Leuke auto kerel!
Wat 200 kg minder en 10 pk extra kunnen doen hè?;)
233 op het klokkie vind ik erg goed. Wat is de afwijking van de snelheidsmeter?
 
Joël D. zei:
Blijft een leuke auto, zo'n 306 cabrio, helemaal met een 2.0 16 klepper. (y)

Dank je Joël! :)
Ben er ook nog helemaal blij mee. Ondanks zijn 20 jaar voelt hij qua rijden en sturen absoluut nog competent.
De 2.0 is inderdaad een zeer fijn blok. Bijvoorbeeld als je bij 1000 rpm in de twee een krappe bocht neemt zet hij er dan al stevig de sokken in. Geen aarzeling... ouderwets slagvolume. Leuk!
 
Blijft een leuk wagenpark. De wagons kunnen inderdaad haast niet meer verschillend zijn.

Ik moet zeggen dat ik het echt snel rijden wel een beetje achter me heb gelaten. O.a. door de indruk die hoge snelheids trainingen hebben achtergelaten. De adrenaline snap ik nog steeds heel goed. Voor mij is vooral het motorgeluid vaak prachtig.
 
Welkom terug! Ik herinner mij nog wel de leuke snelheidsvergelijkingen tussen de 164 en een Saab 9000 / 9-5. Leuk dat je nog steeds Busso rijdt! (y)

Ik heb inmiddels al een tijd lang een gave Blue Knightrider 164 V6 24v Super in de garage staan om ooit weer eens de weg op te brengen (staat al een jaar of 15 stil). Verder houd ik het zo veel mogelijk bij Italiaans, nu een Croma voor dagelijks. Tot eind vorig jaar reed ik een 156 SW 2.0 TS uit 2000, dat was ook een heerlijke rijdersauto. Werd alleen wat te klein voor een gezin met drie kids. :(
 
Leuk! Twee 164 eigenaren die reageren. ;)

@Engineer2: Thanks! Ben nog steeds erg blij met de wagens!
Ja, die hoge snelheden.. ik snap je daarin heel goed. Hoge snelheid is simpelweg ook hoog risico. Bij ongelukken op zeer hoge snelheid is er altijd ravage. Ook heb je de auto niet snel meer onder controle.
Persoonlijk rijd ik ook niet meer zo heel vaak heel hard. In Nederland sowieso niet meer.
Ik vind het wel heerlijk om in Duitsland eens lekker maximaal te gaan. Blijft een heerlijk gevoel.
Motorgeluid is voor mij ook erg belangrijk, kan genieten van een mooie sound.

@420: Hey Kerel! Wat leuk dat jij hier ook nog bent! Ik kan me jou zeker nog herinneren! De Maserati en de Thema!;)
En ja, dat vergelijken van snelheid vind ik nog steeds ontzettend leuk. Of het nou een langzame of snelle auto is, blijft interessant. Kijken hoe de vermogensopbouw is en of de theorie uitkomt.
De Saab eigenaar heb ik nog steeds veel contact mee!
Tof dat jij ook nog steeds Italiaans rijdt!
Hoe bevalt de croma? Welke motor?
En ja, ik ben gek op de Busso motor! Deze 2.5 is ook al zo fijn, hij moet het iets meer van toeren hebben dan de 3.0.

Ja, de 156 is niet de meest ruime haha. Wij hebben twee kinderen en daarin gaat het wel goed.
 
420 zei:
Welkom terug! Ik herinner mij nog wel de leuke snelheidsvergelijkingen tussen de 164 en een Saab 9000 / 9-5. Leuk dat je nog steeds Busso rijdt! (y)

Ik heb inmiddels al een tijd lang een gave Blue Knightrider 164 V6 24v Super in de garage staan om ooit weer eens de weg op te brengen (staat al een jaar of 15 stil). Verder houd ik het zo veel mogelijk bij Italiaans, nu een Croma voor dagelijks. Tot eind vorig jaar reed ik een 156 SW 2.0 TS uit 2000, dat was ook een heerlijke rijdersauto. Werd alleen wat te klein voor een gezin met drie kids. :(

Leuk! Twee 164 eigenaren die reageren. ;)

@Engineer2: Thanks! Ben nog steeds erg blij met de wagens!
Ja, die hoge snelheden.. ik snap je daarin heel goed. Hoge snelheid is simpelweg ook hoog risico. Bij ongelukken op zeer hoge snelheid is er altijd ravage. Ook heb je de auto niet snel meer onder controle.
Persoonlijk rijd ik ook niet meer zo heel vaak heel hard. In Nederland sowieso niet meer.
Ik vind het wel heerlijk om in Duitsland eens lekker maximaal te gaan. Blijft een heerlijk gevoel.
Motorgeluid is voor mij ook erg belangrijk, kan genieten van een mooie sound.

@420: Hey Kerel! Wat leuk dat jij hier ook nog bent! Ik kan me jou zeker nog herinneren! De Maserati en de Thema!;)
En ja, dat vergelijken van snelheid vind ik nog steeds ontzettend leuk. Of het nou een langzame of snelle auto is, blijft interessant. Kijken hoe de vermogensopbouw is en of de theorie uitkomt.
De Saab eigenaar heb ik nog steeds veel contact mee!
Tof dat jij ook nog steeds Italiaans rijdt!
Hoe bevalt de croma? Welke motor?
En ja, ik ben gek op de Busso motor! Deze 2.5 is ook al zo fijn, hij moet het iets meer van toeren hebben dan de 3.0.

Ja, de 156 is niet de meest ruime haha. Wij hebben twee kinderen en daarin gaat het wel goed.
 
Ja, dat is alweer een tijdje geleden de Maserati 420 Biturbo. Heb ik in 2012 verkocht ivm trouwen / huis kopen / kind op komst, maar heb er toen wel mijn huidige Thema Turbo voor in de plaats gekocht. Een stuk handzamer en bruikbaarder, maar toch ook stijlvol en rap.

De Croma is erg fijn vanwege de enorme ruimte, daar heb ik hem uiteindelijk voor gekocht. Verder zit alles er op en er aan en rijdt het best prima. Ik heb de 2.2 en daarvan merk je wel dat hij niet van Italiaanse makelij is. Lang niet zo levendig als bijvoorbeeld de 2.0 TS uit de 156 die ik had, maar voor het comfortabel voortzeulen van het bakbeest is het een prima motor. En stiekem vind ik hem uit sommige hoeken ook best aardig om te zien. ;) Van de week nog een paar parkeerdeukjes laten uitdeuken, want ondanks dat het een goedkope auto was rijd ik toch graag zo net mogelijk rond. (y)
 
Inderdaad mooi dat de 164 en ex-164 eigenaren elkaar zo treffen (y)
Ik ben wel de vreemde ertussen aangezien ik geen Busso heb. Ook nooit gehad. Maar ik heb er wel heel veel mee gereden. In 164, 155 en 156 (GTA). En toch blijf ik graag bij de Twin Spark. Wel de oude 8V, want de 16V heeft iets minder het Alfa geluid.

Ik heb overigens ook wel naar de Croma gekeken (en toen ze net nieuwe waren ook weleens een weekend geleend) maar toch op een Volvo uitgekomen. Ik snap de aantrekkingskracht wel heel goed ervan.
 
Ik heb dan wel al jaren een Busso 164, maar heb er nog nooit in kunnen rijden. Enige keer dat ik zelf in een auto met een Busso V6 heb gereden was in een 164 QV van een vriend.

Naast de 156 TS heb ik ook jarenlang een prachtig mooie rode 'type 1' 164 TS gehad uit 1989. Dat is nog steeds mijn favoriet van alle auto's die ik ooit heb gehad. Inderdaad een mooi geluid, erg goede rijdeigenschappen en vooral bloedmooi om te zien. Helaas waren er na bijna 3 ton op de teller ontstekingsproblemen die geen enkele specialist heeft kunnen oplossen... Toen de auto (via via) verkocht aan iemand die hem in Duitsland in ging inzetten als 'prop' voor jaren '80 krimis. Verder nooit meer iets van vernomen helaas. Was trouwens de eerste jaren de directie auto van Alfa Romeo NL, had ook alle opties die je normaal alleen op een V6 kon kiezen. Zelfs af fabriek parkeersensoren zaten er op! En zwart leder dat na al die jaren nog als nieuw was.

Qua geluid vond ik mijn 156 TS van 2000 trouwens ook best heel lekker klinken. :)
 
Beste mede 164 liefhebbers;)
Excuses voor de late reactie, het was privé allemaal wat hectisch en weinig op het forum geweest.

Een 2.0 164 heb ik zelf nooit gehad, maar een van mijn beste vrienden had in de tijd dat ik een zwarte Super 24v had een Donkergroene Super 2.0 TS.
Daar hebben we menig mooie fotoreportages mee gedaan. Ik vond de 2.0 ook een erg mooi geluid hebben, iets gedempter dan toentertijd in mijn 75 maar ook zeker mooi.
Ik denk een van Alfa Romeo's betrouwbaarste motoren.

Hier is het relatief rustig met de auto's.
Alhoewel, de 156 V6 gaat overmorgen naar de specialist voor een nieuwe distributieriem met weer een nieuwe waterpomp met stalen schoepen.
Hij heeft in september 2014 de vorige wissel gehad. Ik heb nu 40.000 km en 4 jaar met de distributieriem gedaan. Wellicht weinig, maar ik wil met deze motor geen risico lopen.
Er doen verschillende verhalen de ronde wat betreft de 24 kleps V6. Veelal wordt 60.000 of 3 jaar aangehouden. Origineel vanuit fabriek was het 100.000 km of 5 jaar. Maar dat is vaak niet gehaald.
Voor mij nu mooi de tijd.

De Volvo staat sinds vorige week weer op het winterschoeisel... Van 225/45/17 naar 205/55/16.
Verschil is duidelijk merkbaar. Op zomerbanden rijdt hij op Michelin PS4 en dat heeft zelfs in een V70 bakken met grip. Nu met de Vredestein winterbanden is dat gewoon minder. Waterafvoer is wel super.


Ik zal gauw weer eens wat plaatjes schieten van de auto's.
 
Zo,

Een update!

De 156 heeft een wat grotere ingreep gekregen dan alleen de distributie.
Wat is er allemaal gedaan? De distributie en een nieuwe waterpomp met stalen schoepen.
Nieuwe thermostaat.
De Carterventilatie bleek kleine beginnende scheuren te krijgen dus die vervangen.
Motorsteun had flinke droogtescheuren en is helaas niet meer nieuw te krijgen, dus gelukkig een hele goede kunnen scoren.
Nieuwe ashoes.
Gelijk nieuwe olie en filters, dat moet voor mij gewoon elk jaar.
Mooi is dat de auto nu 309.000 heeft gereden en de nokkenassen nog vrijwel geen slijtage vertonen. Blok loopt ook echt prachtig:)
Ben echt fan van de Busso motor.

Vorig jaar is de gehele bodem aangepakt en nu doorgepakt met de dorpels en ook de binnenste wielkastranden. Beste klus, daarbij is de gehele achteras gedemonteerd om er echt goed bij te kunnen om de roest echt effectief te behandelen. Gelijk maar nieuwe top mounts er op.

Dus de 156 heeft even weer een leuk stuk onderhoud gehad;)

Maar het is erg fijn deze toch steeds zeldzamere auto gewoon goed op de weg te houden.

Hieronder een foto van de slechte en de redelijk goede motorsteun;)

https://i.ibb.co/DgtYNjh/IMG-20181213-WA0001.jpg
https://i.ibb.co/Fm8KYrV/IMG-20181213-WA0002.jpg
https://i.ibb.co/tHhbtJk/IMG-20181207-WA0014.jpg

IMG-20181213-WA0002.jpg
 
IMG-20190128-134111-1.jpg


Update! Ik kon het niet laten....
Altijd een zwak gehad voor dit model.
Dus de knoop doorgehakt en een vrij nette MGF 1.8 VVC gekocht!
De 145 pk versie, die zijn relatief schaars, maar zo ontzettend leuk.
Donkergroen metallic, half lederen interieur en nog een nette kap met nieuw achterruitje.

Het is een heerlijk sturend wagentje met erg vermakelijk en speels weggedrag, ik heb me er kostelijk mee vermaakt de afgelopen twee weken.;)

De koppakking is gelukkig vervangen door een sterkere. Dus een van de grotere mogelijke nadelen is daarmee getackeld hoop ik;)
Tot nu toe doet hij het erg goed en heb ik een paar dingetjes aan te passen.
Bij aanschaf heb ik vrij gauw de wagen op goede hoogte laten zetten . De hydragas veerbollen laten bijvullen.

Ben benieuwd wat jullie er van vinden;)
 
Ik vind hem helemaal goed, perfecte uitvoering zo qua kleur, motorisatie en velgen (y) ontzettend ondergewaardeerd karretje. Veel plezier ermee!
 
Gaaf! Als je een goed exemplaar treft zijn het geweldige auto's. (y) De motorisatie en kleurstelling zijn in ieder geval alvast top. Hoe ziet het interieur eruit?
 
Zadelsnuiver zei:
Ik vind hem helemaal goed, perfecte uitvoering zo qua kleur, motorisatie en velgen (y) ontzettend ondergewaardeerd karretje. Veel plezier ermee!

Hey Zadelsnuiver!
Bedankt voor je leuke reactie!:)
Die motor is ook erg enthousiast.
Ja, dit model is wel ondergewaardeerd, daardoor ook weer een leuke outsider.

Dat plezier gaat vast lukken;)
 
smarter zei:
Gaaf! Als je een goed exemplaar treft zijn het geweldige auto's. (y) De motorisatie en kleurstelling zijn in ieder geval alvast top. Hoe ziet het interieur eruit?

Hoi Smarter!

Thanks! Ja, een goed exemplaar is wel een must hè... Er kan wel wat kapot haha;)

Deze komt in ieder geval eerlijk en netjes over, zo voelt de hele auto aan. In ieder geval een goede start.

Het interieur is half leder in zwart met donkergroene piping... Erg leuk. Ook is het nog fris en vrij netjes naar mijn mening.

Ik zal eens een foto van het interieur maken!
 
Heel leuk scheurijzer, en inderdaad in de goede kleurstelling interieur/exterieur! Veel plezier ermee maar dat is al goed gekomen zo te lezen ;)
 
Damianw26 zei:
Heel leuk scheurijzer, en inderdaad in de goede kleurstelling interieur/exterieur! Veel plezier ermee maar dat is al goed gekomen zo te lezen ;)

Hahahaha, ja! Dat plezier is er zeker!
Hij is iets tricky op nat, maar met je hoofd erbij goed te pareren..... Op sneeuw is het een puur feest;)

Het is echt een scherper rijdend wagentje dan dat ik ooit dacht. Heb er echt lol in!

Nou, de consensus is dus dat de combinatie, motor/kleur helemaal goed is:)
 
Tof ding, en dit is inderdaad één van de beste kleuren voor een MG! Veel plezier ermee :D

Een F/TF staat ook nog op mijn wensenlijstje om ooit te bezitten. Lijkt me heerlijk speelgoed.
 
Timo zei:
Tof ding, en dit is inderdaad één van de beste kleuren voor een MG! Veel plezier ermee :D

Een F/TF staat ook nog op mijn wensenlijstje om ooit te bezitten. Lijkt me heerlijk speelgoed.

Hey Timo,

Gaaf dat jij als mede 306 cabrio eigenaar deze Engelse wagen ook weet te waarderen!;)
Nou, ik zou zeggen: doe het gerust!
Let op de koppakking, distributieriem en de veerbollen en als dat goed is en hij heeft een sluitende historie... Dan kan het best.
Er is een zeer enthousiaste club liefhebbers die ook veel onderdelen aanbieden tegen schappelijke prijzen.


Zoals beloofd....

IMG-20190206-WA0005.jpg


Het interieur;)
 
Heel leuk scheurijzer. Het zit ook goed. Ik heb er helaas nooit in gereden want ik zag ze alleen als ze stuk waren o_O
Koppakking, bobines en ECU (die laatste is te reviseren) gingen stuk ergens rond de 10 jaar oud of soms nog eerder. Maar diegene die nu nog overgebleven zijn hebben dat of allemaal al gehad of hebben geluk gehad dat ze wel de goede kwaliteit onderdelen te pakken kregen.

Deze ziet er mooi uit. Het moet natuurlijk wel een BRG zijn dus helemaal top. Velgen zien er ook origineel uit. Heel leuke toevoeging en echt wat anders dan wat je al in je wagenpark had. Hoe groot is jouw oprit wel niet trouwens?
 
Blue Knightrider zei:
Timo zei:
Tof ding, en dit is inderdaad één van de beste kleuren voor een MG! Veel plezier ermee :D

Een F/TF staat ook nog op mijn wensenlijstje om ooit te bezitten. Lijkt me heerlijk speelgoed.

Hey Timo,

Gaaf dat jij als mede 306 cabrio eigenaar deze Engelse wagen ook weet te waarderen!;)
Nou, ik zou zeggen: doe het gerust!
Let op de koppakking, distributieriem en de veerbollen en als dat goed is en hij heeft een sluitende historie... Dan kan het best.
Er is een zeer enthousiaste club liefhebbers die ook veel onderdelen aanbieden tegen schappelijke prijzen.

Ik heb eerder twee Rovers gehad, daar is het denk ik misgegaan. Sindsdien een zwak voor dit merk :D Koppakking is een iets te bekend probleem, volgens mij is dat ook wat mijn eerste Rover de kop (haha) gekost heeft.

Dank voor de tips in ieder geval. Het is wel een plan voor de semi-lange termijn (budget en zo), maar een mens mag dromen... :)
 
Mooie spontane actie was dit! De verhalen over z'n speelse wegligging snellen hem vooruit, zodra het even treft kom ik 'm bekijken. Zo op de foto's ziet 'ie er alvast goed uit :D
 
Zoeen had ik er ook bijna gekocht. Een gele halfautomaat. De mechanische schade was bekend, maar helaas ook onderhuidse chassisschade. Daar is de koop op afgeketst maar als ik er nog een keer één tegenkom... Leuk hoor (y)
 
Elco zei:
Mooie spontane actie was dit! De verhalen over z'n speelse wegligging snellen hem vooruit, zodra het even treft kom ik 'm bekijken. Zo op de foto's ziet 'ie er alvast goed uit :D

Hahahaha, ja hè? Toch maar doorgezet tegen de adviezen en beter weten in:D
Prachtig dat die verhalen en avonturen met betrekking tot deze auto en zijn speelse wegligging al zo lekker vooruitsnellen;);)
Als je weer eens in de buurt bent, van harte welkom!
Maken we ook wel een paar leuke kiekjes van de 406 en de MG. Die passen qua kleur denk ik erg leuk bij elkaar.
 
s velthuis zei:
Zoeen had ik er ook bijna gekocht. Een gele halfautomaat. De mechanische schade was bekend, maar helaas ook onderhuidse chassisschade. Daar is de koop op afgeketst maar als ik er nog een keer één tegenkom... Leuk hoor (y)

Hè, wat een leuk toeval!
Tof dat je deze auto ook overwogen hebt.
Erg goed te begrijpen als er chassisschade is dat je dan afhaakt... Dat krijg je bij bijna nooit meer helemaal goed.

Ik kan het je echt aanraden Velthuis... De reputatie is natuurlijk qua betrouwbaarheid niet geweldig, maar de beste exemplaren blijven wel over en vaak voorzien van de wat sterkere koppakking.
En nou ben jij erg handig, dus ik denk dat het echt wat is voor je.

Ik vind het echt een feestje om mee te rijden;)
 
Engineer2 zei:
Heel leuk scheurijzer. Het zit ook goed. Ik heb er helaas nooit in gereden want ik zag ze alleen als ze stuk waren o_O
Koppakking, bobines en ECU (die laatste is te reviseren) gingen stuk ergens rond de 10 jaar oud of soms nog eerder. Maar diegene die nu nog overgebleven zijn hebben dat of allemaal al gehad of hebben geluk gehad dat ze wel de goede kwaliteit onderdelen te pakken kregen.

Deze ziet er mooi uit. Het moet natuurlijk wel een BRG zijn dus helemaal top. Velgen zien er ook origineel uit. Heel leuke toevoeging en echt wat anders dan wat je al in je wagenpark had. Hoe groot is jouw oprit wel niet trouwens?

Goed verwoord kerel! Het is inderdaad een scheurijzer... Zo voelt het motortje ook aan, altijd zin in accelereren.. besturing scherp en wegligging spannend;)
Ja, exact, de meeste exemplaren die er nu zijn, zijn vaak de betere.
Deze is 8 jaar in handen van een wat oudere man geweest die er niet meer goed in en uit kon stappen op den duur. Veel facturen en op onderhoud niet bezuinigd.

Klopt, dit zijn de originele VVC velgen! Vind ze erg mooi staan. Heb echt zin om de auto stap voor stap nog wat netter te maken.

Hahahaha, met passen en meten kunnen er 3 kleinere auto's op de oprit staan;) maar normaliter 2.
Ik heb samen met twee goede vrienden de beschikking over een loods waar we onze auto's hebben staan. Zo wissel ik wat af en heb af en toe iets geschorst.
Dan kan ik in de loods kleine klusjes doen.
 
Wat leuk! Toen ik uiteindelijk de Rover 45 kocht heb ik ook nog vrij lang naar MG F's gekeken. Maar uiteindelijk durfde ik het toch niet aan, deels vanwege de slecht bereikbare techniek i.c.m. de neiging tot koppakking blazen, deels omdat een roadster misschien toch niet helemaal praktisch is als dagelijkse (winter)auto. ;)
 
Blue Knightrider zei:
s velthuis zei:
Zoeen had ik er ook bijna gekocht. Een gele halfautomaat. De mechanische schade was bekend, maar helaas ook onderhuidse chassisschade. Daar is de koop op afgeketst maar als ik er nog een keer één tegenkom... Leuk hoor (y)

Hè, wat een leuk toeval!
Tof dat je deze auto ook overwogen hebt.
Erg goed te begrijpen als er chassisschade is dat je dan afhaakt... Dat krijg je bij bijna nooit meer helemaal goed.

Ik kan het je echt aanraden Velthuis... De reputatie is natuurlijk qua betrouwbaarheid niet geweldig, maar de beste exemplaren blijven wel over en vaak voorzien van de wat sterkere koppakking.
En nou ben jij erg handig, dus ik denk dat het echt wat is voor je.

Ik vind het echt een feestje om mee te rijden;)

Hij staat al een tijdje op de lijst, samen met een smart roadster en kitcar. Wel liever de tf dan de f, deels omdat ik die iets mooier vind, maar vooral vanwege het verschil in onderstel. Die gele stepspeed had defecte krukaslagers, was een leuk project, maar idd vind ik chassisschade onoverkomelijk. Om dezelfde reden is de Opel speedster van het lijstje af (hoewel ik daar stiekem de grootste zwakte voor heb...)

Koppakking is een bekend probleem, maar met een beetje lef krijg je de hele aandrijflijn er redelijk makkelijk uit. Achterin zit gewoon een Rover 100 subframe die je er als één unit met wielophanging onderuit kunt rijden.
 
MWH zei:
Wat leuk! Toen ik uiteindelijk de Rover 45 kocht heb ik ook nog vrij lang naar MG F's gekeken. Maar uiteindelijk durfde ik het toch niet aan, deels vanwege de slecht bereikbare techniek i.c.m. de neiging tot koppakking blazen, deels omdat een roadster misschien toch niet helemaal praktisch is als dagelijkse (winter)auto. ;)

Mooi toeval zeg! Dus ook bekend met de K series motor;)
Praktisch is deze auto zeker niet, qua bagage- en zitruimte is er maar weinig voorhanden:)
Tof dat je er wel naar gekeken hebt. Blijft een leuke wagen!
 
s velthuis zei:
Blue Knightrider zei:
s velthuis zei:
Zoeen had ik er ook bijna gekocht. Een gele halfautomaat. De mechanische schade was bekend, maar helaas ook onderhuidse chassisschade. Daar is de koop op afgeketst maar als ik er nog een keer één tegenkom... Leuk hoor (y)

Hè, wat een leuk toeval!
Tof dat je deze auto ook overwogen hebt.
Erg goed te begrijpen als er chassisschade is dat je dan afhaakt... Dat krijg je bij bijna nooit meer helemaal goed.

Ik kan het je echt aanraden Velthuis... De reputatie is natuurlijk qua betrouwbaarheid niet geweldig, maar de beste exemplaren blijven wel over en vaak voorzien van de wat sterkere koppakking.
En nou ben jij erg handig, dus ik denk dat het echt wat is voor je.

Ik vind het echt een feestje om mee te rijden;)

Hij staat al een tijdje op de lijst, samen met een smart roadster en kitcar. Wel liever de tf dan de f, deels omdat ik die iets mooier vind, maar vooral vanwege het verschil in onderstel. Die gele stepspeed had defecte krukaslagers, was een leuk project, maar idd vind ik chassisschade onoverkomelijk. Om dezelfde reden is de Opel speedster van het lijstje af (hoewel ik daar stiekem de grootste zwakte voor heb...)

Koppakking is een bekend probleem, maar met een beetje lef krijg je de hele aandrijflijn er redelijk makkelijk uit. Achterin zit gewoon een Rover 100 subframe die je er als één unit met wielophanging onderuit kunt rijden.

Klopt idd! Het is te doen om de aandrijflijn er goed uit te krijgen. Dan heb je wel heerlijk de ruimte om e.e.a. eens echt goed en uitgebreid aan te pakken.
Dat TF heeft gewone veren ipv het hydragas gebeuren.. eenvoudiger en overzichtelijker.

Echter vind ik de F gek genoeg mooier. Voorkant spreekt me meer aan. Mooi dat er verschillende smaken zijn;)
Maar mocht je een tegenkomen en hij past qua budget en staat, erg leuk!!!
 
IMG-20190209-WA0004.jpg


Afgelopen zaterdag even lekker in de loods geklust aan de beide cabrio's....
MG op kleine puntjes mooier maken en even prutsen met de electrische bediening van de kap van de 306, die werkt nog niet zoals het hoort maar we zetten stug door.
 
Zo!

Het is even geleden, even stof afblazen;)

Ondertussen is er best wel wat gebeurd aan de auto's.

Volvo: Ik accelereerde enkele weken geleden even vol in de 4 en merkte lichte slip op... Tijd voor een nieuwe koppeling;)
Als je dan toch bezig bent, bewust de platen van de R erin ( omdat de T5 wat gekieteld is), ook het duo massa vliegwiel werd minder en nieuwe olie voor in de versnellingsbak.
Hij schakelt en koppelt weer super en belangrijker... De slip is weg gelukkig.
Mocht ook wel, het is een prijzige operatie. Maar het is het waard.
Ook heb ik van het weekend de zomervelgen er weer onder gezet. Staat weer mooi op 17" met de fijne Michelin Pilot Sport 4.
Het gemiddeld verbruik blijft rond een nette 1 op 12. Netjes voor een 310+ pk benzineauto.

De Alfa Romeo doet het prima, ik geniet echt nog elke keer van het uiterlijk en het heerlijke motorgeluid.... Hij heeft nu een nieuwe APK en daar kwam verassend weinig aan het licht. Complimenten voor de uitzonderlijke staat;). Momenteel probeer ik wat lichte rammels uit het interieur te krijgen. Dat stoort soms op slecht wegdek;)
Verbruik schommelt zoals altijd tussen de 1 op 10 en 1 op 11.
Wat wonderlijk blijft... Nog steeds geen meetbaar olieverbruik... Nu al 4 jaar in bezit en elk jaar bij olieverversen is het peil nog steeds op max.
Ik heb echt een enorme klik met deze V6.
Ontzettend betrouwbare techniek, heerlijk geluid, op toeren lekker snel en emotie spat er vanaf.
Ik maak me er sterk voor dat deze motor 5 ton met gemak aan kan.

De MG... Heerlijk bakkie die nu over 4 tanks gemiddeld 1 op 15,5 verbruikt, erg goed voor het type auto. Helaas begint hij linksachter iets te zakken dus zal er een setje nieuwe hydragas veerbollen in moeten. Qua rijden is het een feestje hoor. Heerlijk bochtenriddertje.
En gelukkig nog geen problemen met de motor. Ik houd nauwlettend de kvs en olie in de gaten en blijf letten op de motor. Maar tot nu toe blijven problemen gelukkig uit!
Hij heeft nu ook een bijnaam....
Mijn vrouw kwam thuis van haar werk. Ze had de MG voor het eerst mee gehad en zei: Ik noem hem de Skippybal!:LOL:
Ja, comfortabel is hij niet. ;)

306: Staat momenteel nog in de loods. Binnenkort er weer uit en daar weer van genieten.
Binnenkort in de loods eerst een paar nieuwe blokken en schijven voor monteren.

Lekker weer door met de machines!
 
Dat skippybal in combi met een iets ingezakte hydragas-bol.... Ik denk dat er nog wel ietsje comfort te halen is. Wegligging dan ook.
Vorig jaar had ik op de Corvette rondom de schokdempers vervangen: wat een verschil geeft dat zeg. Nog strakkere wegligging en veel meer comfort.
De 164 staat trouwens ook op nieuwe veerpoten sinds de restauratie; maar daar is toen zoveel gedaan dat het gewoon een heel andere (betere) auto is geworden.

Mooi he die Alfa motoren. Met een heel klein beetje zorg (goede olie en op peil houden, distributie op de V6) gaan ze heel lang mee. Ik heb vele 156 V6 gezien met 3 a 4 ton op de klok. Een vriend van mij heeft een 164 TS met 5,5 ton op de klok. Bij 5 ton begon de koppakking te zweten en toen heeft hij het blok gereviseerd. Helaas is het bij de Alfa blokken wel zo dat als je er niet goed de basis zorg aan geeft dat je ze ook snel kapot krijgt.

Met je Alfa V6 en Volvo 5cil turbo heb je wel een mooi setje qua uitlaatgeluid. Die Rover is van zichzelf niet heel erg mooi qua geluid maar met de motor vlak achter je en de beperkte ruimte die ze hadden voor de uitlaat klinkt dat ook erg lekker. Dan is de Peugeot er echt voor rust aan de oren :)
 
Hey engineer2!

Dank voor je uitgebreide reactie, erg leuk!

Spijker op zijn kop! Er moet extra comfort zijn te halen want hij is 1,5 cm lager nu dan het hoort.
Ik heb hem 7 weken geleden op hoogte gesteld en deze 1,5 cm is hij linksachter gezakt.
Weet jij dat ook dat de bollen als ze lekken ook stugger worden? Komen de vloeistoffen door elkaar dacht ik.
Binnenkort even inplannen!

Ja hè... Die Alfa Motoren, ik heb ontzettend goede ervaringen met zowel de TS 8v die jij ook hebt en met de V6... Met goed onderhoud en wat liefde gaan ze vreselijk lang mee. Mijn V6 staat nu ook op 309.000 en loopt nog loepzuiver.
Ben echt fan. Ik moet ook zeggen dat ik warmrijden zeer serieus neem en de juiste olie en verversingstermijn ook.

Hahahaha, ja! Die Volvo is van binnen vooral stil, gaf mij na de S70 niet dat 'blik op de weg' gevoel qua geluid. Maar bij stevig accelereren een erg mooie vijfcilinder klank. Nu met grotere downpipe nog iets diepere grom.
Totdat ik door Elco erop gewezen werd dat de Volvo van buiten heel erg ruig klinkt bij vollast:):)
Gaaf was dat.

Denk dat ik met deze Volvo en Alfa een setje zeer karakteristieke geluiden bij elkaar heb inderdaad!

De MG heeft idd geen heel mooi geluid, de 306 heeft een veel warmere volwassener toon.
Maar ..... Tussen 6700 en 7200 (het eindschot zeg maar) komt er een fantastisch leuke boyracer snerp!
Kan het niet laten om dat af en toe eens op te zoeken hahahaha;)
 
Terug
Bovenaan