Binnenspiegel Nissan Leaf

Rick 5399733

Net ingestapt
Hallo allemaal,

In mijn Nissan Leaf ervaar ik dat de binnenspiegel heel veel zicht wegneemt naar rechts, omdat deze relatief laag gemonteerd is. Ik wil een beugeltje gaan maken om deze wat hoger te monteren. Ik zit echter dat er aan de achterzijde van de spiegel een stekkertje en een soort reflector zit. Het stekkertje is in ieder geval voor de voedingsspanning voor de automatisch dimmende binnenspiegel. Maar waar is dat reflectortje voor? Kan het kwaad als deze straks bedekt wordt door de overige sensoren in de voorruit als ik de spiegel hoger ga plaatsen?

Hoor het graag van jullie!

Binnenspiegel.jpg

Heb de de spiegel al in zijn hoogste stand gezet? Het schijnt dat niet iedereen door heeft dat je die nog een stuk kan verstellen: https://nissanelectricclub.nl/forums/topic/verstellen-van-de-binnenspiegel/

De afbeelding is trouwens niet zichtbaar. Wat dat reflectortje doet weet ik zo niet.

Heb de de spiegel al in zijn hoogste stand gezet? Het schijnt dat niet iedereen door heeft dat je die nog een stuk kan verstellen:

(y) Nooit geweten dat dat bestond, een in hoogte vertelbare binnenspiegel! :)

De Schaduw zei:
Heb de de spiegel al in zijn hoogste stand gezet? Het schijnt dat niet iedereen door heeft dat je die nog een stuk kan verstellen:

(y) Nooit geweten dat dat bestond, een in hoogte vertelbare binnenspiegel! :)
Ik eerder ook niet, kwam het toevallig eens tegen. :D Ik zou het zelf ook verdomd handig vinden in zowel mijn BX als in de Linea, in beide vind ik de spiegel vervelend in de weg zitten...

Is dat reflectortje geen sensor die de lichtinval vanaf de voorzijde registreert. Zodat de dimfunctie bij daglicht niet werkt, maar alleen als het buiten donker is?

Bedankt voor jullie reacties. De foto is gefixt. @MWH: die link had ik ook al gevonden, maar van mij mag die spiegel nog een stuk hoger. Wat een onding is dat.

Is het niet mogelijk de spiegel op z'n kop te draaien (en zit 'ie dan misschien hoger, terwijl de lichtsensor dan nog onder de rand van de voorruit blijft)?

Tydelyck zei:
Is het niet mogelijk de spiegel op z'n kop te draaien (en zit 'ie dan misschien hoger, terwijl de lichtsensor dan nog onder de rand van de voorruit blijft)?

Nee dat gaat helaas niet, dat heb ik al geprobeerd :)

Lijkt me idd de lichtsensor voor de spiegel zelf. Als het gewoon licht is, werkt de spiegel niet.
Als die deels geblokkeerd wordt door de andere sensoren zal die wellicht zijn werk iets minder goed doen. Maar zolang je hem niet afplakt (dat er geen licht meer in kan) zal het niet al te veel verschil opleveren. Goed kans dat het vooral werkt als een soort schakelaar, niet een precieze meting dus..

9 van de 10x kun je de dimfunctie gewoon uitzetten. Dus als die sensor het te donker vind en die spiegel automatisch dimt, kun je hem ook gewoon uitzetten.

Opvallend wel dat er maar 1 draad in die stekker blijkt te zitten? Ik verwacht er minimaal 2 eigenlijk.

Terug
Bovenaan