Bijtelling amerikaanse pick-up aangepast.

Pro EV

Net ingestapt
Veel Amerikaanse pick-up eigenaren hebben een brief van de BD ontvangen waarin staat dat veel pick-ups in Nederland een te lage cataloguswaarde hebben en dat alle nieuwe pick-ups rond de 70k catalogusprijs zullen krijgen. Zie: https://www.pietersen.us/nieuws/bijtelling-dodge-ram-in-2018/

Heeft iemand enig idee welke cataloguswaarde de BD zal hanteren als je een occasion koopt die een cataloguswaarde van 35k heeft?

67K denken ze bij Pietersen. Dat is dan wel een flinke tegenvaller, en hopelijk niet met terugwerkende kracht...

Zo te lezen worden ze bij de RDW wat strenger bij nieuwe registraties. Voor een al gekentekende auto zal er niks veranderen vermoed ik.

Ik heb ooit een Zafira op grijs kenteken gehad. €25000 ex btw, bijtelling over €48000 incl btw en bpm. Dus bedragen voor een f250 van 67k zijn zo gek nog niet. Ik snap allen niet dat ze daar nu pas mee komen. Je kan als BD toch een netto prijs vermeerderen met BPM op uitstoot, zoals dat bij iedereen gaat?

Bij grijs kenteken is de bpm berekening nog makkelijker: €273 (voor diesel) + netto prijs * 37,7%

En dat is precies mijn vraag :) ik verwacht dat ze dit alleen voor nieuwe auto's kunnen laten gelden maar voor oudere auto's zou dit niet mogelijk moeten zijn toch?

Precies, zo lees ik het ook. Zou ook niet kunnen lijkt me, gegevens van een al geregistreerde auto zomaar aanpassen.

Terug
Bovenaan