Betrouwbare en sportieve auto.

A

Anoniem

Guest
Enkelen hebben het misschien gelezen, mijn huidige Golf 2.8 V6 blijkt niet veel soeps. Ik zoek dus een andere auto waarbij ik de optie heb om méér uit te geven waarbij ik voor de Golf met inruil tenminste nog wat terug krijg door de marge van de garage of ik moet mn Golf voor een prikkie verkopen en dan weer wat vergelijkbaars terug vinden.

De eerste optie zou een auto van tussen de 10.000 en max 15.000 (maar liever rond de 10.000) zijn.

*Ik wil wederom een auto met sportieve inslag maar wel een auto die betrouwbaar is. Of relatief betrouwbaar.
*Maximaal 1550kg
*Coupe is wenselijk (auto hoeft niet praktisch te zijn)
*6 of 5 cilinder de voorkeur. Al sluit ik 4 cilinders niet helemaal uit.
*Iets Japans?
*leeftijd boeit me niet.
*liefst minder dan 160.000km

Ik denk dat een duitse auto onwaarschijnlijk is. Een 3 serie Coupe die nogal voor de hand ligt heeft niet mijn interesse. Jongere VAG producten durf ik niet aan ondanks jaren VW rijden. MB heeft niet wat ik zoek en Opel spreekt me minder aan. Misschien zo'n Corsa OPC nog wel maar vrees dat dat een stuiterding is.

Zelf dacht ik aan auto's als een Nissan 350Z oid. Echter nog niet gekeken wat die kosten of wat ze wegen. Een Honda S2000 zou ik geweldig vinden maar wordt lastig met mijn budget denk ik. Zodra het lastig binnen budget wordt wil ik het niet. Wil dus niet aan de onderkant van de markt zitten want juist daar tref je veel gaar spul aan. Ik zal een aankoopkeuring laten uitvoeren maar wil dus niet 6 aankoopkeuringen van 150,- per keer uitvoeren om er telkens achter te komen dat het niets is.

Het blijft altijd lastig om een goede auto te kopen, een 6 cilinder rijd heerlijk maar zijn vaak alleen in dure auto's geleverd en dus word een goede binnen jou budget lastig.
Mercedes C350 coupe
Mazda MX5
DS DS3 geen idee hoeveel vermogen je wilt, maar dit is een 2016 auto ziet er sportief uit en heel betrouwbaar.
Ford Focus ST
Mini Cooper S
Paar ideeën

Zou sowieso niets Frans nemen als het betrouwbaar moet zijn. De C350 heeft een geweldig dikke zes cilinder met brute power maar is alles behalve sportief. Een mx5 is nog de beste optie qua betaakbaarheid en meest betrouwbaar.

https://www.autotrack.nl/tweedehands/hyundai/coupe/40404785
0-MOR-2123950278.jpg

https://www.autotrack.nl/tweedehands/mercedes-benz/clc/39571773
0-MOR-1845864280.jpg

De audi s5 v8 iets voor je?
https://link.marktplaats.nl/m1313540526

Ford maakt betrouwbare en goed rijdende auto's. Als je daar een sportieve uitvoering van zoekt, heb je iets wat aan de voorwaarden voldoet.

Ja, want het zijn allemaal dezelfde auto's en als je een afgeragd zoveelstehandsje treft dan is dat maatgevend voor de kwaliteit van alles in dat decennium. Overigens zou ik die S5 ook niet kiezen, al was het maar vanwege de te verwachten brandstofkosten.

Wat vind je van een Renault Laguna Coupe, deze auto is ook geleverd met de Nissan 3.5 V6 die ook in de Nissan 350 Z ligt, maar ook met gewone 4 cilinders, de auto staat bekend als heel betrouwbaar. In de occasiontest van Autoblog rijden ze ook in een Laguna Coupe.

Ook een bijzondere en betrouwbare auto is de Hyundai Veloster, ik vind deze auto erg leuk.

Coupe zei:
Zou sowieso niets Frans nemen als het betrouwbaar moet zijn. De C350 heeft een geweldig dikke zes cilinder met brute power maar is alles behalve sportief. Een mx5 is nog de beste optie qua betaakbaarheid en meest betrouwbaar.

Wat is dat nu weer voor aparte generalisatie?

Al gekeken naar een Honda CR-Z? Redelijk unieke auto met mild-hybrid systeem en handbak. Voldoet aan al je eisen, behalve dat hij misschien te weinig vermogen heeft voor jouw smaak. Binnen jouw budget kun je gemakkelijk een mooie vinden.

Mitsubishi 3000GT
Nissan 300 ZX
Nissan Skyline
Audi TT
Jaguar XK8/XKR
Porsche Cayman/Boxter
Toyota Supra
Toyota MR2
Honda Integra-R
Mitsubishi Eclipse

Klassiekerrijder zei:
Niks sportiefs aan een Laguna coupé. Comfortabel, maar niets meer dan dat.
In mijn ogen is het een snelle en zeer sportief uitziende Coupe, sportief hoeft niet altijd keihard geveerd, of alleen maar geschikt om te racen zijn.Op de duurdere uitvoeringen zit vierwielbesturing, de auto is dan ook heel wendbaar, en de auto heeft ook in gewone uitvoering een zeer goede wegligging. Voor gewone inzetbaarheid is ook comfort wel heel prettig.

Klassiekerrijder zei:
Niks sportiefs aan een Laguna coupé. Comfortabel, maar niets meer dan dat.

2.0 16V Turbo is best heel erg sportief te krijgen hoor. Zeker als je het GT onderstel hebt.

Nico GTR zei:
Coupe zei:

Levenservaring.

Ik sluit me aan bij diegenen die Ford genoemd hebben. Goed sturende wagens die niet verkeerd in elkaar zitten. Geen Amerikaanse Ford nemen (behalve een recente Mustang, maar dat is buiten budget) want zelfs wanneer ze snel zijn, zijn ze nog niet sportief.
De Duitsers heb je zelf al genoemd (dus mijden)
PSA (Peugeot Citroen) heeft vooral vooral in de jaren 80 en 90 geweldige sportieve wagens gebouwd maar als ik dat zo lees zit je daar nu niet echt op te wachten. Daarnaast ook vrij recent, maar dat is mogelijk buiten budget.
Renault Sport daarentegen heeft het laatste decennium een aantal geweldige wagens gebouwd. De eerder genoemde Laguna coupe is goed, maar een luxe cruiser. Van de Clio en Megane daarentegen heb je de RS versies die echt geweldig zijn. En betrouwbaar.
Alfa Romeo heeft nog een aantal leuke coupes gebouwd die je misschien bevallen. De Brera ziet er misschien leuk uit maar qua rijden schijnt dat het net niet te zijn. De iets oudere modellen (GTV? Spider?) daarentegen... Qua betrouwbaarheid weet ik het alleen niet zo goed bij Alfa, dat kan net zo twijfelachtig als een VW zijn. Alfa heb ik zelf niet onderzocht moet ik eerlijk zeggen.

En dan heb je de Japanners nog. Die zijn al genoemd geloof ik. Koreanen zijn vaak prima, maar sportief? Nee. Behalve die hele nieuwe Hyundai N dingen, maar die vallen buiten het budget.

Coupe zei:
Nico GTR zei:
Coupe zei:

Levenservaring.

Coupe, dit is werkelijk het allerdomste wat ik vandaag gehoord heb.

Coupe zei:
Nico GTR zei:
Coupe zei:

Levenservaring.

Dit getuigd in mijn ogen niet van levenservaring. De TS vraagt om advies, Franse auto bouwers hebben hele goede en leuke auto's gebouwd maar ook matige auto's, de TS heeft nu ervaringen met een matige Duitse auto. Ook Koreaanse en Japanse fabrikanten hebben goede, maar ook matige auto's gemaakt.

Een merk als Renault deelt heel veel techniek met het Japanse Nissan, op het gebied van elektronika, onderstellen, platformen en aandrijving.Volgens verschillende onderzoeken is de betrouwbaarheid en kwaliteit inmiddels op vergelijkbaar (hoog) niveau. De genoemde RS modellen zijn natuurlijk super sportieve scheurijzers.

Auto industrie is gewoon zeer internationaal, ik beperk me dus zeker niet tot 1 land, maar kijk naar auto's uit alle landen.

ak2 zei:
de TS heeft nu ervaringen met een matige Duitse auto.

Nee mijn waarde, TS heeft nu ervaring met een oude Duitse auto die dringend behoefte heeft aan grootschalig sleutelwerk om weer terug te komen tot zijn gloriestaat.
Golf 4 is een fijne auto, op sommige punten wat goedkoop gebouwd en er zijn echt wel wat tekortkomingen in het model. Maar een fijne auto!

Een Focus ST lijkt me wat je zoekt. Met jouw budget heb je het dan over een Focus 2, de Focus 3 is nog iets boven budget en heeft geen vijfcilinder meer.

Nico GTR zei:
ak2 zei:

Nee mijn waarde, TS heeft nu ervaring met een oude Duitse auto die dringend behoefte heeft aan grootschalig sleutelwerk om weer terug te komen tot zijn gloriestaat.
Golf 4 is een fijne auto, op sommige punten wat goedkoop gebouwd en er zijn echt wel wat tekortkomingen in het model. Maar een fijne auto!

Ik bedoel dat er veel aan moet gebeuren, de Golf 4 was een goede auto, maar ze zijn inmiddels wel flink op leeftijd, en ouderdom komt nu eenmaal met gebreken.

ak2 zei:
Nico GTR zei:
ak2 zei:

Ik bedoel dat er veel aan moet gebeuren, de Golf 4 was een goede auto, maar ze zijn inmiddels wel flink op leeftijd, en ouderdom komt nu eenmaal met gebreken.

Correct, maar dat is geen inherent betrouwbaarheidsprobleem waar coupe het over heeft. ;) :D

Voor de duidelijkheid, het is niet dat ik geen Duitser wil ivm mijn Golf. Ik geloof nog steeds dat de IV een goede auto is en ik met mijn domme kop één van de slechtste exemplaren heb gekocht. Máár.. De jongere modellen durf ik niet aan. Tsi met ketting problemen en meer, 3.2 die vaak olie zuipt. Een Ibiza SC cupra lijkt me bijvoorbeeld best leuk, helemaal met dat zwarte masker. Helaas de 1.4tsi en vaak nog dsg ook.

De genoemde Laguna is volgens mij al te zwaar, sowieso de V6. Hetzelfde geldt voor de 3000GT en S5. Die laatste loop je op leeg vrees ik ook. Zie verder best leuke ideeën langs komen zoals de Honda Integra. De CR-Z zie ik mezelf idd niet echt aanschaffen. Alfa Romeo lijkt me bijvoorbeeld de 147GTA best aantrekkelijk. Maar ik pas toch. Liever een auto die bekend staat als betrouwbaar. Misschien is een Mazda 3MPS wel iets, als er eentje te vinden is.
MX5 spreekt me in deze prijsklasse niet zo aan. Boxter niet helemaal mijn ding en de Cayman helaas weer te duur. Supra even checken, geloof dat ie tegenwoordig ook al erg prijzig zijn geworden. Ook de 300ZX geloof ik ( en wederom zwaar). Die laatste vind ik wel echt heel erg mooi. De Jaguar XK8/XKR lijken me echt enorm dure auto's om te rijden, durf ik ook niet aan.
De Focus ST met 5 cilinder zou een potentiele kandidaat kunnen zijn, al heb ik weinig met het merk ondanks dat ze goed sturende auto's maken. Vond de ST geslaagd toen deze uitkwam. Toen kwam echter de RS en sindsdien vind ik de ST nogal braafjes. Daardoor dacht ik wel direct aan een C30 T5. Alleen zag ik op marktplaats niet echt een geschikt exemplaar. Liefst een versie in een lekker knallende kleur. Heeft dat ding niet ook 4wd? Volvo heeft ook nog eens de naam betrouwbaar te zijn.

Leuke auto's Nico1979, vooral die 3 ziet er erg dik uit. Maar let wel goed op, een aantal van de door hem getoonde auto's zijn import, hoeft niks mis mee te zijn maar wel een reden voor een extra scherp oog.

Als Alfa je aanspreekt, waarom niet bijvoorbeeld een mooie GTV Youngtimer met de Busso V6? Gewoon netjes onderhouden volgens schema zijn ze betrouwbaar, ik zie hier regelmatig Alfa V6-en met meer dan 4 ton op de klok voorbij komen. Absoluut niet de goedkoopste in onderhoud maar afschrijven doe je bijna niet meer.

Dat nieuwe model Focus is in het rood erg aantrekkelijk. Leuk ding. Civic ook aan zitten denken ivm de goede naam van Honda. De Alfa Giulietta kan ik de link niet van openen en ook de mazda is al weg.
Een GTV schijnt qua onderdelen voorziening moeilijk te zijn.
De RCZ, waren er niet veel problemen met die THP?
Lotus is helaas rechts gestuurd, dat is voor mij geen optie.
Corvette vind ik gaaf maar ik zou denk ik nooit zo'n ding durven kopen.

C30 T5 spreekt me erg aan. Focus ST van de vorige generatie ook, rode in het voorbeeld erg mooi. Andere auto die ik zelf tegenkwam en waarvan ik dacht dat ze inmiddels al duurder waren is de 147GTA. Voor 15.000,- echt wel leuke exemplaren te vinden. Overigens heb ik het liefst een origineel Nederlands geleverd exemplaar.

147GTA

Een Corvette is licht en heeft 300÷ pk en een betrouwbare V8.
Je gaat alleen niet anoniem door het verkeer.

Een Volvo C30 heeft weinig ruimte op de achterbank en je komt er ook lastig. De kofferbak is idioot klein. Als je die nodig hebt, zou ik verder kijken.

De Opels vind ik idd wat te groot.
@MX6; maar heeft een Corvette geen andere zwakke punten? Lijkt me een auto die duur is om te rijden. Het heeft wel wat.
@klassiekerrijder; Dat maakt me niet zo uit, al was het een twee zitter.

Voornaamste eisen; tot 1550kg, sportief, +- 200pk en geen onbetrouwbare auto.

Seat Ibiza Cupra vind ik bijvoorbeeld met het zwarte masker best leuk maar met de 1.4tsi schijn je een probleem in huis te halen, op dat soort auto's zit ik dus niet te wachten.

De 147GTA, C30T5, Mazda 3mps, Giulietta QV en Honda Civic type-R lijken nu mijn voornaamste kandidaten. Dat is zonder er in gereden te hebben. De Alfa 147 lijkt me qua rijden het duurste maar compenseert dat weer met afschrijving die er niet meer is.

Heb overigens ook een Alfa Romeo Brera 3.2 compressor gezien. Wel interessant ondanks zn gewicht.Brera autodelta compressor

Ik heb je nog niet echt gehoord over de Megane RS, Maar het kan natuurlijk zijn dat ik erover heen gelezen heb ...
Zo ongeveer de beste sportieve auto van z'n generatie !!

2011 Renault Megane RS

Prijs € 14.900
Bouwjaar 2011
Kilometerstand 137.454 km
1362 kg
250 pk

renault-megane-coupe-2-0-rs-turbo-250-2-0-rs-turbo-250.jpg

Liever dan de 147 GTA dan de Brera, die V6 van GM is het toch nét niet, zelfs niet met compressor.

Die Mégane van Guus is goed gevonden!

Heb je al gekeken naar de Genesis Coupé?

2011 HYUNDAI Genesis 3.8 V6 303pk Aut.
€ 16.945,00
https://link.marktplaats.nl/m1308848068

$_85.JPG

Echt super uniek, achterwielaandrijving en schijnt nog heel bijzonder goed te sturen ook (y)

Die Renault ziet er erg goed uit maar zijn ze betrouwbaar?

Die Genesis, zat er toevallig aan te denken. Even het gewicht ed even checken... Sluit m niet uit iig.

Pieter zei:
Die Renault ziet er erg goed uit maar zijn ze betrouwbaar?

Die Genesis, zat er toevallig aan te denken. Even het gewicht ed even checken... Sluit m niet uit iig.

1515 kg volgens marktplaats ;)
Ook geleverd met 2.0T, maar eerlijk gezegd was ik al verbaasd dat er sowieso eentje te koop stond, origineel NLer nog wel!

Nissan 200sx s15 of Skyline (je krijgt zeker geen gtr maar een gtt wil ook nog wel, wellicht een r33)
Toyota Supra (type zonder turbo krijg je denk ik wel voor het budget)
Mazda RX7 (wel aan de top van je budget)
Subaru Impreza
Mitsubishi Lancer Evo

Die Megane RS die Guus heeft gepost vind ik persoonlijk ook heel erg dik.

Pieter zei:
@MX6; maar heeft een Corvette geen andere zwakke punten? Lijkt me een auto die duur is om te rijden. Het heeft wel wat

De Corvette staat bekend als een betrouwbare auto, de carrosserie is van kunsstof dus roesten doen ze ook niet.
Het is een auto voor liefhebbers waar dus ook goed voor wordt gezorgd, de meeste staan dan ook in een garage.
De motor is relatief eenvoudig en voor een 5.7 liter V8 zit er niet veel vermogen in.
Verwacht geen zuinige auto, 1 op 8/9 is normaal.
Nieuwe banden zijn ook niet goedkoop.
Het geluid is wel verslavend.
Dit jaar enthosiast geworden op Fame in Valkenburg. (Corvette meeting)

Pas op!!!
De DS3 is een mooie auto. Maar niet in combinatie met de THP motor. Een brok ellende.
Deze motor ook in peugeot, Citroën, DS, Renault types.
Lees verder op THP

Grt

Rene 2508515 zei:
Pas op!!!
De DS3 is een mooie auto. Maar niet in combinatie met de THP motor. Een brok ellende.
Deze motor ook in peugeot, Citroën, DS, Renault types.
Lees verder op THP

Grt

tegen wie heb je het? dit is een topic uit 2018 en sinds wanneer zit thp in Renault, op het andere topic was je bijdrage ook niet geweldig ik hoop dat het bij 2 bijdrages bljjft.

Ik denk dat Rene vergeten was zich in te lezen, en nu de deksel op de neus heeft gekregen. THP in een Renault komt zeker niet voor inderdaad :)

Terug
Bovenaan