Betrouwbare automaat b segment budget 3.500

firstcar11

Net ingestapt
Een hele goeiemiddag

ik ben op zoek naar auto(b-segment) waarmee ik dagelijks van en naar werk wil reizen (12km per dag). Het liefst wil ik iets betrouwbaars maar ik heb weinig kennis van auto's.

Mijn budget: 3,500 (MAX 4000)

de auto's die mij zeer aanspreken zijn de volgende(dit is gebaseerd op uiterlijk motorisch heb ik weinig kennis)

Opel Corsa

Opel Astra

Kia Ceed

Skoda Fabia

Seat Ibiza

Twingo

VW Polo

Honda Jazz

Bedankt voor het lezen en een fijne avond!

Alles met een semi automaat met een grote boog omheen! Zijn te herkennen dat er geen p-stand op zit. Je gaat je storen aan het schakel en koppel gedrag, ze zijn storingsgevoelig, en veel garages kun je niet of nauwelijks helpen als de boel in de soep loopt.

Een Honda jazz is de beste keuze, die heeft een cvt automaat, die beïnvloed het verbruik minimaal

Een 4 traps is over het algemeen betrouwbaar, maar beïnvloed het verbruik behoorlijk.

Mercedes a-klasse van de 2e generatie heeft cvt bak

Fiat Punto van 2e generatie is er in 2 soorten een cvt en semi

Suzuki Swift ook in 2 soorten 1.3 semi 1.5 4 traps

Maar nogmaals de jazz doet het goed in betrouwbaarheids lijstjes.

firstcar11 zei:
Een hele goeiemiddag

ik ben op zoek naar auto(b-segment) waarmee ik dagelijks van en naar werk wil reizen (12km per dag). Het liefst wil ik iets betrouwbaars maar ik heb weinig kennis van auto's.

Mijn budget: 3,500 (MAX 4000)

de auto's die mij zeer aanspreken zijn de volgende(dit is gebaseerd op uiterlijk motorisch heb ik weinig kennis)

Opel Corsa

Opel Astra

Kia Ceed

Skoda Fabia

Seat Ibiza

Twingo

VW Polo

Honda Jazz

Bedankt voor het lezen en een fijne avond!

Best een leuk lijstje.

De Ceed en Astra zijn C segment maar kunnen best een goede keus zijn.
De Twingo 2 is een grote A segment, maar kan ook een goede keus zijn.

De 1.4 16V motor in de Seat, VW en Skoda hebben relatief snel last van hoog olieverbruik en kantelende zuigers. Kantelende zuigers hoor je het beste als de motor nog koud is. Check dit dus.

De Honda Jazz is een goede auto.

Belangrijk is om goed te checken of de automaat goed functioneert, en geen bijgeluiden produceert. Je komt ook semi automaten tegen, die schakelen vaak wat minder soepel. Bij mijn rijstijl vielen ze me erg mee, voor haastige bestuurders zijn ze minder fijn. Kijk dus of dit bij je past.

Je kijkt naar oude auto's, neem iemand mee die verstand heeft van auto's of laat een aankoopkeuring doen (bijv. bij een Vakgarage)

Een kia ceed is idd weinig mis mee , maar een 2.0 4 traps automaat is wel heel goed voor de spaarzegeltjes

Een Chevrolet Laceti is dat ook, maar toch iets minder

laceti

0-0c8147bb-1b2f-4539-a8dc-0c361e143fc2.jpg

een Daihatsu materia is ook leuk, let wel op de koets zorgt er voor dat die ook goed is voor de spaarzegels

materia

0-a9ac5103-eb5f-4630-92e3-a439bd4a8235.jpg

maar nogaals je hebt zelf de jazz in je lijstje , dat is als je een goede vind, de beste

lijkt de honda jazz die ik heb gelinkt op een goeie?

bedankt voor alle reacties heren, ik denk inderdaad dat ik voor een jazz ga!

firstcar11 zei:

De KM stand is logisch volgens de RDW , de Garage wel even goed googelen op reviews en reviews ook dubbel checken, schrijft iemand alleen een positieve review over dit bedrijf en verder niet actief , dan is het misschien wel een nep account. Soms is een auto met meer km die gewoon bij een erkende garage staat een betere keuze , of een garage die je zelf kent in de buurt bijvoorbeeld.

Garage rekeningen zeggen meer dan stempels in het boekjes (nep boekjes en gestolen stempels in omloop) of gekalk op het motor blok wanneer de riem vervangen moet worden, weet niet zo of die riem of ketting heeft.

Update ketting als het goed is

en neem iemand mee die er verstand van heeft.

Auto encyclopedie zei:
firstcar11 zei:

De KM stand is logisch volgens de RDW , de Garage wel even goed googelen op reviews en reviews ook dubbel checken, schrijft iemand alleen een positieve review over dit bedrijf en verder niet actief , dan is het misschien wel een nep account. Soms is een auto met meer km die gewoon bij een erkende garage staat een betere keuze , of een garage die je zelf kent in de buurt bijvoorbeeld.

Garage rekeningen zeggen meer dan stempels in het boekjes (nep boekjes en gestolen stempels in omloop) of gekalk op het motor blok wanneer de riem vervangen moet worden, weet niet zo of die riem of ketting heeft.

en neem iemand mee die er verstand van heeft.

Bedankt voor de tips ik neem een neefje mee die een automonteur is.

Auto encyclopedie zei:
firstcar11 zei:
Auto encyclopedie zei:
Graag gedaan veel succes

Misschien een beetje vreemd maar S.R car customs autodealer heeft geen eigen website. Of is dit normaal?

Nee dat is niet normaal, echt goed op onderzoek gaan! Of liever 1 met meer kilometers bij een goede garage die een naam hoog te houden heeft

Ik ben het met je eens dat het misschien raar lijkt, maar a het maken van een (professionele) website door bijvoorbeeld een bedrijf is duur, heel duur. Reken maar op minstens 1000 euro, voor een startend of kleiner bedrijf een erg grote uitgave.
B, met een eigen website trek je al met al minder mensen dan via Marktplaats of bijvoorbeeld Facebook. Dus veel bedrijven kiezen voor die weg.

Zeker moet je je ogen openhouden, maar dat moet je overal. Ook bij een dealer, ook bij een particulier.

Ik heb het 'op de man' deel even weggehaald. Het zinvolle advies is uiteraard blijven staan.

Ivanov
AutoWeek Moderator

De Honda lijkt de meest verstandige uit het rijtje. Ik kan een aankoopkeuring bij de Vakgarage écht aanraden. Kost 149,- maar ze checken de gehele auto. Of er schade is geweest, blok onderstel, aandrijving, verleden, etc. Geen auto in die prijsklasse is perfect (of zelden althans) dus de kleine dingetjes die er uitkomen geven vaak weer iets ruimte om te onderhandelen waardoor de aankoopkeuring zichzelf terug verdient. In het ergste geval komt er een hele hoop ellende uit. Je hebt dan geen 149,- uitgegeven voor niets maar jezelf duizenden euro's aan ellende bespaart. Wij kopen niet meer zonder iig. Willen ze er niet aan meewerken dan sowieso laten staan.

UPDATE: ik heb de Honda jazz adverteerder even opgebeld en vroeg of de auto mankementen had. hij zei tegen mij van niet maar dat de auto trilt bij optrekken(heviger bij snel optrekken) en zei mij dat alle Honda jazz automaten dit hebben. Ik neem aan dat dit niet klopt? Tevens zei die ook dat de airco niet aangaat maar dat ze dit wel werkend zullen maken.

ik neem aan links laten liggen?

Auto encyclopedie zei:
deze staat in Rotterdam bij een erkende garage met website zelfs !

jazz

0-86c80531-108c-48e0-91b0-5bf3f04433f5.jpg

Excuses mijn fout deze is de bak die geen werkende airco heeft en trilt bij optrekken.

De honda in mijn eerste bericht is verkocht.

Lijkt mij op het eerste gezicht een prima koop, veel plezierige kilometers gewenst.

Terug
Bovenaan