A
Anoniem
Guest
In de test van de Mazda 2 van december 2014 staat het volgende over het pittig rijden in deze auto:
Dat heeft hij ook wel nodig, want het maximumkoppel van de SkyActiv-G komt pas vrij bij 3.800 omwentelingen per minuut. Bij menig moderne turbomotor ligt die piek rond de 2.200 toeren en dat zorgt ervoor dat je zo’n turbomachine ‘luier’ kunt rijden: je hoeft de motor minder achter de broek aan te zitten om het maximale er uit te halen, terwijl je de krachtbron in de Mazda juist wakker moet houden om optimaal van zijn kracht te profiteren.
Hoe zit het met het benzine verbruik met het hoog in toeren houden van dit motorblok. Het nieuwe rijden heeft het altijd over op tijd op te schakelen.
Dat heeft hij ook wel nodig, want het maximumkoppel van de SkyActiv-G komt pas vrij bij 3.800 omwentelingen per minuut. Bij menig moderne turbomotor ligt die piek rond de 2.200 toeren en dat zorgt ervoor dat je zo’n turbomachine ‘luier’ kunt rijden: je hoeft de motor minder achter de broek aan te zitten om het maximale er uit te halen, terwijl je de krachtbron in de Mazda juist wakker moet houden om optimaal van zijn kracht te profiteren.
Hoe zit het met het benzine verbruik met het hoog in toeren houden van dit motorblok. Het nieuwe rijden heeft het altijd over op tijd op te schakelen.