Benzine of Diesel auto

Benzine of Diesel

• Totaal aantal stemmers
    52
  • Opiniepeiling gesloten .
A

Anoniem

Guest
Ik zou graag jullie hulp willen.

In Januari loopt mijn leasecontract van mij Ford Fieste ST-Line af en moet ik dus opzoek naar een nieuwe auto.
Voor mijn werk rijd ik 2 dagen per week 300km, ik had een bundel van 30dkm per jaar en die ga ik precies halen dus ik rijd rond die 30dkm per jaar.

Dus mijn vraag is wat is dan denken jullie het verstandigste een diesel auto kopen en wat minder luxe hebben of een diesel met een wat hogere km stand maar wel alle luxe?

Ik zoek een auto met een paar opties:
- Automaat zou fijn zijn geen pre
- 5 deurs
- Cruise control (veel snelweg wel zo fijn)
- Liefste nieuwer dan 2008
- Een auto voor 4/5 jaar zeker
- Genoeg comfort voor die lange zit (denk aan stoelen)

En dit allemaal voor een budget van +/- €7500

welk segment ?

als het een automaat moet worden, dan heb je veel half automaten of 4 traps automaten binnen je budget.

als je perse een 6 traps vol automaat wil in het b-segement valt alleen de Chevrolet Aveo binnen je budget. https://www.gaspedaal.nl/chevrolet/aveo/hatchback?trns=14&srt=bj-d

Instellen op volledig afschrijven, redelijk recente diesel zoeken en nog een paar jaar doortuffen.

Neem wel een die niet geplaagd wordt door controverse en zoek even goed op de problemen van het roetfilter en EGR.

Nico GTR zei:
Instellen op volledig afschrijven, redelijk recente diesel zoeken en nog een paar jaar doortuffen.

Neem wel een die niet geplaagd wordt door controverse en zoek even goed op de problemen van het roetfilter en EGR.

Hier dacht ik dus ook aan alleen weet ik niet precies hoe het zit met steden in rijden enzo.

Iemand die hier meer over weet?

Met euro 5 en euro 6 mag je momenteel nog overal binnen
Als je echt op veilig wil spelen koop je een euro 6 (zoals de Peugeot), in het buitenland zijn ze iets strenger namelijk. In Nederland is er nu nog geen sprake van dat euro 5 of 6 verboden wordt in de stadscentra.

Gezien het budget en wensen zou ik een diesel kiezen.

We hebben in veel diesel in het B segment gereden, de fijnste diesels vind ik de 1.5 DCI van Renault en de 1.6 en 1.5 HDI van Peugeot. We hebben zelf al 7 jaar een Citroën C3 (2)1.6 e HDI met inmiddels ruim 214.000 km. De auto is niet erg duur om op de weg te houden, er gaat weinig kapot, en de onderdelen zijn goedkoop. Voordeel van deze diesels vind ik dat ze veel koppel hebben, bij een laag toerental, grote duurzame viercilinder motoren hebben, en erg zuinig zijn.

Goede opties zijn de Citroën DS3, C3 (2 of 3), C4 Cactus, Peugeot 208, Renault Clio en Twingo. Of je kunt gewoon weer een Ford Fiesta kiezen.

Ik zou op zoek gaan naar een hybride benzine wagen. Zoals een Toyota Prius.

Voorbeeld: Toyota Prius
toyota-prius-1-5-vvt-i-comfort-1-5-vvt-i-comfort-airco-1-ste-eigenaar-dealer-onderh-cruise-control-l-m-velgen-nl-a.jpg

Opel diesel automaat
https://api.gaspedaal.nl/redirect/vehicle/145862388/Android?s=90-40-10-0-2-7&portals_amount=3&portals_dealersite=0&referer=gaspedaal.nl&hashed_id=

Genoeg te koop.
Hier een link met Golf TDI-tjes
https://www.autoscout24.nl/lst/volkswagen/golf

Valt me best wel mee wat je krijgt voor 6000€

Terug
Bovenaan