Bekleding achterbank Skoda Fabia (2015)

Jan 1421953

Net ingestapt
Omdat mijn Fabia was afgekeurd op de middelste achtergordel is er een nieuwe geplaatst.
Hiervoor moest de bekleding aan de achterkant los.

Nu zit dit vast met een rits, zonder ritsje zo lijkt.
Hier schijnt een speciaal tooltje voor te zijn, maar ik google vast niet goed, maar ik vind het niet.

Iemand tips? Of andere trucs om het weer vast te zetten?

Alvast bedankt.

Rob GT
(Geen idee waarom ik tegenwoordig Jan 1421953 heet)

Haha Rob, wat een gekke naam idd!
Misschien dat men op het Skoda forum deze kennis heeft? Dat is een vrij actief forum namelijk.

Dat kun je doen zoals je een normale rits ook dichtmaakt... met een ritsschuiver.
Alleen worden die er na montage gelijk weer af gehaald waardoor je die schuiver-loze ritsen krijgt.

Je kunt ze in veel gevallen ook met de hand terug bij elkaar knijpen, maar dat is misschien wat onhandig als er spanning op staat.

Die schuivers gewoon los te krijgen bij de naai/fournituren winkel in verschillende maten.

Ik zag op youtube pas een hele rits(lol) van die filmpjes met allerlei reparatietruukjes met ritsen. Volgens mij kan je het doen met een ananas en een liter yoghurt, maar ik kan het mis hebben. :ROFLMAO: :ROFLMAO:

Haha Rob, wat een gekke naam idd!
Misschien dat men op het Skoda forum deze kennis heeft? Dat is een vrij actief forum namelijk.
Ja, denk dat ik ergens op een site van dpg wilde inloggen met fictieve gegevens.

Rob

Dat kun je doen zoals je een normale rits ook dichtmaakt... met een ritsschuiver.
Alleen worden die er na montage gelijk weer af gehaald waardoor je die schuiver-loze ritsen krijgt.

Je kunt ze in veel gevallen ook met de hand terug bij elkaar knijpen, maar dat is misschien wat onhandig als er spanning op staat.

Die schuivers gewoon los te krijgen bij de naai/fournituren winkel in verschillende maten.
Bedankt voor de tip!

Rob

Terug
Bovenaan