BartM94
Wegverkenner
uwbuurman zei:Dat is voor mij altijd een kantelpunt, de lak. Als ze eenmaal in de lak staan, dan ruik je de eindstreep, maar die tweede helft vraagt altijd meer tijd dan verwacht hahaha
Ik herhaal mezelf, maar mooie stappen weer.
Klopt, ik ruik de eindstreep ook echt. Maar moet mij niet vergissen wat het nog voor een werk is.
Het schuren van de auto is het werk gelukkig niet. Het strakzetten van de lasdelen ook niet omdat ik, naar mijn idee, strak heb gelast.
Het opbouwen van de buitenzijde is voor mij een dagje werk. Alles is nieuw kwa verlichting en de bevestigingsmaterialen heb ik ook allemaal goed passend.
Ik moet/ ik doe alleen direct alle kabelschoentjes vervangen. Deze zijn zwaar geoxideerd, het is nog een wonder dat de verlichting werkte.
Omdat alleen de onderzijde gespoten gaat worden scheelt het dat alle ruiten, rubbers, ruitenwissers, spiegels etc kunnen blijven zitten.
Sjon77 zei:Waanzinnig tempo heb je. Bijna blz. 4.
Ja heb weer veel kunnen doen de afgelopen twee weken. Kan niet wachten om ém strak te zetten.
Van het weekend alle sloten gedemonteerd, alles zal met andere boutjes (zeskant, kruiskop en imbus) vast. Wordt dus ook allemaal vervangen voor zeskant rvs.

Alle lasdelen behandeld. Dit gaat van de week in de zinkspray om daarna strak te zetten

Zoals je kan zien zijn de deurpanelen eraf, jammer want had de raamslinger, handgrepen etc allemaal al gemonteerd.
Ach, het moest eraf voor de buitengrepen. Gelukkig maar, want de hardboard panelen waren zo rot/ schimmel als moes.
Meteen de deur van de binnenzijde behandeld, hier komt kunststof tegen gelijmd om het vocht buiten te houden.
Panelen worden nagefreesd van 3.6mm hardhout.
Panelen wilde ik overtrekken met de originele skai bekleding, helaas is deze te poreus geworden om nogmaals te gebruiken.
Dus maar weer 3 meter bruin skai besteld om het opnieuw te bekleden. Tevens ook voor de kickpanels (onder dashboard).
Direct nieuwe clipjes, doorvoerrubbers, embleemclipjes, schuifdeurrubber etc besteld.
Zie hier de rotte panelen.

Het laswerk is eigenlijk zo goed als klaar, eindelijk! Helaas is het lasdraad, wéér, op. Ik moet nog +- 20cm lassen, dus nieuw draad is onderweg.
Geloof het of niet, er is in totaal 3,6kg lasdraad in verdwenen. Iets wat ik op voorhand niet had zien aankomen, maargoed het is klaar.
Van de week in de avonduren gaan strakzetten binnen + buiten. Ook maar meteen de overtollige gaten van de kentekenplaathouder dichtgelast.