Barri's bolides

• Onderwerp starter Onderwerp starter Barri
  • Startdatum Startdatum
Zonder photoshop zie je niets van de schade:
55260433404_16313959b7_b.jpg

55260433399_6566e40186_b.jpg

Blijf een machtige auto vind ik, ik was altijd meer "dichte Mini" fan maar inmiddels vind ik een Cabrio ook steeds toffer worden!

Leuk je gesproken te hebben ook! Had je nog veel file of viel het allemaal mee?

Ik was via de A27 terug, @Roadracer via Rotterdam. Maar daar begon het ook erg druk te worden. Scheelde niet heel veel met elkaar. Laatste stuk naar huis maar binnendoor gereden want ook daar was het druk.
Had jij ook zoveel vliegjes terug op de A27? De voorruit zat bijna dicht :D

Mooie fotos @Pjotr ! Dankjewel!
Ik blijf de cabrio qua looks wat mislukt vinden met die beugels achterop, maar het open rijden voegt wel een extra dimensie toe. Ik wilde graag een dichte, maar ik kon mijn vrouw alleen overtuigen door een cabrio te kopen en ik moet haar gelijk geven.

Ik was rond 16.30 uur of zo thuis. Ook rond Rotterdam files, bij Woerden binnendoor gestoken. Ja. Ik heb de nodige vliegen op het frontje zitten…

Zonder photoshop zie je niets van de schade:
55260433404_16313959b7_b.jpg

55260433399_6566e40186_b.jpg

Blijf een machtige auto vind ik, ik was altijd meer "dichte Mini" fan maar inmiddels vind ik een Cabrio ook steeds toffer worden!

Leuk je gesproken te hebben ook! Had je nog veel file of viel het allemaal mee?
Wat staat ie er mooi bij, nooit opgevallen die beugels zeg.

Jammer dat ik de EMW meeting gemist had, kwam er te laat achter, was leuk geweest met de Ka!

ik had er ook wel willen maar helaas net iets te veel voor mij uit de richting icm beperkte tijd. zag al vele leuke foto's voorbij komen

Een kentekenbroertje van de Mini staat te koop!

Ik was vandaag nog even bij Hedin Smart Amsterdam langs, even kijken naar de 1 en de 3. Nou, die staan er dus beide niet bij dé Smart dealer in onze hoofdstad. Niet gek dat je die modellen dan nooit ziet…
Deze is Zwolle is wel ultiem:

Ik was vandaag nog even bij Hedin Smart Amsterdam langs, even kijken naar de 1 en de 3. Nou, die staan er dus beide niet bij dé Smart dealer in onze hoofdstad

Serieus? Zuid-Oost toch, langs de A2? Dat is sinds kort open en hun (Mercedes-Benz / AMG) FLAGSHIP store, naar eigen zeggen. Lotus zit er ook bij in. Kijk, dat je er niet alle Fords kan vinden, zou ik logisch vinden.. want dat merk heeft slechts rechts onderin in het pand een hoekje gekregen, afgaande op de gevel aan de buitenkant + logo.. Schandalig voor een hoofdstedelijke vestiging, vind ik.

Hier bij de MB dealer staat ook zo'n smart. deze staat er volgens mij al een tijdje. Ook met een schuin oog naar gekeken maar mijn vrouw wil liever een compactere auto. Volgens mij als je het model aan spreekt is het een heel prima ding en een goed aanbod op de occasionmarkt. en veel PK voor 32.000 ;)

Die is inderdaad ook leuk. Veel aanbod zijn nu oud demo's die verkocht worden. Ik vind ze erg interessant.
Durashift, die vestiging is het inderdaad. Treurige boel daar. Sowieso vind ik de beleving bij veel nieuwe showrooms erg tegenvallen. De Stellantis vestiging naast de Praxis is een waar dieptepunt. Via kruip door sluip door gangetjes, langs kantoren, kom je van de ingang pas bij de showroom.
De Renault showroom naast Hedin kan je alleen bereiken door voor de werkplaats langs te lopen, dat zie je ook nooit.

De Mini is even onder handen genomen. Het nieuwe achterlicht past er nu ten minste in.

En vanwege kleurverschil gelijk twee nieuwe units gedaan.
Het was nog een complex klusje. Rottig dubbel paneel en het had echt een optater gehad. Heb nog steeds geen idee wat het heeft veroorzaakt maar het moet iets serieus zwaars zijn geweest.
Om alles helemaal strak te krijgen ben ik een ruime €1000 extra kwijt. Dat is serieus geld. Eerst maar even technisch wat dingen doen, en dan een grote kans dat ik het toch helemaal laat aanpakken.

Dat is een mooi stuk trekgereedschap.

Misschien kan je zelf, met een uitdeuksetje, wat terug te kloppen? Of zal de lak dan snel barsten?

Ik reed van de week nog over de A1 en keek nog even naar die Praxis en ik zag gewoon camera's hangen aan de gevel, één boven de ingang en één nabij de buiten'tuin'. Die moeten toch zeker ook het begin deel van de parkeerplaats filmen, lijkt mij.

Ik denk dus ook dat die plek echt wel op beeld staat maar ze blijven beweren van niet.
Ik kwam er regelmatig maar ik geef daar nu echt geen cent meer uit.

Vandaag even met de Mini ongeveer die kant op geweest, want Hedin Amersfoort had wat Smarts staan. Zo'n 1 en 3 blijft ik leuk vinden en passen mij goed. Even met een 1 Brabus gereden en dat past ook als een handschoen. Wat een heerlijke auto. Niet te groot, lekkere zitpositie, fijne bediening.
Ik denk dat daar geen ID.Polo of Epiq tegen op kan.

Ik zat al te kijken of dat uitdeuken zelf kan, maar het is echt een complexe hoek en iets meer dan die twee deukjes. Heb inmiddels een gebruikte bumper op het oog, met sensoren dus dan heb ik straks met acht sensoren vast vier werkende exemplaren!

^^ nog een beetje kleur erop? Want begin van de week stond er, ik meen, een #3 in het zilver achter op de rijbrug. Weinig spannend.

Ik kwam later in de week een #5 tegen, in een mooie beige kleur. Van voren kan ik 'm nog steeds niet als een Smart plaatsen (eerder een KN) maar van achteren is ie wel eigen(aardig).

Kleur zou mooi zijn idd. Een gele 1 of een blauwe of oranje 3. Maar ik wacht even tot de eerste gebruikte exemplaren rond de 25k komen. Grote kans dat daar dan helaas geen gele bij zit...
In Duitsland is er een dealer waar onwijs veel gebruikte exemplaren staan, ook in geel!

Gebruikte exemplaren van de #3 zijn in Duitsland aardig aan de prijs. Een paar pagina's Mobile.de doorgespit. Dit voorjaar waren in ons land een paar dealers die een nieuwe #3 Premium aanboden voor ruim onder de 40k. Zullen voorraadexemplaren zijn geweest maar dan nog. Ik verwacht over niet al te lange tijd een kleine facelift (o.a. normale deurgrepen) en een nieuwe motor met 333pk. Het blijft bijzonder dat je ze zo weinig ziet. Toevallig afgelopen weekend een zachtgroene gezien. Ik blijf het een prachtauto vinden.

Er rijdt hier in de regio een knaloranje Smart rond. Best geinig om te zien, maar ik denk dat die kleur niet heel lang echt leuk blijft om eerlijk te zijn.

Kleurtje blijft altijd leuk :)

Ik ben met de configurators aan het spelen. De Epiq pakt me toch niet helemaal.
Een ID.Polo in Life uitvoering, grote accu, geel, trekhaak, 18 inch met allseason, is heel geen gekke configuratie.
Of een Cupra Raval Business Edition. Saai fiord blue, of toch bijbetalen voor wit. Trekhaak kan achteraf voor €1200.
Of een gebruikte Smart. Het is allemaal een mooie stap. Compacter en moderner dan de overigens ook erg fijne Golf.

Heb je die Fiord Blue al in het echt bekeken? Benieuwd hoe dat uitpakt. Echt aanwezig is het niet, gewoon iets beter dan grijs lijkt mij. Of alleen onder het juiste licht een mooie kleur.

Het is leverbaar op meerdere modellen maar het blijft inderdaad een saaie grijstint met een klein accentje. Moet zeggen dat de looks van de Raval me steeds meer beginnen te bevallen. Hoop er snel eens mee te kunnen rijden.

Dit weekend lekker in de tuin bezig geweest. Betonklinkers eruit, grote tegels erin. En daar is nog wat zand voor nodig. Nu eens geen zand laten bezorgen, maar gewoon zelf slepen met zakken. Heb al vier keer een auto vol gehad. Tien zakken is 250kg en dat zie je wel:

Autootjes: voor de Mini heb ik een andere bumper binnen. Afgelopen week ook wat dicht gereden en dan is het ook nog een erg fijn autootje.

Op het werk in de Ioniq 3 kunnen zitten. Leuk ding! Voor het rijden met de 5N en de 6N stond een korte wachtrij dus heb ik een rondje gedaan met een Kona. Je hoort daar weinig over maar dat is eigenlijk ook gewoon een heel fijne EV!

In Duitsland is het aanbod Smart trouwens best groot. Hier een paar leuke:
Knal kleurtje, leuke prijs.

Deze speciale uitvoering van de 3 vind ik ook heel gaaf. Zelfs die wieldoppen vind ik tof.

En ik blijf een zwak houden voor de eerste Ford Ka. Vooral in deze geweldige Lufthansa uitvoering! Daar zijn er niet veel meer van, deze is het echt waard om gekoesterd te worden. Jammer dat ik geen eigen loods heb...

^^ Bij de garage waar ik van de week kwam voor de APK keuring stond zo'n Golf 7 variant in het saaie donkergrijs, 2018, 1.0 TFSI met 227 duizend km. op de klok voor nét geen 10 mille te koop. Is dat nou (te) veel of scherp geprijsd?

Knal kleurtje, leuke prijs.

Ja, leuk dat geel, ook dat het terugkomt in de wangen van de voorstoelen. (heb ik bij die van Harm78 niet gezien).
Licht interieur is ook prima. Toch bijna drie jaar oud al.

^^ Bij de garage waar ik van de week kwam voor de APK keuring stond zo'n Golf 7 variant in het saaie donkergrijs, 2018, 1.0 TFSI met 227 duizend km. op de klok voor nét geen 10 mille te koop. Is dat nou (te) veel of scherp geprijsd?
Gezien de kilometers lijkt het me iets aan de hoge kant. Maar een Golf variant van 2017/2018 doet tussen de 10 en 13.
Die van mij heeft met 173dkm wel wat ervaring maar qua uitrusting is ie weer wel interessant. Led, stoelverwarming, voorruit verwarming, ergo active stoelen, CarPlay, trekhaak en natuurlijk de 1.4 ipv de 1.0.
Alleen geen automaat, R Line en panoramadak. Precies de meest waardevolle opties missen dus.

Gisteren een lekker stukje met de Kever gereden. Een collega heeft m even mee, die heeft een toertocht met klassiekers en de Willys Jeep die hij zou gebruiken was helaas uitgevallen. Kever deed het uitstekend! Ik heb nu dus even zijn Q4 Sportback voor de deur staan. Fijne auto, maar mij te groot.

Vandaag even in een Raval gezeten, dat bevalt me wel. Fijne zitpositie, goed overzicht, goede stoelen. En van binnen net even minder krap dat een R5 (vandaag ook in een Alpine A290 gezeten. Grappig spul maar dus echt krap achterin).
Er stond ook een Ibiza in Python yellow, de kleur die ook op de ID.Polo komt. Dat blijkt ook dezelfde kleur te zijn als je wel eens op de Audi A1 ziet. Leuk om de kleur even te kunnen bekijken.
Vorige week heb ik bij de dealer in een Epiq gezeten, dat beviel ook wel.
Eigenlijk moet ik dus gewoon voor een gele ID.Polo gaan. Dan de Style First Edition. Die heeft ook een glazen dak en de elektrische stoelverstelling met geheugen. Dat vind ik ineens belangrijk omdat mijn vrouw, toen ze in de Epiq zat, aangaf dat ze met zo’n auto ook graag op pad gaat. Dat is wel handig, dan kunnen we allebei gewoon allebei de auto’s pakken. Degene die ver weg moet neemt dan de auto met de grootste range.

Bij de Mini was er een logo op een velg verdwenen. Daar zaten John Cooper Works logo’s over de Mini logo’s heen. Ik heb weer Mini logo’s terug geplaatst:

Laatst bewerkt:
Leuk die oriëntatie naar een elektrische opvolger voor de Golf. Ben benieuwd wat het uiteindelijk wordt. Vrienden van ons hebben de Raval besteld, ook omdat ie minder krap is dan de 5. Zelf vind ik de ID Polo wel leuk, de Epiq niet zo.

Zaterdag heb ik de ID Polo bekeken bij de dealer. Dit vind ik de meest interessant het stel. Voelt vertrouwd en is in mijn opinie de betere ID3. Ok, ietsjes krapper achterin. De 19 inch velgen hoeven van mij niet, liever de 18 inch.
Dit is zeker een potentiële Golf opvolger.

Vanmiddag zit ik op de Golf uit te kijken en ik moet zeggen dat het design samen met alle details (kleur, chroomstrip, velgen, banden, nieuwe remmen) mij nog steeds erg goed bevalt.

Vanmiddag even de VW ID.Polo GTI aanschouwt bij de PON Pop-Up show bij de Jaarbeurs Utrecht (tegenover de bioscoop). -staat er nog tot 18 juli- Stond ook een ID.3 Neo voor 48 mille onderaan de prijskaart. Bij de ID.Polo GTI stond alleen maar n.n.b.

Het is vrij vierkant, die ID.Polo. ID.3 Neo vond ik meer in proportie, dacht eerst ff dat het de ID.Polo was in een andere kleur. :rolleyes:

De kap van de Mini weer geïmpregneerd vandaag. Viel me pas op dat ie best nat bleef, terwijl ik m vorige herfst had geïmpregneerd. Helaas was nu het spuitkopje van het impregneerspul dicht gaan zitten. Het was dus best even rommelen. Ook de ruitensproeier vloeistof bijgevuld en gelijk het oliepeil bekeken. Nou, hij verbruikt dus best wel wat. Ik heb er in een jaar overigens zo’n 5000km mee gereden. Merk dat een cabrio erbij echt meerwaarde heeft. Vorige week zondag bijvoorbeeld lekker toeristisch op stap geweest met de cabrio.
Zit te twijfelen of ik 1000 ga uitgeven om die schade te herstellen. Voor het mooie moet het blok ook helemaal op z’n kop. Supercharger onderhoud, waterpomp, ketting, en dat olieverbruik oplossen. Dus dat is best wat bij elkaar voor een perfecte auto.
Een nieuwere Mini is me nog te duur (vanaf 17k), want ik sla sowieso een generatie over.
Audi TT tweede generatie is ook wel erg leuk!
Ach, we sturen voorlopig lekker verder en zien wel!

Vwb de Golf opvolger ben ik er nog niet uit. ID.Polo, Epiq of toch iets tweedehands: R4, R5, #1, #3.

Wij rijden ook best veel met de cabrio. Veel meer dan verwacht. Nu 25 maanden in bezit en bijna 20.000 voornamelijk dakloze kilometers. De BMW heeft het een stuk rustiger gekregen. Na aankoop van de MX-5 direct lid geworden van de noordelijke mx-5 club en dat is erg leuk. Mooie clubritten en gesprekken met mensen met dezelfde passie voor deze japanner. Ook leuk dat net als bij motorrijders de MX-5 rijders elkaar groeten onderweg. De opvolger van de BMW wordt iets electrisch met nog steeds een voorkeur voor de Smart #3. Door de aanpassing van het trekgewicht is de Ford Explorer (of Capri) ook binnengekomen op mijn hitlijst. Haast heb ik niet want de BMW is het toonbeeld van betrouwbaarheid en kwaliteit en ik lees nog veel te veel over storingen en software bugs van BEV's.

Explorer is ook interessant inderdaad. Mijn buurman rijdt er eentje. Hij lijkt erg groot maar eigenlijk valt dat wel mee. Heb een dagje eentje mee gehad, nog op Duits kenteken. Nu heb je m ook met de 58kWh accu en 190pk, die zou mij wel passen.

Durashift, inderdaad; ik ga na de Golf echt naar een BEV. Rijdt heerlijk en ik vind het ook logisch. Waarom nog zoveel fossiele brandstoffen verbruiken voor de gewone kilometers.

Vandaag de Mini weer mee naar kantoor. Gek genoeg rijdt ie haast ongemerkt toch aanzienlijk beter met meer olie in het blok :D
En ook even getankt: 1:14,2. Het verbruik wordt steeds beter. Op Euro98 e5 was ie echt niet zuiniger dan op Euro95 e10, eerder andersom.

Klopt, zijn onderhuids VW's. De Capri is net wat langer.
De 286pk motor is vrij efficiënt, maar van de Explorer had je als eerste serie een Limited Edition maar dat was de wat oudere en minder efficiënte 204pk motor.

Bij het verbruik zie je echt de vooruitgang van de moderne benzinemotor. Onze MX-5 NC 1.8, bouwjaar 2014, 1050kg, rijdt 1:14 bij een rustige rijstijl. Onze 2021 BMW 218i Active Tourer met dezelfde rijstijl 1:17.

Das een hele mooie. Is de 1.8 niet nog gevoeliger qua olieverbruik dan de 2.0?

Samen met de Z4 E85 zijn dit voor mij evt ook opties ipv de Megane 1 cabrio. De achterbank ontbreekt dan wel, die nu wel handig is met dingen meenemen en de 2 kinderen meenemen voor een ritje.

Lars

Terug
Bovenaan