Barri's bolides

• Onderwerp starter Onderwerp starter Barri
  • Startdatum Startdatum
Ook een Variant in deze kleur? Dat is bijzonder! Zijn er in NL maar 35 van dacht ik. InDuitsland ben ik er twee tegengekomen en in NL heb ik er eens eentje zien rijden.

Dat ziin mooie klusjes!

Huurauto’s altijd leuk. In Amerika vaak inderdaad gewoon iets uitzoeken uit de rij. Erg leuk! Op Curacao een Picanto gehad en in Italië een keer een Panda en een keer een 500X. Laatste keer in Florida hadden we een Chrysler Pacifica, heerlijke auto.
Soms kies ik wat maar vaker wordt er voor mij gekozen in een categorie. Is wel interessant om iets buiten het bekende te kiezen. Drie voorbeelden:
1. Chevrolet Impala
Ik heb ooit met een 8e generatie Impala een rondrit gemaakt door het noordoosten van de VS. Heel mooi wijds. De auto heeft zijn werk prima gedaan vrij goede stoelen maar verder nogal anonieme auto.
2. Jeep Wrangler
Ook heb ooit een rondrit gemaakt over Maui met een Jeep Wrangler. Van buiten zo groot als een verlengde Mercedes S klasse van binnen zo groot als een fiat 500. Ongeveer zoals met Opel Mokka maar dan erger. Zit ook heel matig.
3. Toyota Yaris
Net terug van een rondje Andalucie 2800 km 107 liter benzine verbruikt. Ik geloofde mijn ogen niet. Goede stoelen rijdt goed ondanks de 3 cylinder koffiemolen in het vooronder. Wel trage electronica. Maar auto heeft positieve indruk achter gelaten.

Leuk Kristian! Een Nederlandse bluemotion. Met Chrome dakrails, dus een highline. Maar wel met de halogeen koplampen helaas.

Vandaag naar de Teutonen meeting geweest. Eerst de Kever even wakker gemaakt. Klein rondje gereden maar liefst eerst toch even een check doen. Ben toch wat bang geworden na de autobrand van de Focus.
Toen de Mini gepakt en lekker open gereden.

En het wagenpark verder? Alles bevalt goed, maar dromen mag. Na de Golf komt er een EV. Een Cupra Born heeft geen trekgewicht. Heb ik dat nodig? Mwah, het is wel handig! Heb m’n karretje al een tijd niet gebruikt maar hij staat er dus het kan :)
Smart #3 of #1 blijf ik leuk vinden. Als Brabus ook wat extreem. Polestar 2 en Volvo XC40 zijn wat zwaar en minder zuinig maar wel erg mooi.
Of toch een private lease, een Raval, Epic of ID Polo?
De Golf is nog steeds perfect dus geen haast.

En de Mini? Hierna gewoon eens een nieuwe Mini cabrio! Dan sla ik wel een generatie over. Heb wel eens een Clubman JCW gereden en dat is leuk speelgoed, maar het wordt gewoon weer een cabrio.
Lekker kleurtje, wielen kan je wisselen: https://link.marktplaats.nl/m2372634666
Of chique, en met prachtige velgen: https://link.marktplaats.nl/m2368066409
Blijven dromen. Heerlijk!

Bij de Kever de benzine slangetjes (Nu geschikt voor E10!), het eventuele flltertje en slangklemmetjes goed in de gaten houden en tijdig vervangen.....

1973. Loodvervanger hoeft eigenlijk niet bij een Kever. Bij mij is het blok ooit gereviseerd door Vege Motors en die geven ook aan dat loodvervanger niet hoeft.
Ik tank wel E5, dat wel.

Bij de Kever de benzine slangetjes (Nu geschikt voor E10!), het eventuele flltertje en slangklemmetjes goed in de gaten houden en tijdig vervangen.....
Dat is precies waarom ik er geen lang stuk mee reed. Laatste stukje in de motorruimte moet inderdaad nog even vervangen worden.
Gelukkig tank ik geen e10 maar e5.

De mijne is van 1964 en de verkopende partij adviseerde wel loodvervanger toe te voegen, tank ook E5, blokje is gereviseerd en loopt perfect. Kan ook geen kwaad neem ik aan, de loodvervanger.

En de Mini? Hierna gewoon eens een nieuwe Mini cabrio! Dan sla ik wel een generatie over. Heb wel eens een Clubman JCW gereden en dat is leuk speelgoed, maar het wordt gewoon weer een cabrio.
Toen we een Cooper S meehadden als leenauto, was dat ook het eerste wat ik dacht: leuk als cabrio! (en dan als tweede auto)

Mini Clubman zonder sportpakket is dan weer ideaal voor kilometers; relatief rustig en comfortabel.
Wel een testrit gehad met een 1.5 met JCW-pakket maar dat was mij te onrustig.

gewoon lekker in de golf blijven rijden. begrijp de overstap naar EV wel als dagelijkse woon-werk verkeer auto. ben alleen huiverig dat de techniek zo snel gaat dat je over 2 jaar al weer een zwaar gedateerd model rijd met de nodige afschrijving of misschien wel de nodige problemen.

jou huidige golf schrijft ook wel af, maar denk at het goed te overzien is. die kun je haast op de euro nauwkeurig voorspellen.

Hier op het werk ook een collega met een 2008 EV, als een van de eerste, 2 jaar rijden en dan verkopen want dan is het model nog recent. Dat hij wat zou afschrijven had hij wel verwacht, maar van 35000 aanschaf naar 15000 inruil 2 jaar en 30.000 km verder ging hem toch wat te ver. Later toch van 'ellende' alsnog ingeruild. . Wel weer voor een EV overigens.

Dus gewoon lekker door rijden. Kun je op je werk nog iets regelen als er eentje 'gunstig' terug komt? Of heeft dat amper voordeel

Dat laatste zeker. Maar nu zijn het alleen nog maar zware EV's als Enyaq, Q4, XC40 en Polestar 2.
De afschrijving van de Golf gaat niet hard meer. Denk dat ik er nu in 4 jaar tijd zo'n 4000 op heb afgeschreven, en het gaat ook niet harder dan 1000 per jaar nu denk ik. Dat wordt bij een nieuwe auto inderdaad wel meer.

Ik heb de afgelopen dagen wat filmpjes zitten kijken van de Epic, Raval, ID.Polo en ID.Cross. Vooral van die laatste staan wat recente en uitgebreide video's online.
Een paar jaar terug had ik een dagje één van de eerste ID.7's mee. Wat een fijne auto was dat! Maarja, echt veel te groot voor ons. Toen zei mijn vrouw: ze moeten dit maken op Citigo grootte! Ik moet zeggen dat de ID.Cross (en waarschijnlijk dan ook ID.Polo) daar aardig bij in de buurt komt! Zo zie ik daar dezelfde uitgebreide massagefunctie in de stoelen in zitten, en dat vonden we een fijne gimmick. De travel assist lijkt ook goed te werken. En qua bediening en materialen lijkt VW weer terug te zijn waar het met de Golf 7.5 was gebleven. Al met al word ik steeds enthousiaster van die nieuwe modellen. Golf er uit, Citigo overnemen, en een ID.Polo in de PL bijvoorbeeld? Geen gek idee! Volgend jaar maar eens zien.

Ik heb al teveel auto's maar nog geen geschikte auto voor EMWalhalla.
Bij een eerste generatie Ford Ka met zwarte bumpers krijg ik toch steeds weke knieën:
Ik vind dit zo'n leuk model. Zou ook graag eens alle info over de speciale uitvoeringen willen uitzoeken en bundelen.

Het is een bijzonder model, maar ik vond dan juist de Sportka en Streetka weer de leukere modellen.
Zo'n budget-uitvoering doet mij minder.

Ik heb alleen de rechter behandeld. Had een setje gekocht: eerst met een doekje behandelen/schuren, dan nat schuren 2000, dan nat schuren 3000 en dan een coating er op. Werkte best goed!

Dit setje is het: https://www.amazon.nl/CERAKOTE-Rest...reedschap/dp/B084RQKLV8/ref=asc_df_B084RQKLV8

Vandaag weer met de Mini op pad geweest en nu maar eens euro95 e10 getankt, daar doet ie het ook wel op.
Goede tip!

Bizar wel dat die kit hier - in de VS - mij omgerekend €15 kost en als ik je link volg is het €35? Onnavolgbare prijzen bij meneertje Bezos.

Misschien ga ik het wel eens proberen; de H-RV heeft ook flink doffe koplampen.
Grappig genoeg zit de H-RV ook in de demonstratiefoto's van de fabrikant. Dat wil vast wat zeggen. :D

Ik heb deze vorige jaar gebruikt voor de CLK. Uurtje of anderhalf werk, maar een meer dan prima resultaat en je auto ziet er weer fris uit!

Wel even goed afplakken met schilderstape van te voren, anders gaat je lak eraan ;)

Voor:
IMG_5423.jpg

Na:
IMG_5432.jpg

Ik heb al teveel auto's maar nog geen geschikte auto voor EMWalhalla.
Bij een eerste generatie Ford Ka met zwarte bumpers krijg ik toch steeds weke knieën:
Ik vind dit zo'n leuk model. Zou ook graag eens alle info over de speciale uitvoeringen willen uitzoeken en bundelen.
Hij werd fors in prijs verlaagd. Uiteindelijk stond ie voor €350. En hier vlakbij. Ik heb me in kunnen houden en wilde m gisteravond nog mailen wanneer ie uiterlijk weg moet en dat ie niet naar de sloop moet, maar toen was ie net offline. Misschien jammer, maar het geeft ook weer rust :D

Verder vandaag de auto’s even gewassen want ook gisteravond was de regen half zand en half water. Volgens mij ben ik één van de weinigen in het dorp met schone auto’s nu!

Wat een leuk ding! Je ziet ze eigenlijk niet meer van voor 2000.
Het is ook lastig om een roestvrij exemplaar te vinden. Deze leek wat dat betreft best netjes!

Vorige week een rondje met de Kever gereden, sta ik bij het dorp voor het verkeerslicht, voel ik ineens een klap. Ik dacht dat de koppeling het ineens begaf, maar het blok liep nog. Wat bleek: het oude lijk in de 107 achter me liet haar koppeling schieten... En daarna ging ze er ook vandoor! Ze woont daar om de hoek en daar reed ze heen..best asociaal. Maarja, uitlaatpijpjes weer opnieuw bevestigd en je ziet er niks meer van. Maar ik was wel boos.
Maar dat was niks vergeleken met afgelopen woensdag. Na werk even wat potgrond halen bij de Praxis naast kantoor. Kom ik na vijf minuten terug bij de Mini: schade.
Lamp kapot, twee deuren in het scherm, parkeesensor kapot, vouw in de bumper.

Hij stond achteruit naar de stoep, ik vermoed dat er een zwaar pakket tegenaan is gevallen. Voor me zag ik mensen lopen die net een deur gekocht hebben dus ik heb een vermoeden. Maarja, geen camera's, geen getuigen die zich gemeld hebben, dus dan heb je niks. Ben er aardig pissig over.
Morgen komt een nieuwe lampunit binnen, daarna maar eens een prijsopgave laten maken voor het scherm en de bumper...

Och, dat is zuur! Hoop schade ook zeg. Waardeloos dat mensen zo omgaan met andermans spullen. Snap dat je daar enorm pissig over bent.

Dat is flink balen en dan nog twee keer in de week ook! Je zit met de schades en het gedoe dat erbij hoort. Succes ermee in ieder geval.

Echt jammer zo iets. Als het die mensen met die deur waren, hadden ze hun aansprakelijksheid verzekering kunnen gebruiken. Maar ja, teveel rompslomp.

Balen! Als je 3 getuigen kunt vinden die kunnen bewijzen dat de auto eerder geen schade had is het waarborgfonds een optie. Zo hebben wij het met de Panda in 2024 ook weten af te handelen.

Heb je gevraagd of er camerabeelden zijn?
Direct. Maar ze hebben dus geen camera's hangen... :(
Heb het achterlicht binnen maar het knipperlicht deel is iets nieuwer van kleur, dus verschil....
En het scherm is dusdanig ingedeukt dat ie ook niet zo maar past

Vorige week een rondje met de Kever gereden, sta ik bij het dorp voor het verkeerslicht, voel ik ineens een klap. Ik dacht dat de koppeling het ineens begaf, maar het blok liep nog. Wat bleek: het oude lijk in de 107 achter me liet haar koppeling schieten... En daarna ging ze er ook vandoor! Ze woont daar om de hoek en daar reed ze heen..best asociaal. Maarja, uitlaatpijpjes weer opnieuw bevestigd en je ziet er niks meer van. Maar ik was wel boos.
Maar dat was niks vergeleken met afgelopen woensdag. Na werk even wat potgrond halen bij de Praxis naast kantoor. Kom ik na vijf minuten terug bij de Mini: schade.
Lamp kapot, twee deuren in het scherm, parkeesensor kapot, vouw in de bumper.

Hij stond achteruit naar de stoep, ik vermoed dat er een zwaar pakket tegenaan is gevallen. Voor me zag ik mensen lopen die net een deur gekocht hebben dus ik heb een vermoeden. Maarja, geen camera's, geen getuigen die zich gemeld hebben, dus dan heb je niks. Ben er aardig pissig over.
Morgen komt een nieuwe lampunit binnen, daarna maar eens een prijsopgave laten maken voor het scherm en de bumper...
Zo die is lelijkere dan ik dacht.

Jammer dat men geen gegevens achter laat als je schade rijdt.

Succes met het laten herstellen van de schade.

Terug
Bovenaan