Barri's bolides

• Onderwerp starter Onderwerp starter Barri
  • Startdatum Startdatum
Jammer dat de Smart weg is, maar wel begrijpelijk inderdaad.

Cooper (S) is ook leuk. Ze kennen zo hun zwakke plekken, maar zijn volgens mij ook stuk voor stuk goed aan te pakken. De community is gigantisch, dus op te lossen is het altijd wel.
Alleen is droog kunnen sleutelen en de auto ergens (uit elkaar liggend) kunnen laten staan soms wel een vereiste, want er zitten volgens mij nog wel wat grotere klussen tussen de zwakke punten.

Barri zei:
De Smart is weg. Een liefhebber van het model toonde interesse. Uiteraard maak ik er verlies op, maar ik ben blij dat ie weg is. Het lijstje met gekke klachten was me gewoon wat te lang. En dit model houdt er echt niet van om in de kou en regen te staan. Wat dat betreft dus ongeschikt voor mij. Een ervaring rijker en hij krijgt nu de zorg en aandacht die ie verdient!
Jammer, ik vind het persoonlijk een erg leuk eigenwijs model voor een klein budget, maar verhalen als bovenstaande weerhouden me er toch wel van om er een te kopen. Wat betreft regen: op de foto's lijkt de smart onder je afdak te staan, was dit onvoldoende of was dit alleen voor het klussen?

AsconaGT zei:
Barri zei:
Nee we hebben beide echt onze eigen auto. M'n vrouw wil niks anders dan de Citigo. Ze rijdt ook nooit met de Golf. En twee goede auto's, vrij van gezeik, is ook wel echt een voorwaarde.

Hier idem :} mijn vrouw rijd altijd met de Up, ook lange afstanden. Heel uitzonderlijk rijd ze met mijn auto.

En een hobby auto zou ik gewoon ook echt voor er bij houden

En waar past de A2 in dat plaatje?

Begrijpelijk dat je 'm weg doet; zodra er elektrische dingen naar boven komen dan kan het erg vervelend worden natuurlijk, helemaal als het door lekkage komt.

Mini is een populair model, dus veel kennis en onderdelen; klinkt als een meer 'veilige' keuze. Clubman? ;)

Clubman is me weer wat te groot, daar heb ik de Golf al voor.
Coupé is het leukst, maar prijzig. Een gewone Cooper kan ook erg leuk zijn. Maarja, nog niet nodig dus duurt nog wel ff.

Haha, kwam ik ook tegen. Mij wat te log, maar die separate achterstoelen zijn erg gaaf. Zeker in bruin leer!
Kijk, de Smart kostte niet veel in aanschaf en ook weinig per maand. Dat vind ik wel belangrijk voor zo'n onnodige toevoeging aan het wagenpark.

Jammer om te lezen dat de Smart helaas het veld heeft moeten ruimen! De elektrische problemen verbazen me (jammer genoeg) niet: dit model staat echt gekend omwille van z'n watergevoeligheid. Volgens mij is ook jouw sleutel-probleem te herleiden tot een ongelukkige SAM-unit die vochtig/nat is geworden.

Is een MG TF wat als opvolger? Hoewel die volgens mij ook niet echt van water/buitenstaan houden...

Barri zei:
Haha, kwam ik ook tegen. Mij wat te log, maar die separate achterstoelen zijn erg gaaf. Zeker in bruin leer!
Kijk, de Smart kostte niet veel in aanschaf en ook weinig per maand. Dat vind ik wel belangrijk voor zo'n onnodige toevoeging aan het wagenpark.

Daihatsu Copen ;)

Ik ben een beetje klaar met cabrio's denk ik. Zoiets als de Fiesta, maar dan iets nieuwer. Daar haal ik veel plezier uit.

Suzuki Swift Sport zou mijn keus zijn. Sowieso als ik weer een auto zou willen. Blijf het gave bakkies vinden.

IsCXXwz.jpg

Suzuki Swift Sport zou mijn keus zijn. Sowieso als ik weer een auto zou willen. Blijf het gave bakkies vinden.

Leuk ding maar wel om korte stukjes mee te sturen. Voor de langere afstanden echt een vermoeiende auto door het hoge toerental en het lawaai. Mijn moeder had er "vroegah" een.

brg zei:
Had je eigenlijk al ooit een Corrado/Scirocco?
Nee! Wel een goeie, ik verbaas mezelf er ook wel eens over. Corrado is leuk maar tegenwoordig wat oud en duur. Zo'n groene Scirocco is leuk maar qua rijden enzo is het natuurlijk gewoon een Golf. En zo 200kg zwaarder dan een mini (en 500 tov de Smart) dus duurder in vaste kosten en gebruik.

Je moet inderdaad een lichtvoetig maar sportief autootje hebben zodat de vaste lasten laag zijn, maar de pret er wel is. Twingo RS was al genoemd zie ik. Sirion2 is ook een wat vlottere versie van, maar mwa, qua model niet sprankelend.

Puma heb ik eerder wel eens naar gekeken, zeker vanwege de prijs wel interessant. Maar die zal ik ook niet vaak pakken omdat ik verwend ben met de dagelijkse auto :p

Ook wel leuk om eens te ervaren en netjes te maken. Helaas best zwaar .
<https://link.marktplaats.nl/m1926348937?utm_source=android_social&utm_content=vip&utm_medium=android_social&utm_campaign=socialbuttons>

Barri zei:
Ook wel leuk om eens te ervaren en netjes te maken. Helaas best zwaar .
<https://link.marktplaats.nl/m1926348937?utm_source=android_social&utm_content=vip&utm_medium=android_social&utm_campaign=socialbuttons>

Die heb je wel heel vlug gekocht; advertentie niet langer becshikbaar :p

Dakloos zei:
Barri zei:
De Smart is weg. Een liefhebber van het model toonde interesse. Uiteraard maak ik er verlies op, maar ik ben blij dat ie weg is. Het lijstje met gekke klachten was me gewoon wat te lang. En dit model houdt er echt niet van om in de kou en regen te staan. Wat dat betreft dus ongeschikt voor mij. Een ervaring rijker en hij krijgt nu de zorg en aandacht die ie verdient!
Jammer, ik vind het persoonlijk een erg leuk eigenwijs model voor een klein budget, maar verhalen als bovenstaande weerhouden me er toch wel van om er een te kopen. Wat betreft regen: op de foto's lijkt de smart onder je afdak te staan, was dit onvoldoende of was dit alleen voor het klussen?
Nog even hierop reageren: in november/december heb ik de Smart inderdaad onder een afdak gezet, maar dat is erg krap (2m breed) en het is geen officiële inrit, waardoor er een hoge stoeprand zit en mensen er vaak voor parkeren, dus dat was echt even voor tijdelijk. Normaliter staat daar mijn aanhangwagen.

@Peter: haha! Ik denk dat ie er nog wel is. Is in de buurt, dus wellicht zaterdag eens kijken. Is een bijzondere uitvoering die, na een beurtje, wat schadepreparatie en vooral een heel goede schoonmaakbeurt, best wat meer kan opbrengen. Dit is een Sport Edition en daar zijn er maar 300 van gebouwd dacht ik.
In 2015 is dit exemplaar eens gespot: <https://www.autoblog.nl/spot/2015/11/new-beetle>

@Rob: helaas wat zwaar en er zijn een weinig met een leuke motor. Zo'n V5 motor wil ik nog eens hebben, al zuipt ie wel.

Barri zei:
@Peter: haha! Ik denk dat ie er nog wel is. Is in de buurt, dus wellicht zaterdag eens kijken. Is een bijzondere uitvoering die, na een beurtje, wat schadepreparatie en vooral een heel goede schoonmaakbeurt, best wat meer kan opbrengen. Dit is een Sport Edition en daar zijn er maar 300 van gebouwd dacht ik.

Klopt. Hier. Advertentie was inderdaad verlopen waarschijnlijk.

Vandaag eens even bij Groot Auto wezen kijken, waar die New Beetle staat. Ik was er twee jaar terug ook al eens geweest. Bijzonder bedrijf. Er liepen redelijk wat bezoekers. Het eerste wat ik tegen kwam was een 207 die klaar stond voor een proefrit, maar zéér slecht liep. Een andere 207 werd stevig rokend en stinkend naar achteren gereden. Verder staat er gewoon veel rommel. Het is bijzonder dat er nog geld verdiend wordt want er staan echt veel auto's. Ik heb bijvoorbeeld nog nooit zoveel PT Cruiser cabrio's en Peugeots 1007 bij elkaar gezien.
De New Beetle heb ik ook even bekeken. Stond er met de sleutel in het contact... Elk paneel heeft wel wat spuitwerk, er is roest aan de A-stijlen, de velgen moeten opgeknapt worden, het interieur is serieus smerig. Gewoon wel bende dus. Maar leuk om te zien daar.

Ik merk dat ik best veeleisend ben voor een andere auto, dus ik ga lekker doorsparen voor die Alpine A110 ooit ;) Of toch eerder eens iets als een Mini Coupé ofzo.

Ik vind dit echt een geniaal ding. Zou hem zo ophalen. Echte klassieker in de juiste kleur. Rijden zal niet bijzonder zijn en helaas geen canvas dak.

Twingo

Ja, die is echt leuk. Die canvas dakjes zijn er (relatief eenvoudig) achteraf nog in te zetten. Wordt vaker gedaan. Ik denk dat over 10 jaar al die klassieke Twingo's een canvas dak hebben. :D

Ja zo'n Twingo is wel leuk. Wij hebben er eentje uit 2000 gehad (27DVBT), vast nog ergens in dit topic terug te vinden (ergens rond 2015 hadden we 'm). Rijdt voor een kleine auto best goed, maar is inmiddels wel wat oud. Die van ons had overigens best wat issues.

Barri zei:
Vandaag eens even bij Groot Auto wezen kijken,

ik laatst ook. Het viel me op hoeveel auto's daar volledig vol met schimmel stonden. Het was echt smerig. Sommige auto's op de sloop zien er nog beter uit... 8-)
Wel jammer, want er stond wel wat leuk spul tussen dat, indien niet beschimmeld, nog enige waarde had.

Met goede bekledingreiniger / stoomcleaner krijg je dat er wel uit, toch?

Twee weken geleden nog bij een auto wezen kijken met schimmel erin, bla bla over dat ie nog schoongemaakt moest worden.... Was gewoon bij een dealerbedrijf, achter op het terrein. Het is ook een beetje de tijd van het jaar, natuurlijk. Vocht en soms warmte door de zon die op een lang geparkeerde auto staat..

Als je een Audi A2 neem, en zeke reen color storm, dan heb je in ieder geval een waardevolle investering. ze verwachten dat de waarde binnen enkele jaren verdubbeld. Dus als je een exemplaar vind die wat liefde en aandacht nodig heeft is het best een geinig ding om te rijden en ook om weer een keer te verkopen. al zijn ze nu ook al aardig duur. En de 1.6 FSI is wel vlot, maar echt sportieve versies zijn er ook niet gemaakt.

Ik vind een Twingo RS ook wel echt gaaf. Eenvoudige techniek, betrouwaar en heel erg leuk rijden.

Ik zit ook wel eens naar een goede ebike te kijken. Vorig jaar ben ik eens op de fiets naar werk geweest, dat was wel lekker! Maarja, wel net iets over de 30km enkele reis...

ginkelvanmichiel zei:
Een beetje is logisch, maar hier stonden de champions op de bekleding zegmaar...
Ik heb in de winter wel eens bij (toen nog) Stoutjesdijk gekeken naar een Audi 80. Toen ik de kofferbak open trok lag het reservewiel onder 15 cm ijs.

Ik heb er ook weleens rond gekeken, dat bedrijf zit niet al te ver van mijn vriendin. Voor een 'fabrieksnieuw' exemplaar hoef je daar niet te kijken. Door het ruime aanbod wel leuk om even rond te lopen. Het viel me op dat de verkopers hier helemaal niet opdringerig zijn. Dat maakt het verleidelijk om eens plaats te nemen in een auto waar je eigenlijk helemaal niet naar op zoek bent. Toevallig stond er destijds bijvoorbeeld een smart roadster, waar ik rustig in heb proefgezeten zonder te zijn aangesproken. Die stond overigens binnen, evenals de andere cabrio's. Op het buitenterrein viel mij de schimmel bij sommige auto's ook op.

Durashift zei:
Met goede bekledingreiniger / stoomcleaner krijg je dat er wel uit, toch?

Twee weken geleden nog bij een auto wezen kijken met schimmel erin, bla bla over dat ie nog schoongemaakt moest worden.... Was gewoon bij een dealerbedrijf, achter op het terrein. Het is ook een beetje de tijd van het jaar, natuurlijk. Vocht en soms warmte door de zon die op een lang geparkeerde auto staat..
Bij mijn vorige werk zat een professionele autopoetser om de hoek die (ondere andere) auto's showroomklaar maakt voor de betere bedrijven. Van een auto die enige tijd met een kapot raam buiten had gestaan gaf hij eerlijk toe dat hij de schimmelplekken er waarschijnlijk 'voor het oog' wel uitkreeg, maar dat de krans groot is dat die schimmel toch weer terugkomt.

De Smart had ook wat schimmel in het interieur. Stond blijkbaar ook weer water onder de matten. Zo irritant is dat, dat krijg je echt lastig goed.
Die New Beetle Sport Edition bij Groot is offline, blijkbaar verkocht. Had ook roest aan beide A stijlen, zat echt wel werk aan.

Ik fietste er maandag langs om even bij te komen van een week corona en ben even binnen gereden. De Beetle werd net door een stel meegenomen. Kostte ook niet de wereld. Het viel me op dat alles gewassen was en de schimmel weer was verwijderd. Zag er netjes uit. Ik zie de zaak als een soort kringloopwinkel waar afdankertjes een tweede leven krijgen. Er stond een goed gebruikte Panda uit 2010 die met wat aandacht echt nog netjes kan worden. Ook een recente Mii die met een goede poetsbeurt echt zo weer verder kan. Maar je moet wel weten waar je naar kijkt.

Ik hoop dat die Beetle mooi wordt opgeknapt, maar ik vraag het me af...
Die Mii zag ik ook, een lichtgele. Zag er ook echt niet best uit. Inderdaad geen paneel dezelfde kleur.
Overigens werd er toen ik er was ook nog een Cooper S (eerste generatie) meegenomen door twee Belgen. Belgische platen erop en gaan :D

ginkelvanmichiel zei:
Ik zie de zaak als een soort kringloopwinkel waar afdankertjes een tweede leven krijgen.
Passende omschrijving wat mij betreft. Maat van me heeft er ooit een Polo 2f Coupe GT gekocht met een kapotte 5de versnelling; bak gewisseld en hij heeft er een goeie auto aan gehad. Er zullen vast wel meer auto's daar staan met een mankement; voor een zelf-sleutelaar kan shoppen daar best interessant zijn.

Kijk eens wat ik tegen kom: <https://link.marktplaats.nl/m1945008731?utm_source=android_social&utm_content=vip&utm_medium=android_social&utm_campaign=socialbuttons>

In mijn bezit was ie al iets meer waard geworden, nu is ie even wat levels verder getrokken. Ziet er goed uit zo, gaaf ding!

ZO ik heb even weer bijgelezen, jammer maar begrijpelijk dat de Smart weg is!

Ik zag pas deze Golf, dit is toch "jouw kleur" ?

Klopt, kurkuma yellow. Op deze foto toont ie haast wat groener, zoals op de Golf 8 zit. Maar dit is m wel :)

^^ Ik kwam vanmiddag een ID.Buzz Cargo tegen, ook in 'jouw' kleur volgens mij. Enkel kleurig. Leek inderdaad meer op groen.. d8 eerst dat de lokale Plus supermarkt een hippe EV bestelbus had aangeschaft.. maar het bleek een demo te zijn, aan de tekst op de zijkant te lezen.

De kleurtjes lijken op elkaar, maar het lijkt haast alsof Volkswagen de laatste jaren vier verschillende tinten geel heeft gebruikt:
Kurkuma yellow (Golf 7, T-Roc, Arteon, T7)
Honey yellow (up)
? (Golf 8)
? (ID Buzz, ID.4)

Terug
Bovenaan