Barri's bolides

^^^ gebruik je stop-start functie?

Het valt mij de laatste dagen op dat ik voor de verkeerslichten steeds meer auto's hoor starten voor het wegrijden. Wellicht een groep bestuurders die het systeem nu toch maar gebruiken om het verbruik iets te drukken?

Die doet het niet. Denk dat de accu z'n beste tijd gehad heeft. Heb er namelijk geen foutmelding op.

Zou idd ook nog kunnen. Het symbooltje dat ie niet werkt, gaat wel branden als je m in z'n vrij zet. Daarom denk ik dat het de accu is.

Vandaag de trekhaak gebruikt: even naar de gemeentewerf met een karretje vol zooi. Alles functioneert uiteraard goed. Nieuwe kogel piept nog wel. Invetten, of niet? Ben er zelf niet zo'n fan van.
Ook even met de nieuwe Octavia van m'n neef gereden. Een 1.0 TSI van 2017. Fijn ding. Rijdt makkelijker weg dan mijn auto en piept en kraakt ook niet in het onderstel, de Golf wel.

Beetje vet op de kogel is in principe het beste , TENZIJ er met een wrijvingsstabilisator gereden moet worden.

Barri zei:
Wat een beauty hè :)

(..).

Zéker, met chromen dakrails nog een tikje glimmender?

Ik zag in de video bij vdRijt dat hun gewoon een hemel demonteren en er allemaal ledjes (draden) in monteren. Kan je van alles mee doen. :T

Twee vliegen in één klap.

Chrome dakrails zal m idd nog ietsjes ophalen. Maar wat een klus, pff.
En die ledjes in de hemel: mwah, nee :)

Vandaag kwam ik een rode Ford Tourneo Courier tegen ergens rondom Wilnis. Volgens mij woon jij ook ergens in die hoek. Ben ik wellicht je ouders tegen gekomen?

Zeker! Zoveel rijden er niet, en daar woont mijn oma (en de rest van die familie). :)
Ze hebben eens eenzelfde Courier gespot, maar in Nederland blijft het een vrij zeldzame verschijning.

De Golf wordt vaak gezien als saai, maar het design van de mk7 klopt gewoon. Net als bij de MK1, MK2 en Mk4.
En wat kleur haalt m wel lekker op!

@Skeep: we zijn toen nog bij een origineel Nederlands exemplaar wezen kijken maar die was zwart. Dan wordt zo'n busje met donkere ruiten echt een rouwauto :(
Enige wat jammer is aan dit exemplaar is dat ie geen automatische klimaatregeling heeft, verder heeft ie echt alles.
Gekocht toen ie vier jaar oud was met 16dkm op de klok en geen gebruikssporen te vinden. Nu, vier jaar verder, is ie nog niet eens echt gedaald in waarde lijkt het.

Dit weekend zijn we naar het Technikmuseum in Sinsheim geweest. Toch wel het leukste museum dat ik ken.
Zo'n lange rit is ook mooi om de auto te leren kennen. Hij rijdt gewoon echt fijn! Met m'n schoonouders achterin toch nog ff de 190 aangetikt. Qua vermogen is ie exact gelijk aan de Focus maar doordat het een viercilinder is voelt het alsof ie meer kan, dus chippen zal m echt ophalen. Met een andere turbo kan je zelfs over de 200pk gaan!
Verbruik ligt op Autobahn ritten op een ruime 1:16, dat vind ik niet verkeerd.

Ook leuk: op de heenweg heb ik een stuk opgereden met een bijna identieke Golf Variant: zelfde kleur, zelfde koplampen, echt optisch dezelfde uitvoering!

Minpuntjes? De navi wil soms een rare route doen, want de aankomsttijd stond soms op wel een uur later dan Google Maps. En de ACC sensor heeft in totaal zo'n vier keer een storingsmelding gegeven, die overigens net zo snel weg ging als dat ie kwam. Misschien dat er een vliegje tegen de sensor vloog?

Als hatchback vind ik de Golf VI mooier dan de VII, maar hij oogt inmiddels toch wat gedateerd. De VII Variant is waarschijnlijk de mooiste en best kloppende StationGolf ooit. En ja, gewoon een fijne auto. 1:16 is heel netjes ook.

Een stationGolf was nooit echt gelukt, tot de 7 inderdaad. Maar stiekem vind ik de Hatch toch nog ietsjes mooier... :)
Een Golf is vaak een saaie keuze maar ik vind m echt fijn.

Technikmuseum ziet er interessant uit! Die ga ik in mijn achterhoofd houden (y)

190 zal ook zo ongeveer de topsnelheid zijn vermoed ik? Mijn 110pk Golf 1.6 TDI en de 125pk Focus 1.0 kwamen ook niet heel veel verder dan dat. Geen ramp overigens, beide waren prima cruisers met 180 over de Autobahn. Zeker de Golf deed dat heerlijk en met de diesel ook een heel acceptabel verbruik.

Al zal je met je schoonouders aan boord vast een iets lagere kruissnelheid aangehouden hebben :D

En de ACC sensor heeft in totaal zo'n vier keer een storingsmelding gegeven

Dit heb ik bij al mijn auto's pas 1x gehad. Vorig jaar met de BMW op de snelweg in Lyon. De plotselinge stortbui was zo gigantisch en de afwatering zo slecht dat er een flinke laag water op de weg stond. Gelukkig reden we al, voordat het begon te hozen, stapvoets in een file anders waren er her en der vast een hoop mensen gestrand op welke wijze dan ook.
De ACC sensor zit nogal laag in de bumper en gaf toen een foutmelding, niet zo gek want onder water heb je meer aan sonar dan aan radar :D

Verder nog nooit een storing gehad, gek genoeg ook nog nooit met sneeuw. Al is serieuze sneeuw ook al weer even geleden.

Top zou net boven de 200 liggen dacht ik.
Maar het is inderdaad vooral het gemak waarmee ie rijdt. En de passagiers merken het ook niet. Of je 120 of 160 maakt voelt niet echt anders.
Mooi te zien wat voor stappen ik maak qua auto's. De Golf 2 en C1 waren niet snel, pas de Focus was eentje die op de snelweg ook wel op snelheid mee wilde.

Fijne reisauto zo’n Golf. Dat is in een Duitse auto meestal goed voor elkaar. Zelfs in het Upje is 140 op de snelweg nog redelijk relaxed.
Al eens de peilstok eruit getrokken om te kijken wat ie aan olie verbruikt? Doe ik altijd wel als ik een andere auto heb gekocht.

Dat is vast een leuke trip geweest! Op die schoonouders achterin na dan...:)

Ik vind de kleur erg fraai en lekker opvallend. Als vind ik die knalblauwe kleur nog wat mooier en wat langer houdbaar.

En je beschrijft exact waarom een viercilinder toch prettiger is dan een driepitter. Op de snelweg/ lange afstand heb je gewoon meer lucht over en meer rust waardoor de auto een nog prettiger reisgenoot is. De Astra had tijdens onze vakantie afgelopen weekend ook totaal geen moeite met volle bepakking (vier personen en flinke hond) , dakkoffer en fietsenrek. Hij lag nog meer als een blok op de weg en nog steeds erg zuinig. En heerlijk hoe je alles in een ST propt.

@Kristian: nog geen verbruik waargenomen, wel gecheckt inderdaad. Na dit tripje heb ik nog niet gekeken, goede tip! :)

@Rob: ach, die hielden zich aardig rustig :D
Het gekke is dat ie qua vermogen en koppel gelijk is aan de Focus, maar het voelt iets rustiger ofzo. En daardoor voel ik weer sterk de noodzaak 'm te laten chippen :D Gewoon omdat het kan.

Ben ik nou echt de eerste die moet lachen om Dijon velgen onder een (ietwat) mosterdgele auto?
Het staat de auto goed, begrijp me niet verkeerd, maar ik vond het verband te mooi om niet te noemen. :D

Marc 827 3500 zei:
Geweldige kleur idd! Staat bij ons in de buurt een Golf hatchback in die kleur. :)
Zeker een mooie kleur voor de Golf 7, ik heb zelf mijn oude GTI 4 in Futuragelb recent teruggekocht, lijkt wel op deze kleur.

Je keus voor een Golf 7 snap ik volledig, heb zelf nu als daily een GTI 7 (wel in t saai zwart...), inmiddels voorzien van chip naar 310 pk, leuk hoor...
Lees veel berichten waarin de de Golf als saai en niets bijzonders wordt bestempeld, ben ik het toch niet mee eens.
Een 7 is een mooi gebouwde auto met veel comfort en vooral mooie materialen.

Lees veel berichten waarin de de Golf als saai en niets bijzonders wordt bestempeld, ben ik het toch niet mee eens.

Vrijwel elke nieuwe Golf is eerder een flinke facelift dan een echt nieuw model, daar waar andere merken eens in de zoveel jaar echt een nieuw model neerzetten met een ander uiterlijk. Is dat slecht? Ik vind van niet, is eigenlijk juist de kracht van VW en de Golf.
Is dat saai? Misschien een beetje, maar er is wel wat voor te zeggen.

Dat laatste ben ik het zeker mee eens. Het zit bij VW goed doordacht in elkaar met goede/mooie materialen. Andere merken doen dat ook niet slecht, maar bij VW is het net een tikkie beter. Dat komt overigens doorgaans ook weer met een iets hogere prijs.

Uiteindelijk (en dat is een flinke dooddoener) komt het toch op persoonlijke voorkeur aan.

B Real zei:

Vrijwel elke nieuwe Golf is eerder een flinke facelift dan een echt nieuw model, daar waar andere merken eens in de zoveel jaar echt een nieuw model neerzetten met een ander uiterlijk. Is dat slecht? Ik vind van niet, is eigenlijk juist de kracht van VW en de Golf.
Is dat saai? Misschien een beetje, maar er is wel wat voor te zeggen.

Dat laatste ben ik het zeker mee eens. Het zit bij VW goed doordacht in elkaar met goede/mooie materialen. Andere merken doen dat ook niet slecht, maar bij VW is het net een tikkie beter. Dat komt overigens doorgaans ook weer met een iets hogere prijs.

Uiteindelijk (en dat is een flinke dooddoener) komt het toch op persoonlijke voorkeur aan.

Ik heb het eerder gezegd, maar de e-golf waarmee ik vorig jaar proefgereden heb zat heel goed in elkaar en reed idem. Jammer van de kleine accu. Maar daar gaat het nu niet om.

Ik weet nog dat we een demo dag hadden op t werk. Toen reed ik een Seat Arosa 1.0 TSI DSG. Gewoon een erg goed ding, maar daardoor ook geen beleving. Een Golf heeft dat ook een beetje. Maar gelukkig iets minder, want de Golf vind ik oprecht een fijne auto. Mooie materialen, rijdt goed, voelt luxe aan. De Golf 4 die ik had, had dat ook wel. Een Golf voelt gewoon goed. Maarja, nieuw was ie ook wel duurder dan vergelijkbare concurrenten.
De meeste mensen willen een auto zonder minpunten in plaats van een auto met enkele pluspunten. Dat is wel waarom Golfs (en nu ook Kia's) goed verkopen.
Het is ook wel grappig te zien wat de merken zelf belangrijk vinden: bij de huidige Crafter noemde VW specifiek dat de zijkant van de carrosserie uit één geheel bestaat en de randjes aan de binnenkant geen scherpe randjes hebben. Een vorm van 'premium' wellicht?

Ben wel benieuwd naar een foto van jouw Mk4, autocratie. Die kleur zag je niet vaak op dat model.
Het grappige is dat collega's en vrienden me nu foto's appen als ze een Kurkuma Golf tegenkomen :)

Gewoon Dirk zei:
Ik zag gisteren tijdens mijn lunchwandeling onderstaande Golf staan en moest meteen aan jouw auto denken.

Ik heb dezelfde kleur, alleen een 3 deurs en GTI uitvoering.

FqTWMx.jpg

de onderste foto is hoe ie ooit was en weer moet worden...

@frits: vrienden en collega's appen me al een foto als ze er eentje in deze kleur spotten :)

@autocratie: gaaf zeg! Snel weer origineel maken inderdaad.

Gisteren zag ik een soortgelijke Golf als de jouwe op de N201. Helaas te ver weg om te zien of jij het was Berry.
Altijd leuk en handig als je een auto er zo makkelijk uit pikt tussen het overige verkeer. :D

Overigens kun je mij tegenwoordig ook wat makkelijker spotten, sinds vorige week is mijn daily een 1-serie in Sunset Orange.

Gisteren ben ik de weg niet op geweest dus dat betekent dat er nog zo eentje in de buurt rijdt :)

Sunset orange is ook echt een topkleur voor een 1-serie! Vorig model dan, denk ik? Of is de huidige er ook in die kleur?

Prachtige kleur. Had ik ook graag willen hebben op mijn 2, maar niet te vinden in de door mij gewenste uitvoering en bouwjaar.

Heb zojuist een wintersetje gekocht. GMP Italia Stellar in zilvergrijs. 17 inch met goede Hankooks erom. Kon ze voor dit geld niet laten liggen. Nu nog ff nette naafkapjes zoeken.

Barri zei:
Gisteren ben ik de weg niet op geweest dus dat betekent dat er nog zo eentje in de buurt rijdt :)

Sunset orange is ook echt een topkleur voor een 1-serie! Vorig model dan, denk ik? Of is de huidige er ook in die kleur?

Hoeft natuurlijk niet uit de buurt te komen. ;)
Mijn einser is van 2021, dus het nieuwe (F40) type. Foto staat in mijn profiel.

Zondag 26/6 toevallig niks te doen? Dan kun je naar de oldtimermiddag Mijdrecht.
Wel een beetje crappy site maar tot nu toe al ruim 140 inschrijvingen. Ik heb me ingeschreven met de 403.

Terug
Bovenaan