Barri's bolides

Barri zei:
De Jurva wielen. Er zijn er meer die daar op lijken, maar die look bevalt me wel inderdaad.
De Serron en Marseille zijn ook mooi.

edit: goede foto trouwens Kristian! Zijn er weinig; Variant in Kurkuma, niet R-line, met mooie 18 inch velgen.

Ja dank je, ik heb er ook even voor moeten zoeken hoor.
 
Luxe platen met reclameloze houders zitten erop, daar knapt ie goed van op! Zag wel dat de chromestrip voorop nog even goed gepoetst moet worden, die zat onder de houder :)


Klein iets, maar een groot verschil.
 
In ieder geval veel fijne en veilige kilometers gewenst! Persoonlijk vind ik de handgrepen in kleur erg dissonant. Chromen exemplaren passen beter bij de ander chroomdelen en breken het relatief zware zij-aanzicht.
 
Grappig, dat vind ik juist totaal niet. Chrome lijkt me juist erg kitsch!
Waar me dit aan doet denken: ik reed eens achter een collega die toen een Leon had, heb je wel eens gezien hoe lelijk die handgrepen van de achterdeuren daarbij geplaatst zijn? Die zitten heel gek laag!
 
Vandaag even de auto's ontdaan van het saharazand. En gelijk eens wat door de menutjes van de Golf gelopen. Fijn systeem, en echt alles is in te stellen. Leuk is dat!





Ook heb ik eindelijk de sticker met alle codes gevonden, oftewel; de 'bouwsheet'. En op basis van datums op onderdelen denk ik dat ie in februari of maart 2017 is gebouwd, één van de eerste facelifters dus. Aangezien ie pas in oktober geregistreerd is vermoed ik haast dat ie in de showroom heeft gestaan. Volgens de verkoper heeft er namelijk een medewerker van de VW dealer in Wroclaw mee gereden.

Ik zag op de sticket HLBM staan, oftewel: Highline Bluemotion. De uitrusting komt redelijk overeen met onze Comfortline Business.
Maar ik heb een Poolse prijslijst van begin 2017 gevonden. De velgen die eronder zitten horen bij de Highline, en verder komt ie ook overeen met de Highline. Met daarbij de pakketten Comfort en Business. Huh, maar dan moet ie ook voorruitverwarming hebben? Ik naar de auto, menu van de klimaatregeling door: ja hoor! Voorruitverwarming! :D

De configuratie en prijzen zijn dan als volgt (in Zloty en Euro):
Code:
1.4 TSI 125pk Highline	89390	 € 21.453,60 
Pakket Comfort		3140	 € 753,60 
Pakket Business		1390	 € 333,60 
Pakket Winter		620	 € 148,80 
zijruiten getint	640	 € 153,60 
DAB			1010	 € 242,40 
Ergo Active		1320	 € 316,80 
metallic lak		2030	 € 487,20 
			99540	 € 23.889,60
Het enige vreemde is dat ie chrome dakrailing zou moeten hebben ipv zwart.
 
Haha wellicht. Maar het is nog wel even wat, die dakrails vervangen. Volgens mij moet de hemel er dan uit.
 
Zag vanmiddag op MP een net nieuwe advertentie in de buurt, van een setje Dijon velgen op zo goed als nieuwe Bridgestone zomerbanden. Voor een mooi prijsje. Dus die heb ik zojuist opgehaald. Ik vind dit mooie velgen en ze passen goed bij de comfortabele inborst van de Golf. Merk al dat ik er relaxter mee rij dan met de Ford. Komt vooral door de koppeling met lange slag en de ACC.

Behalve de dakrails wordt ie dus zo:
71AE98AA-2995-4347-BF97-B5AA03A3353E.jpeg.e5486a1c445cde28bcf846765d7e55cf.jpeg
 
Velgen staan goed onder de auto en prachtige kleur, maar blijf het een beetje een saaie auto vinden, hij ontbreekt in mijn ogen uitstraling.
Maar hij doet wat hij moet doen en is ruim.
 
Misschien is het beter om de dakrails dan te laten wrappen. Met vervangen vraag ik me af of het goed komt met het gewicht wat de rails dan mogen dragen. Volgens mij krijg je dan hetzelfde als wanneer je dakrails monteert op een auto waar ze eerst niet opzaten heb ik wel eens ergens gehoord.
 
Persoonlijk zou ik chromen of aluminium dakrails mooier vinden, maar ik zou het niet veranderen als ik ze niet had.

Verder vind ik het een fraaie auto. De kleur doet een hoop goeds op de auto.
 
Vooruitverwarming. Zó lekker! Zeker vanmorgen met, voor mij, onverwachte vorst.






Ik stond dus te krabben o_O
 
@Frits: ja, dat ie saai is is de kracht én het manco van een Golf.
@JW: chrome zijn ook origineel, dus precies hetzelfde spul. Maar ik ga ze niet wisselen, veel te veel werk.
@Adinsx: jep, erg fijn Moet zeggen dat ik vanochtend de werking nog iets vond tegenvallen. Heb nu een instructieboekje besteld, dan kan ik ook eens kijken hoe het zou moeten werken (zou ook automatisch moeten werken dacht ik).

Qua lengte en gewicht is ie gelijk aan de Focus, maar achterin is ie veel ruimer. Je zit ook veel verder naar voren: de voorruit zit dichterbij en je voelt dat je meer voorin de auto zit. De Ford is daardoor ook meer een rijdersauto: er zit minder auto 'achter je' en dat geeft duidelijk een ander gevoel.

Deze week de Dijon velgen even goed schoonmaken en beschermen.
 
Jouw eerste indruk klopt aardig met mijn indruk toen ik overstapte van de Golf naar de Focus. Zou je de pluspunten van de ene kunnen wisselen met de mindere punten van de ander, dan heb je echt een top auto.

De Dijon velgen zijn 17" gok ik?
 
Barri zei:
jep, erg fijn Moet zeggen dat ik vanochtend de werking nog iets vond tegenvallen. Heb nu een instructieboekje besteld, dan kan ik ook eens kijken hoe het zou moeten werken (zou ook automatisch moeten werken dacht ik).
Ik heb et ook en ik vermoed dat et ongeveer etzelfde zal werken. Bij mij kan het niet automatisch en duurt het inderdaad ook tamelijk lang voor de ruit ijsvrij is. Ik ken iemand met een Mondeo en daar lijkt et een paar seconden te duren, bij mij zéker langer dan 1 minuut, beetje afhankelijk van de laag ijs. Viel mij ook tegen, maar goed, krabben heb ik nooit meer gedaan. :)

Van harte met je nieuwe auto anyway. Vette kleur!
 
Die kleur en de 'nieuwe' velgen maken het wel een leuke verschijning, vind zelf dat'ie dat ook wel nodig heeft. Dit model staat bij mij erg hoog op de ranglijst van saaie sufk#tterige burgerbakken. Sorry :) In dat opzicht moet ik je ook weer een compliment geven, want ik vind 'm zo best goed te pruimen. Wisseling van de kentekenplaten doet in verhouding ook altijd veel vind ik. Weliswaar een kleine ingreep, maar juist in de details herken je de kwaliteit toch? ;)
 
Dijon velgen zijn 17 inch inderdaad.
En ja, als deze qua bediening van de pedalen, versnellingsbak en stuur net zo is als de Focus dan zou ie perfect zijn :)

@W212: de ouderwetse draadjes werkt inderdaad erg snel, dit lijkt inderdaad iets minder snel te werken.

@Leon: ja, kleur heeft ie wel nodig om er nog iets bijzonders van te maken. Samen met de luxe platen en randloze houders inderdaad, dat is optisch echt een groter verschil dan ik had verwacht. Al zien alleen freaks dat :D Een grijze Golf op saaie 16 inch wieltjes hebben we al genoeg. Ook fijn hoor, maar erg saai.
 
Dat is dan weer het voordeel van de Golf (aldus veel Golfrijders zelf): 'Je kan ze zo makkelijk upgraden / mooier maken'. Ja gek he, (bijna) elke willekeurige verandering is al een verbetering :) :p
 
Dijon is een mooie velg voor de Golf.(y)

Barri zei:
@Adinsx: jep, erg fijn Moet zeggen dat ik vanochtend de werking nog iets vond tegenvallen. Heb nu een instructieboekje besteld, dan kan ik ook eens kijken hoe het zou moeten werken (zou ook automatisch moeten werken dacht ik).

Er staat bij mij bij de settings een vinkje bij "Automatische voorruitverwarming", maar ik heb het automatische nog niet kunnen ontdekken.
Ik moet hem elke keer handmatig opstarten als ik in een bevroren auto stap.
Zodra het kan (duurt bij VW altijd even) de "MENU" knop indrukken en dan de voorruitverwarming selecteren. Dat werkt het snelst.
 
W212 zei:
Bij mij kan het niet automatisch en duurt het inderdaad ook tamelijk lang voor de ruit ijsvrij is. Ik ken iemand met een Mondeo en daar lijkt et een paar seconden te duren, bij mij zéker langer dan 1 minuut, beetje afhankelijk van de laag ijs. Viel mij ook tegen, maar goed, krabben heb ik nooit meer gedaan. :)

Voor zover ik weet, heeft Ford nog altijd (en ik denk als een van de weinige) draadjes in de voorruit.
 
Ford heeft idd draadjes, maar dat heeft onze Citigo ook!
Die instelling in het menu had ik idd gevonden, maar ik vond het 'automatisch' ook wat tegenvallen :)
 
Van de nood een deugd gemaakt, ziet er goed uit de Golf, vooral in deze kleurstelling! Opgelegde letters maakt het altijd af.
 
Gefeliciteerd, wat een mooie kar. Inderdaad, grotere velgen is een mooie upgrade.
Grappig, ik vond de ergonomie van Ford om te janken en als ik in een Volkswagen stap is het of ik thuiskom, alles zit op de juiste plaats en werkt logisch. Het is maar wat je gewend bent, denk ik.

Enorme fan van de kleur. (y)
 
Barri zei:
Samen met de luxe platen en randloze houders inderdaad, dat is optisch echt een groter verschil dan ik had verwacht. Al zien alleen freaks dat :D

Deze luxe-platen freak heeft er zelfs een op de caravan. De W moest speciaal besteld worden, want die letter komt niet op auto's voor :D

Ben benieuwd hoe de nieuwe wielen staan Barri (y)
 
Haha dat had Rembrandt ook met z'n caravan :D
Ben ook benieuwd naar de wielen. Moet zeggen dat de huidige wielen me ook echt niet tegenvallen.

Gisteren 120km snelweg gereden, lekker op de ACC. Verbruik is dan zo rond de 1:19 (y)
 
Ik zag toevallig vanochtend onderweg een E-Up! in dezelfde kleur. Bijzondere tint. Op de computer is het meer mosterdkleur dan in het echt. Het valt zeker op!
 
Volgens mij is de tint op de Up net iets anders, die heet Honey Yellow. Maar ook een heel lekker kleurtje die je veel te weinig ziet.
 
Die kleur was er eerst op de Passat. Ook één van de kleuren bij de introductie van dat model in 1996. Stond m goed!
 
Knappe wagen Barri! Jammer van de Ford, maar gelukkig kun je het nog allemaal navertellen. Lijkt me aardig spannend om zoiets mee te maken :eek:

Ik kwam deze nog tegen op MP, leek me echt iets voor jou omdat ik me meen te herinneren ergens gelezen te hebben dat je ooit nog eens een knappe Mk5 GTI wou hebben ;)
Met deze Golf op de dam heb je wel echt het meest kleurrijke wagenpark van Nederland denk ik.

https://www.marktplaats.nl/v/auto-s/volkswagen/m1823198106-volkswagen-golf-gti-2-0-tfsi-2004-lc4u-paars-eenmalig-5-deur
 
Ha Barri,

Ik moest even bij lezen, maar boh wat jammer van de Focus, schrikken lijkt me! Ik heb behalve BHV-training geen vuur in mijn omgeving gehad. Gelukkig ben jezelf er ook heel uitgekomen!

Maar boh wat een fraaie Golf. Super kleur ook!! Staat echt mooi. Verrassend ook dat ie uit Polen komt, ik dacht juist dat wagens die kant opgingen, dat ze ook naar hier komen is nieuw voor me!

Ik heb een Poolse vriend, ik wil hem best een berichtje sturen of hij weet hoe het zit qua uitvoeringen en alles (ja hij is ook into auto's dus dan is mijn vraag minder gek ;) )

Ik vind de zwarte dakrails niet storen, maar chroom vind ik ook mooi(er). De nieuwe wielen vind ik tof!
 
@Zadelsnuiver: wauw, wat een kleur! Heel gaaf ding!
Helaas is nu het 'autogeld' even op gegaan aan de Golf...

Het was niet echt spannend om mee te maken, maar wel gek. Je staat vrij hulpeloos te wachten en ziet de rook steeds dikker worden, gevolgd door vlammen door de kap. En als je die rook ziet toenemen weet je al: dit is over.

@Peter: ja dat hoor je niet vaak, import uit Polen. Dit bedrijf doet dat regelmatig, en met succes. Ik heb de Poolse prijslijst al online gevonden en 'm helemaal kunnen vinden. Ben nog steeds wel benieuwd naar de exacte geschiedenis: onder de kap zit een kaartje van een universeel uit Wroclaw, maar de verkoper gaf aan dat ie van iemand van een dealer was en gezien de productiedatum (obv alle stickers/labels in de auto) denk ik dat ie bij een VW dealer daar in de showroom heeft gestaan.

Komend weekend die Dijon velgen eens eronder schroeven.

Verbruik valt me ook mee: over de eerste paar honderd kilometer zit ie op 1:18 a 1:19.
 
Je hoort het vaker, een van mijn buren heeft een jonge Peugeot 208 GT-line die uit Polen is geimporteerd, ook al in een mooie kleur (rood metallic).
 
Mooi he zo'n laag verbruik. Rembrandt is niet de enige die op zijn caravan een luxe plaat heeft. Mijn Hobby heeft 'm ook en mijn "nieuwe" 2 AT gelukkig ook. Op een houder met een dunne rand zonder dealernaam. Op de acherklep wel een embleem met de naam van de dealer, dat dan weer wel. Gelukkig in een mooi lettertype en kleine letters. "De Beier" is eigenlijk ook wel toepasselijk, dus ga niet prutsen om hem eraf te halen. Ik scoor niet zo'n laag verbruik als jij, maar bijna 1:17 over 3000 km vind ik lang niet slecht voor een iets hogere en zwaardere auto dan de Focus 1.0 die ik had.
Ik proef het enthousiasme over de Golf in je verhaal. Begrijpelijk, want het is een erg fijne auto om in te zitten en te rijden.
 
Het is ook een heel fijn ding. Echt anders dan de Focus, maar beide hebben ze zo hun kwaliteiten. Mijn vrouw is helemaal gek van de Golf. Alles voelt gewoon een klasse beter dan de Focus, alleen als je achter het stuur zit weet je dat de Focus ook bepaalde pluspunten had.
Zojuist de Dijon velgen goed schoongemaakt. Er zaten wat vegen op, maar met een doekje met wat poetsspul heb ik ze mooi schoon en glimmend weten te krijgen. Zaterdag even wat was erop en dan monteren!


@Harrie: haha, nog één met een opgelegde W :D

@Klassiekerrijder: ja, bijzonder hè! De markt wordt echt Europees, en blijkbaar is er hier meer vraag naar zoiets dan daar. Leuk dat er mensen zijn die nog een kleurtje bestellen.

Edit: ik kom net een advertentie tegen van een kurkuma gele Golf Variant op Dijon velgen. Nou, zo zal ie er dus ook uitzien vanaf komend weekend :D
<https://www.autoweek.nl/occasions/volkswagen/golf/52287818/variant-1-5-tsi-dsg-highline-zeer-compleet-zie-opties/>
 
@ Barri, ik denk dat ik misschien wel weet welke dealer het is. Ik dacht dat ik de naam op een foto had, maar niet dus. Ik was op Wroclaw Classic Motorshow, en ik meende dat zij daar toen wat fraaie auto's hadden staan. Maar dat moet ik eens even (beter) nazoeken.

Trouwens, ik was misschien een beetje te zwart-wit, vele auto's gaan die kant op, soms meuk, soms gewoon recente auto's van ons. In dat licht is het dus wat bijzonder dat deze Pool weer hier komt. Aan de andere kant, Polen heeft een echte auto-cultuur. Een auto zegt veel over de Pool. Ze zijn er trots op. Ik heb wat Poolse vrienden en de auto cultuur is echt groot, elke week meetings

Grappig voorbeeld, Daewoo heeft "vroeger" FSO overgenomen, dat waren natuurlijk mooie smoesjes om uiteindelijk goedkoop auto's te kunnen bouwen. Toen Daewoo omviel, werd er voor gekozen om de fabrieken (en de Matiz & Lanos) weer om te dopen naar FSO, want dat merk had een betere naam EN imago...

Maar ook restauraties die daar gedaan worden, petje af soms haast beter wat wij "rijke Europeanen" doen. Ik ben in een klein museum geweest, nou ik heb nog nooit zoveel Rolls-Royces gezien, en dat waren niet de "goedkopere en minder populaire"

Maar goed, goed werk van het schoonmaken van de velgen en lekker zuinig ook de VW.
 
Ik ben benieuwd Peter! Ik dacht dat er in Wroclaw twee Volkswagen dealers zitten. Best gek, maar als ik zoek lijkt dat zo te zijn.

Zoals aangegeven zijn dit weekend de Dijon velgen eronder gegaan. Even helemaal schoon gemaakt (wielen zijn heel netjes!) en toen de set eronder:
Voor en na:




Geen al te opvallende velgen, maar dit design vind ik één van de beste voor de Golf 7, ik heb ze altijd al mooi gevonden. Er zitten ook lekker 'volle' banden op: 225-45-17.

ps: op de foto lijkt bij deze deur ook kleurverschil te zijn. In het echt valt dat totaal niet op.
 
Eerste tankje is nog steeds niet leeg. Nu zo'n 600km gereden ongeveer.
Gisteren een afneembare trekhaak gemonteerd, een beste klus: vooral de elektronica. Morgen nog even inleren/aanmelden.
Ook pas even nieuwe ruitenwissers gemonteerd, dat was nodig.

De Citigo heeft onlangs z'n eerste beurtje gehad. Daarna, vorige week, in de regen toch weer de winterbanden eronder geschroefd. Mevrouw moest namelijk om 6.45 op haar werk zijn en uiteindelijk was het ook best wit.
Vandaag de wielen maar weer terug gewisseld.

De Kever is vorige week getaxeerd, door forummer Gilletti. €250 hoger dan drie jaar terug dus de verzekeraar vroeg gelijk om een paar euro extra premie.
 
Je betaalt een paar centen extra premie misschien, maar dan ben je in elk geval wel goed verzekerd. Heb je de Kever all risk, dus ook voor eigen-schuld-schade, of alleen WA?
 
Trekhaak is helemaal aangemeld/ingeleerd, geen foutmeldingen dus. Blij mee!
Wat staat er nu nog op het wensenlijstje? Eigenlijk niet zoveel. Paar kleine vcds wijzigingen en eens een achteruitrijcamera. Blind spot warning zou leuk zijn maar is weer vrij complex, net als instapverlichting in de portieren. Dus gewoon maar ff genieten zo :)
 
ginkelvanmichiel zei:
Ik dacht gisteren heel even dat ik je zag rijden, maar het was het nieuwe type Golf, in exact deze kleur!
Die neigt iets meer naar groen. Reed net achter een gele ID4, dat is ook weer net een ander tintje.

Boordcomputer was gereset dus het verbruik is niet goed te meten. Kwam op 1:16,5. Maar het is dan ook weer knetterdruk op m'n woonwerkrit die deels door de stad loopt. Lange stukken op de cruise control doet ie aanzienlijk zuiniger.
 
Terug
Bovenaan