Nou, nu maar wat foto's dan maar. Gisteren einde dag heb ik 'm opgehaald. Het rijdt anders dan een Focus, dat zeker. Maar ook bij Volkswagen is de ontwikkeling doorgegaan. Waar oudere Volkswagens in elke bocht alleen maar rechtdoor willen stuurt deze toch wel een beetje leuk. Hij schakelt ook heel neutraal, waar het bij de Focus meer sportief poken was. De koppeling heeft voor mijn gevoel ook een onwijs lange slag. Maar lang niet alles is minder: je merkt dat Volkswagen (toen nog) meer aandacht heeft besteed aan de materialen en de look & feel. Dashboard, knopjes, schermpjes: alles klopt. Minder overzichtelijk dan de Focus vind ik, maar ook hier ga je je weg vinden.
Qua uitrusting is ie bijna zoals ik wil; mooie LED koplampen, ergo-active stoel met stoelverwarming, mooi multimediasysteem met draaiknoppen, DAB radio (dat was een verrassing!), de gebruikelijke sensoren (licht en regen) en ACC!
Hier de foto's:
En ja, in de zon knalt ie nog meer:
Wat zijn de plannen:
- zomerbanden, op een setje velgen. Ik overweeg nu de 17" Dijon velgen. Later wellicht een keer iets in 18 inch.
- afneembare trekhaak
- luxe kentekenplaten en reclameloze houders (wordt al geregeld)
- achteruitrijcamera
- wat Vagcom aanpassingen
- chippen (na afloop van de garantietermijn)
Sowieso nog even geen dure dingen, want ik wacht eerst op het afronden van de afhandeling van de verzekering van de Focus.