Barri's bolides

• Onderwerp starter Onderwerp starter Barri
  • Startdatum Startdatum
Handmatige airco is een no go. Ik zweer bij climate control, dat vind ik zo fijn!
Kristian, Ik lees verschillende dingen over 100 en 125pk. Denk dat ik ze allebei eens moet rijden. Zo'n 150pk is natuurlijk nog leuker!
Die rode is los van die handmatige airco perfect. Bpm valt me mee op die dingen!

Joost, dat kan zeker. Weinig Focussen, wel Golfjes, Leons, V40's. Maar degene die niet zwart en grijs zijn, en met niet teveel kilometers, dan wordt de spoeling dun. Ik hou het zeker in de gaten en weet idd wel wat er wanneer ongeveer terug komt.

Nico, de Megane is prijstechnisch erg interessant. Maar ik heb niks met Renault. Heb 'm toen overwogen als leaser, maar zou er niet snel zelf één kopen.

Nog iets over de Focus: ik weet niet of 't klopt, moet me er nog even in verdiepen, maar ik zag dat eentje met de 1.0 ecoboost zwaarder is dan eentje met de 1.6 diesel. Scheelt een hsb klasse. Best gek!

maar ik zag dat eentje met de 1.0 ecoboost zwaarder is dan eentje met de 1.6 diesel. Scheelt een hsb klasse. Best gek!

dat is idd vreemd, niet de ene een wagon en de andere een hatchback?

Want dat zou eigenlijk in 1 klapt de 1.0 overbodig maken voor vrijwel iedereen

Ik ben 1 van de weinige, maar ik vind die 1.0 ecoboost echt een draak van een motor. Mijn hemel wat een traag ding. De 1.2 driecilinder in de Peugeot 308 echter is een juweeltje.
De Focus zou ik om zijn interieur trouwens als niet kopen. Maar dat is mijn humble opinion.

Joost, ik ga het vanavond eens naast elkaar zetten op Carbase.

@Thomas: sja, het is geen 1.4 multiair :D Ik ben erg benieuwd naar het blokje, ik ken 'm nog helemaal niet.
Interieur is wel wennen. Maar ik ben er al een beetje aan gewend door de C-Max van m'n vader B)

Snap ik No hard feelings. ;)

Zou wel grappig zijn een diesel die lichter is dan een 1.0 maar in Duitsland gebruiken ze een ander gewicht meende ik. Zou kunnen dat het daar van is?

Even gecheckt op Carbase:
Focus 1.0 EcoBoost 100pk ECOnetic Titanium: 1176kg
Focus 1.6 TDCi 115pk Titanium: 1250kg

Ik zag andere cijfers, vreemd. Bovenstaande is wat logischer. En een mooi gewicht voor de diesel, nét in deze hsb klasse.

Vorige week een paar dagen in IJsland geweest. Had een Kia Rio diesel als huurauto. Opvallend fijne auto! Heel soepel motortje en een fijne versnellingsbak! Banden met spikes maken natuurlijk wel wat herrie. Verder heel gek uitgerust: wel bluetooth, knopjes op het stuur en stoelverwarming. Maar geen cruise control en airco. Dat laatste is in IJsland alleen interessant voor het ontwasemen.
Mooi en kort tripje was het, en bij de Noorderlicht tour m'n vriendin ten huwelijk gevraagd B)

Moet dus even kijken wat het wordt het het budget voor een opvolger voor de Punto. Op het werk komen natuurlijk veel auto's terug, dus daar kijk ik met veel interesse naar. Zijn echter wel vaak basisdieseltjes in een saaie kleur en met redelijk wat kilometers. Dus ook wel verder wat rond aan het kijken. Import uit Duitsland kan interessant zijn.

Vorige week heb ik bij forummer Smarter in een prachtige 'mustard olive' Focus gereden. Prachtige kleur en ook een prachtig uitgerust exemplaar. Tevens kennisgemaakt met de 1.0 Ecoboost. Fijn motortje. Loopt mooi, is lekker soepel. Wel ben ik met het koppel van mijn diesel wat verwend, en om toch wat speciaals te hebben zou ik iets meer vermogen willen hebben. Daarom zojuist even een mailtje uitgedaan naar de aanbieder van deze Focus: <https://ww3.autoscout24.nl/classified/297629429>
Enige nadelen zijn dat ie relatief oud is, en dat ie iets meer kilometers heeft dan de Punto. Maar verder helemaal top! En die prijs is natuurlijk ook fijn!

Barri zei:
Vorige week een paar dagen in IJsland geweest.

Goed nieuws!

Barri zei:
Daarom zojuist even een mailtje uitgedaan naar de aanbieder van deze Focus:

Beter nieuws!

Barri zei:
en bij de Noorderlicht tour m'n vriendin ten huwelijk gevraagd

Het beste nieuws!

Gefeliciteerd kerel, echt heel leuk voor jullie. Zo'n groene/gele Focus kan best leuk zijn als trouwauto, maar een Thesis voor deze gelegenheid aanschaffen is nog leuker!

We zitten eens te kijken wat een bruiloft zo'n beetje gaat kosten. Het liefst koop ik een Thesis met blauw alcantara interieur voor de trouwdag, maar dat zou financieel iets te gortig worden. En we hebben eigenlijk al een soort trouwauto in de garage staan. Maar aan de andere kant, met een eigen auto is ook weer zo gewoon... :p

Hah, toen wij trouwden hebben we daarna achterin een Opel Omega gezeten (auto vd pa van m'n vrouw :p )

Niet echt een trouw 'waardige' auto ofzo haha, maar maakte ons op dat moment geen drol uit :D

Edit: Oh en natuurlijk; van harte gefeliciteerd!!!

Barri zei:
We zitten eens te kijken wat een bruiloft zo'n beetje gaat kosten. Het liefst koop ik een Thesis met blauw alcantara interieur voor de trouwdag, maar dat zou financieel iets te gortig worden. En we hebben eigenlijk al een soort trouwauto in de garage staan. Maar aan de andere kant, met een eigen auto is ook weer zo gewoon... :p

Hoe snel wil je trouwen?
Zen heeft 'm nu nog.:}

Hahaha! :D
September wordt het, dan zal Elmer 'm vast al wel weer verkocht hebben ;)
Ach, er staat een echte trouwauto in de garage hier hè.
En geen caravan hoor! M'n vriendin wil alleen maar ver weg op vakantie. En een caravan gaat er echt nooit komen. Daar mag je me aan houden :D

Dank alles voor de felicitaties!

Gefeliciteerd Barri. Ik ga dit voorjaar ook trouwen (in Italië ;)) en weet hoe leuk de periode is tussen de aanvraag en het moment. Wij zitten er nog middenin!
Het kost inderdaad veel geld, wat je helaas niet aan een auto kunt uitgeven, maar het plezier en de voldoening is zelfs nog beter. (tu)

In Italië, toe maar!!
M'n vriendin is al druk bezig met alles regelen, die vindt dat echt heerlijk om te doen! Ik ben iets minder van al die dingen uitzoeken, dus dat komt mooi uit :)

Barri zei:
In Italië, toe maar!!
M'n vriendin is al druk bezig met alles regelen, die vindt dat echt heerlijk om te doen! Ik ben iets minder van al die dingen uitzoeken, dus dat komt mooi uit :)
Als man zijnde moet je je gewoon met de belangrijke dingen bezig houden rondom de dag: eten & drinken (welke wijnen, etc.) Dat vind ik het leukste werk. Omdat wij trouwen op een Italiaanse wijngaard en daar meerdere dagen zijn (en dus dineren) is het echt heel leuk om samen met de eigenaren dingen uit te kiezen. In het voorjaar ben ik daar nog samen met mijn vriendin geweest om eten en wijnen te proeven en samen te stellen.
Ik weet niet hoe en waar jullie precies trouwen, maar een dit soort zaken maken of breken de dag mijn inziens. Dat moet gewoon perfect in orde zijn. Ook de setting met muziek, feest en dergelijk is leuk om te organiseren mijn inziens. Dit om zo mooi mogelijk sfeer neer te zetten.
Bloemen, decoratie, taart en noem het maar op laat ik volledig over aan mijn vriendin. Gastenlijsten, en overige organisatie doen we samen.

Ieder zo z'n taken inderdaad. ik regel de trouwauto, en alle financiële dingetjes die met een bruiloft te maken hebben. Beslissen doen we uiteraard samen (locatie, eten, etc.) maar zij vindt het heerlijk dat allemaal uit te zoeken.

Ik weet niet hoe en waar jullie precies trouwen, maar een dit soort zaken maken of breken de dag mijn inziens.
Zijn we nog mee bezig. Locatie voor het eten en feest is voornamelijk een erg belangrijke. Binnenkort dus wat dingen gaan bezichtigen!

Barri zei:
Ieder zo z'n taken inderdaad. ik regel de trouwauto, en alle financiële dingetjes die met een bruiloft te maken hebben. Beslissen doen we uiteraard samen (locatie, eten, etc.) maar zij vindt het heerlijk dat allemaal uit te zoeken.

Ik weet niet hoe en waar jullie precies trouwen, maar een dit soort zaken maken of breken de dag mijn inziens.
Zijn we nog mee bezig. Locatie voor het eten en feest is voornamelijk een erg belangrijke. Binnenkort dus wat dingen gaan bezichtigen!

Leuk man! Veel plezier alvast! (tu)(tu)

Zo, maandje later dus tijd voor een schopje omhoog. Trouwlocatie is geregeld, fotograaf is geregeld, en er is nog genoeg te regelen!

Ik zou morgen nog bij een prachtige Focus in Duitsland gaan kijken, maar ben eens wat zaken op een rij gaan zetten en heb besloten het plan voor een andere auto jammergenoeg even in de ijskast te zetten. Het zou wel kunnen, maar niet heel comfortabel.
De Punto strafte me meteen dat ik rondkeek; deze week ging een stabilisatorstangetje linksvoor kapot, en daarna viel me op dat de koppeling aan z'n eind is. Best snel, na 117dkm. Bij 80km/u volgas in z'n 5 resulteerde een aantal keer in een licht gierende motor, waarna de auto pas versnelde. Alsof het een automaat is. Niet echt best dus. Beide zaken worden zaterdag aangepakt.
En dan dus over een jaartje maar weer verder kijken naar een auto... :)

Nee, opzich niet. Misschien de eerdere eigenaren? Hij is nu wel gechipt, maar dat zit nog ruim binnen de marges (heeft 250nm, koppeling moet 300nm aankunnen). En die paar sporadische ritjes met een stevig beladen aanhangwagen mag ook zeker niet zo'n effect hebben.

Was anders wel een schitterende Focus, zo kom ik ze irl in ieder geval niet tegen.
Wedden dat je er volgende week alweer anders over denkt.

Ik denk er nog steeds anders over Peter, maar ik heb het jaar eens begroot en dan zou dit toch wel bijzonder onverstandig zijn... Wel echt heel jammer, want die Focus is waanzinnig!

Is echt een hele mooie wagen inderdaad! Zonde van die reparatie Barri! Vind het ook wel heel erg vroeg, maar ik heb ook al 2 auto's gezien die een versleten koppeling hadden met 113.000 km.
Veel file-verkeer helpt ook niet echt mee.

Barri zei:
Ik denk er nog steeds anders over Peter, maar ik heb het jaar eens begroot en dan zou dit toch wel bijzonder onverstandig zijn... Wel echt heel jammer, want die Focus is waanzinnig!

Nu is er het huwelijk,
Volgend jaar wie weet gezinsuitbreiding,
Dan weer wie weet wat,
Echt passen doet een auto nooit.
En met wat je nu nog voor de Punto krijgt itt tot over pakweg 2 jaar, moet het nu toch echt wel haalbaar zijn.
Je hebt altijd de Kever nog als "vermogen" mocht het echt financieel tegenslaan.

Heb ik ook over nagedacht idd. De Punto is nu goed verkoopbaar (weinig afgeschreven). Met een jaar lever ik wel weer €1000 in denk ik.
En een kleine B, dat zal nog wel even duren! Dus nu genieten van de bruiloft en dan daarnaast nog lekker doorsparen en na de bruiloft genieten van een leuke andere auto (ow, nu verkort ik de termijn van 1 jaar alweer naar een maand of 9 :D ).

Barri zei:
Nee, opzich niet. Misschien de eerdere eigenaren? Hij is nu wel gechipt, maar dat zit nog ruim binnen de marges (heeft 250nm, koppeling moet 300nm aankunnen). En die paar sporadische ritjes met een stevig beladen aanhangwagen mag ook zeker niet zo'n effect hebben.

Het zou ook gewoon een 'slechte' koppeling kunnen zijn, en je weet inderdaad niet wat de vorige eigenaar ermee gedaan heeft. Bij mijn auto was de koppeling na 128k versleten. Met een nieuwe koppeling kan de auto er in ieder geval weer jaren tegenaan.

Dank!
Net bezig geweest met de Punto. Verkeerde onderdelen geleverd dus nu ligt alles los. Koppeling is wel dun maar nog niet op. Drukgroep ziet er ook prima uit. Maar slecht genoeg dus om soms te slippen. Maandag gaat de monteur verder.
Ook zag ik nu dat de stabilisatorstangen goed zijn, maar dat linksvoor de veer is gebroken. Dat veroorzaakte het gerammel dus.

Ah, das wel jammer!

Ik zeg altijd op het moment dat de veer breekt gaat ie omlaag op alle 4 de hoeken. Maar denk niet dat jij dat nu op korte termijn nog wilt gaan doen. ;)

Het schoot even door mijn gedachten! Heb wel een goedkoop en leuk setje wielen op het oog, maar verlagen wil ik niet meer doen denk ik.

Als je nu nog begint met verlagen en andere velgen kan je net zogoed die gele Focus halen.
Je gaat toch geen kosten op het sterfhuis meer maken...

Ik denk dat ie nog wel een jaartje mee moet nu. Dan weer kijken naar een Focus of V40, en natuurlijk in de gaten houden wat er op mn werk terugkomt.

Daar heb je wel een voordeel mee. Ik was namelijk heel benieuwd wanneer de vorige V60 van pa op de gebruikt site van Athlon zou komen. Maar heb ik nooit gezien totdat die werd overgeschreven 2 weken later.
Meende dat de dealer hem al verkocht had voor die was getransporteerd. Maar geen idee of dat kan en hoe dat werkt.

Nou, de Punto is klaar hoor. Veer linksvoor vervangen, koppeling vervangen, remschijven+remblokken vervangen, en een koelvloeistoflekkage achteraan het blok verholpen (geen idee hoe die er ineens kon ontstaan). Nu moet ie weer tijden mee B)

Eens wat bijgelezen. Proficiat met je huwelijk, Barri! Minder proficiat met de gammele koppeling, maar gelukkig goed te herstellen. Als we het trouwens hebben over gele Focussen, dan prefereer ik persoonlijk deze:
2001-Ford-Focus-ZX3-Front.jpg

Of een recente ST, die kent ook een fraaie kleur geel. Maar hé, de Duitse gele Focus ziet er ook fris uit. Smaken verschillen en dat soort clichés.

ST vind ik ook heel gaaf, maar daar kan geen trekhaak onder. En onder de auto van m'n vriendin ook niet. Dat is dus wel een dingetje...
Die Amerikaanse Focus 1 is ook wel tof, maar niet iets voor mij.

Om weer goed te genieten moet je gewoon een dag een oud ding rijden, daarna bevalt ie weer geweldig!
Nog wel een paar kleine puntjes oplossen nu. Paravan zit niet lekker en ergens bij de uitlaat zit iets niet goed denk ik, want er komen uitlaatgassen naar binnen... Maar hij rijdt weer top!

Zo, tikkie omhoog. Deze week is de uitlaat van de Punto opnieuw vastgezet. Hij lijkt nu niet meer te stinken.

En omdat ie nog even moet blijven, kijk ik wat rond naar een leuk projectje voor erbij. Of een autootje waar wat geld op te verdienen is, of gewoon iets leuks goedkoops wat voor hetzelfde geld weer weg kan (net als de Barchetta vorig jaar).
Wat is de revue gepasseerd:
VW Golf VR6 (ik wil ooit nog een VR6 hebben)
BMW E36/E46 coupé (wel een 6-cilinder, beetje hoge vaste lasten)
Audi TT (één van de eersten graag)
smart Roadster (schijnt leuk te rijden)
VW Golf cabrio (minder bijzonder)
VW Golf mk2 (blijft een favoriet van ons, maar komt ie dan weer zo staan weg te kwijnen op de oprit?)
oldtimertje (pas bij een Fiat 500 projectje wezen kijken. Helaas iets te besluiteloos, waardoor ie de dag erna weg was, toen ik ja wilde zeggen)

Pas een bezichtiging voor een heliosblauwe mk2 GTI laten schieten. Is wel een auto die ik graag wil, maar dan komt ie hier weer te staan verstoffen, want zoiets wil ik eigenlijk ook niet wegdoen. En dat is dan niet helemaal de bedoeling.
Het mooie is, er is absoluut geen haast dus het is heerlijk zoeken!

En vandaag nog even bij de Mazda dealer geweest voor de 3. In GT-M uitvoering een prachtige auto, zeker met licht interieur. Sedan is iets bijzonderder, maar wat minder praktisch en hij mist die leuke uitlaten.
Helaas was er geen demo beschikbaar om mee te rijden.
Een dorp verderop wist ik een rode te koop staan, een leuke GT-M. Maar dit exemplaar viel tegen: lelijke beschadigingen op de achterbumper, lelijke deuk in de linker achterdeur en vooral een heel lelijke lak: enorm sinaasappelhuid-effect over de hele auto! :O Dat hoort toch niet?

Terug
Bovenaan