Barri's bolides

• Onderwerp starter Onderwerp starter Barri
  • Startdatum Startdatum
Vandaag met de Kever naar het werk, valt me op dat ie schade heeft: het paneel tussen de uitlaten zit een paar centimeter naar binnen gevouwen. Ik had nagevraagd of er bij de keuring iets geraakt is, maar dat lijkt niet het geval.

Net er even onder gekeken, en ik zie in de lengterichting allemaal diepe krassen aan de onderkant. Toen bedacht ik me: pas ben ik een paar keer recht de oprit op- en afgereden, en daarbij klonk dat niet fijn; alsof de uitlaat op de stoep klapte. Dat geluid herken ik wel. Maar blijkbaar is dit ook een keer bij achteruit de oprit op rijden gebeurd, en was het niet de uitlaat, maar het paneeltje tussen de uitlaatpijpen in... :(
Binnenkort eens kijken of we het kunnen terugbuigen.

Barri zei:
Misschien heb je wel gelijk Jeroen, ik zou wel een Porsche Boxster in de garage willen zetten. Maar kan het niet over m'n hart verkrijgen de Kever weg te doen...
Heb de leverancier van de stuurkogelhoesjes gemaild, hij stuurt me zelfs nieuwe op! Hij had eerder al een klant gehad die hetzelfde probleem had, die hoesjes heeft ie toen doorgestuurd naar de fabrikant.

Keurig, zo hoort het.

Ik wist trouwens niet dat de kever ook bij de low-boys hoorde. ;)

Barri zei:
..... pas ben ik een paar keer recht de oprit op- en afgereden, en daarbij klonk dat niet fijn; alsof de uitlaat op de stoep klapte....Binnenkort eens kijken of we het kunnen terugbuigen.

Zou je niet eerst de oprit aanpassen?
B)

Ik heb de oprit net dit weekend opgehoogd, maar het probleem is het stukje op gemeentegrond. Eigenlijk moet de Kever achteraan weer iets omhoog, want zo gek steil is de oprit niet.

Barri zei:
.... maar het probleem is het stukje op gemeentegrond.

Ophogen (tu).
Maar voor het probleempje even een e-mail naar de wegbeheerder van de gemeente met een verzoek?

Mwah het is geen gekke helling hoor. Moet er alleen niet recht achteruit op met een Kever die van achteren te laag is... :)

De Kever hangt gewoon een beetje door achteraan, dus moet ie iets omhoog. Of dus vooraan omlaag, maar die poging hebben we gestaakt...

Ik ben altijd wel aan het rondkijken wat ik nog zou willen kopen. Auto erbij is leuk, maar ik heb gemerkt dat ie te weinig gebruikt wordt. Dus (nog) even geen eerste generatie TT of Boxster voor mij.
Dan kijk ik liever naar een opvolger voor de Punto. De Punto bevalt goed: het is een uitstekende koop geweest, rijdt goed (zeker na het bezoekje aan Savali), is lekker zuinig, en ziet er ook leuk uit. Maar ook al bijna anderhalf jaar in bezit :D
Waar zou mijn volgende auto aan moeten voldoen? Segmentje groter, goede stoelen, (nog) iets meer luxe, niet te duur in vaste lasten, betrouwbaar, leuk, lage kmstand, bouwjaar vanaf 2012. En natuurlijk een mooie kleur. Schuifdakje zou fijn zijn, trekhaak moet er wel op.

Mijn lijstje tot nu toe:
Volvo V40 (D2, D4, T3)
+ prachtig interieur met fijne stoelen
+ groot aanbod komende tijd (de D2 dan)
+ prachtig interieur, zeker een Summum met beige leer
- er rijden er zoveel van
- glazen dak kan niet open
Volvo V50
+ fijne stoelen
- ouder model
VW Golf VII 1.4 TSI
+ auto klopt helemaal, maar moet wel een Highline zijn
- wel erg standaard
VW Golf VII 1.6 TDI
+ fijne auto en goedkoop te rijden
- erg standaard, dus goed zoeken naar een echt leuke uitvoering
VW Golf VI GTD
+ unieke uitvoering
- vind er maar eens eentje
- wat ouder model
Seat Leon 1.4 TSI (nw model)
+ fijne auto
- maar moet wel een FR zijn
Skoda Octavia RS TDI (vorig model)
+ snel en een mooi uiterlijk
- model is wel wat oud
Alfa Romeo Giulietta 1.4 multiair
+ mooi
+ fijne motor, fijn panoramadak
- mee gereden en ik miste de 'wauw'-factor

Het zoeken en rondkijken blijft leuk. Iemand nog suggesties, opmerkingen, of aanbevelingen?

Nee absoluut geen SC, want ik kan niet zonder achterdeuren :)
Gooi altijd mn tas en jas achterin en als ik op pad ga met m'n muziekinstrument leg ik die ook op de achterbank (wat dat betreft zouden de magic seats van Honda ideaal zijn!).

Barri zei:
Nee absoluut geen SC, want ik kan niet zonder achterdeuren :)
Gooi altijd mn tas en jas achterin en als ik op pad ga met m'n muziekinstrument leg ik die ook op de achterbank (wat dat betreft zouden de magic seats van Honda ideaal zijn!).

Een blokfluit zou nog idealer zijn. ;)

Pas stond er een prachtige S60 D3 te koop. Maar was inderdaad iets boven budget.
Zo'n V60 Ocean Race vind ik wel helemaal perfect hoor!

Nu staat er een prachtige S60 D2 te koop. Toch eens mee rijden om te voelen hoe dat blok zich in een S60 houdt. Op papier zijn de prestaties wel beter dan van een V40 met hetzelfde blok. Best bijzonder.

Over de Kever: vorig jaar al eens geprobeerd de Kever te verlagen. Dat ging niet helemaal goed. Ik heb dus nog steeds 9 tot 10cm ruimte in de voorste wielkasten. Nu las ik dat verlaagde spindels 6,3cm verlagen. Best aantrekkelijk! Eigenlijk hoort ie achteraan iets hoger, maar een wat lager liggende Kever vind ik wel erg gaaf staan.
voorbeeldje qua hoogte:
2396.jpg

Hier nog een beter vergelijk, kleur en looks komen aardig overeen met mijn Kever, net als de originele 'stance'. Naja, origineel: dit exemplaar staat net zo gek laag achteraan als die van mij :)
DSCF0562.jpg

DSCF0634.jpg

Geleend van Volksforum: <https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=39974>

Op t werk nu een Giullietta 1.4 ma met handbak. weinig km, navi, volledig leer, 18". Nadelen : geen panoramadak, design velgen niet geweldig, kleur: Grigio Antracite. Overigens is die kleur op fotos mooier dan op de foto's van dit vieze exemplaar...

Barri zei:
Op t werk nu een Giullietta 1.4 ma met handbak. weinig km, navi, volledig leer, 18". Nadelen : geen panoramadak, design velgen niet geweldig, kleur: Grigio Antracite. Overigens is die kleur op fotos mooier dan op de foto's van dit vieze exemplaar...

Ik zie geen foto's, maar wordt het hem?

Kmstand is goed, maar de kleur wellicht wat saai icm zwart interieur en geen panoramadak. Dus twijfel nog, maar misschien dat ik morgen of overmorgen ga kijken. Hoor donderdag de prijs en moet dan direct beslissen. Dus ik kan er nu nog even een nachtje over slapen :)

Ik heb hier idd geen foto, maar qua kleur en wielen is ie zoals deze:
8832930-2.jpg

Maar op de foto's die ik zag, is ie vies dus dat toont een stuk minder.
En deze op de foto heeft geen sportonderstel zo te zien, het exemplaar waar het om gaat wel.

Barri zei:
Kmstand is goed, maar de kleur wellicht wat saai icm zwart interieur en geen panoramadak. Dus twijfel nog, maar misschien dat ik morgen of overmorgen ga kijken. Hoor donderdag de prijs en moet dan direct beslissen. Dus ik kan er nu nog even een nachtje over slapen :)

8832930-2.jpg

En deze op de foto heeft geen sportonderstel zo te zien, het exemplaar waar het om gaat wel.

Die op de foto heeft wel het sportonderstel. Te zien aan de sideskirts. Maar goed, hij staat dan alsnog hoog, dat klopt.
Panoramadak was voor mij eerst een vereiste, maar dat heb ik laten varen. In de Delta afgelopen zaterdag valt je dat dak na 30km al niet eens meer op. Maar goed, een leuke gimmick is het wel.

Prachtige auto zo'n Giulietta. Kleur is wellicht niet heel opvallend maar staat hem wel erg goed. Velgen vind ik ook echt niet verkeerd. En met een volledig lederen interieur is ie wat mij betreft ook af. Setje verlagingsveren kan altijd nog om hem wat omlaag te halen.

Barri zei:

8832930-2.jpg

Niet gelukt met de Guilietta? Zou wel een erg mooie opvolger zijn van de Punto!

Hij was nog best duur! Daarnaast kijk ik nu ook naar de V40 D2. Pas in gezeten en dat voelt allemaal zo fijn! Voelt helemaal thuis. Dat gevoel had ik in een Giullietta helemaal niet, al zou die (als 1.4 MA) op papier wel de interessantere auto zijn.

Vandaag de winterwielen weer onder de Punto geschroefd. Heb ik ineens weer 3mm meer profiel :) En iets meer afrolgeluid.
Daarna naar een grote autohandelaar geweest, en even in wat auto's gezeten. De V40 (een mooie donkerblauwe met beige leer) blijft toch mijn favoriet.
Maar op Mobile.de kwam ik ook wat gaafs tegen: <https://suchen.mobile.de/auto-inserat/volkswagen-golf-vii-1-6-tdi-cup-parklenk-shz-fse-usb-rellingen-hamburg/232390362.html>
$_20.jpg

Inderdaad, een nette jonge Golf VII 1.6 TDI in een prima uitvoering en in een lekker bijzondere kleur. Het schijnt een 'sonderfarbe' te zijn, waar dus ongeveer €1700 voor is bijbetaald. En dan heeft de restwaarde niet echt goed gedaan. Kleurtje is origineel van de Beetle en Lupo.

De Punto bevalt nog steeds prima. Daarom des te verleidelijker dat de twee mooiste velgen voor dit model nu te koop staan:
1. <https://forum.grandepuntoclub.nl/viewtopic.php?f=55&t=14275>
2. <https://forum.grandepuntoclub.nl/viewtopic.php?f=55&t=14227>

Je bent er op tijd bij met de winterbanden!

De Golf is inderdaad wel heel apart uitgevoerd. Je kunt het nu moeilijk nog een grijze muis noemen. De prijs valt mij heel erg mee voor een Golf type 7.

De linkjes van de GPC zijn helaas niet te zien zonder eerst in te loggen.

Ah, het gaat om deze velgen:
1195007922025.jpg

FiatPuntoEvowittakeoff.jpg

Die Golf komt nog wel €2000 BPM bij, maar dan nog voor een Golf 7 met deze uitrusting zeer gunstig geprijsd.

Leuk ding, die Golf. Maar 'gunstig geprijsd' moet je wel iets nuanceren. De initiële investering is wellicht minder in vergelijking met, zeg, een vergelijkbare Golf in het zwart, maar dat verschil zie je natuurlijk direct weer terug bij inruil.

Ik had trouwens wel verwacht dat zo'n Golf VII standaard een zesbak had. En geen cruise control?

Beide velgen erg mooi voor een Evo. Maar ik heb een lichte voorkeur voor die op het eerste plaatje. Die op het tweede plaatje zijn van die gepolijste velgen en hebben nogal de neiging om snel lelijk te worden (lees te corroderen).

Kleurtje van de Golf 7 is hier toch ook leverbaar geweest met de bijbehorende afschrijving...?

BBKYdNjCMAE02kx.jpg:large

Of niet?
:S

Altai, daar ben ik niet helemaal zeker van. Op deze foto lijkt het wel zo, maar volgens mij is die kleur feller.

@TYN: uiteraard, bij inruil ga je die kleur weer merken in de portemonnee :) Dat heeft de eerste eigenaar ook behoorlijk gemerkt.

Barri zei:
Altai, daar ben ik niet helemaal zeker van. Op deze foto lijkt het wel zo, maar volgens mij is die kleur feller.
.

Klopt volgens mij de heeft ambulance RAL1016 en ik meen de Golf7 de "Beetle kleur iets vaal geel" met vwcode LD1B.

[sub]Maar ja wanneer kleuren je ding niet zijn lijkt alles al heel snel op elkaar.[/sub]
:-D

Die kleurcode staat idd ook bij de Sonderlackierung. Maar het zou kunnen dat die RAL kleur exact gelijk is natuurlijk... :)

Gisteren ook de pas gekregen dashcam aangesloten met een usb-aansluiting die ik op een zekering-adapter heb gemaakt. Probleempje is alleen dat ie daar constante stroom pakt... een contact-geschakelde + zit daar niet helaas.

Barri zei:
Die kleurcode staat idd ook bij....

Kleurcode heb ik hier gevonden: https://spotrepair-fonteyn.nl/volkswagen-kleurcodes/ namelijk bij Beetle 1998

Sterkte met de dashcam.

Gave Golf VII! Ik kijk zelf ook een beetje rond voor een Golf VII voor over een aantal jaar (of een Audi A3 / A4), maar dan moet het wel een automaat zijn. Als je dat eenmaal gewend bent wil je echt niet meer terug naar handgeschakeld.

Ik ben erg benieuwd wat het gaat worden, Barri.

Gave golf is een contradictio in terminus. Dat kan niet. Die alfa is erg mooi! De v40, tja, die kont is voor mij nog steeds een afknapper, op verder een prima auto.

Leuk die Golf, in die kleur is het niet zo'n eenheidsworst als de andere Golfjes. (tu) Ik zelf zou persoonlijk niet voor deze kleur kiezen, maar het toont wel lef om het juist te doen. B)

Mach1 zei:
Gave Golf VII! Ik kijk zelf ook een beetje rond voor een Golf VII voor over een aantal jaar (of een Audi A3 / A4), maar dan moet het wel een automaat zijn. Als je dat eenmaal gewend bent wil je echt niet meer terug naar handgeschakeld.

Ik ben erg benieuwd wat het gaat worden, Barri.

Ik heb altijd in handgeschakelde auto's gereden,maar begin toch nieuwsgierig te worden hoe het is om in een automaat te rijden,misschien dat ik eens een keer een proefrit in een automaat ga maken.

Automaat is wel lekker hoor. De Giulietta waarmee ik een proefrit heb gemaakt was een automaat. En toen ik bij Lexus een bijbaantje had pakte ik altijd een automaat mee en liet de handbakken staan.

Ik zit nu ook eens naar Focussen te kijken. Mijn vader is erg tevreden met zijn C-Max en de Focus is best betaalbaar. Het dash blijft alleen wennen. Er staan wel wat aardige exemplaren te koop. Met de 150pk of 182pk 1.6 Ecoboost, of de (nieuwere) 125pk 1.0 Ecoboost. Een 2.0TDCi kan ook nog. In Duitsland staat een mooie met Powershift automaat: <https://ww3.autoscout24.nl/classified/298717433>
Deze 1.6 Ecoboost 182pk is ook goed; goede kleur, goede uitrusting, goede velgen. Alleen een gek lage prijs. <https://ww3.autoscout24.nl/classified/292073806>

Inmiddels met de Punto over de 115k.

Vandaag was ik vrij (zoldertrap zou bekleed worden, maar dat ging niet door :( ), dus even wat autootjes wezen kijken. Een leuke Golf VII Highline bekeken en bij Seat naar de Leon gekeken. Bij beide modellen moet het een wat dikkere uitvoering zijn, dan heb je de fijne stoelen.
Nu op internet nog wat aan het kijken; een betaalbare Leon FR of Golf Highline moet je haast uit Duitsland halen.
In NL nog wel een paar leuke Focussen gevonden. Toch eens kijken of een 1.0 Ecoboost mij past. 1:18 praktijkverbruik icm rijplezier is wel leuk! En staan drie leuke exemplaren:
1. <https://www.marktplaats.nl/a/auto-s/ford/m1107418709-ford-focus-1-0-ecob-100pk-titanium-sport.html>
Fantastische kleur, goede wielen, mooie spoiler, lederen bekleding.

2. <https://ww3.autoscout24.nl/classified/299794623>
Bij een forummer te koop :) Ook een geweldige kleur, schuifdakje, trekhaak, xenon, weinig kilometers. Alleen moeten hier wel andere wielen onder.

3. <https://www.marktplaats.nl/a/auto-s/ford/m1109806069-ford-focus-1-0-ecobst-ec-leas-titanium-navi-leder-clima.html>
Saaier kleurtje, maar prima uitrusting (leer, mooie wielen). En een aantrekkelijke prijs!

Leuke Focussen! Vooral die tweede vind ik top. Zat laatst ook wat rond te kijken naar Focussen, die zijn best betaalbaar. Persoonlijk vind ik een Leon leuker dan een Golf VII en Focus.

Leon is als FR leuk, anders is ie wel een beetje saai.

In Duitsland vind je ook nog wel aardige Focussen:
1. Stationwagon in een goede kleur en met goede uitrusting: <https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/details.html?id=235723727>
2. Nog een stationwagon, ook een bijzonder kleurtje: <https://suchen.mobile.de/auto-inserat/ford-focus-1-0ecoboost-kamera-navi-xenon-parkpilot-n%C3%BCrnberg/235128916.html>
3. Hatch met fantastische wielen: <https://suchen.mobile.de/auto-inserat/ford-focus-1-0-ecoboost-titanium-start-stopp-rottweil/235295215.html>

Deze kan ik ook voor je inkopen in Duitsland, ik heb hem nog even laten staan vanwege de dubbele uitlaten en de handbediende airco en het ontbreken van cruise control en navigatie. Verder wel een 100% dealer onderhouden 2013 Focus 150PK EcoBoost met 68.000km.

BX31368_2a8923929fe659a7a5448b2c7ba12a99.jpeg

BX31368_be84343d671b7f440824450b1976844a.jpeg

BX31368_9c9a2490edd97f048fd45bb921724b18.jpeg

Focus, Leon, Golf voor mij.

Megane coupé 1.5 Dci een idee of stap je over op benzine?
Want dan heb je niet zoveel keuze.

@smarter, vind die opzich wel wat hebben. ;)

Nico GTR zei:
@smarter, vind die opzich wel wat hebben. ;)

Absoluut mee eens. Ik twijfel vanwege de rare uitrusting in verhouding tot het uiterlijk en de uitlaten kan ik van een afstand ook lastig beoordelen of deze van toegevoegde waarde zijn bij verkoop door mij als official Ford dealer. Maar aan de andere kant heb ik hier zeker klanten voor en is de auto prima qua leeftijd, kilometers en historie.

...Morgenochtend toch maar eens doorrekenen incl. rest BPM om te kijken of ik deze toch op voorraad neem.

Is wel een overweging inderdaad. Maar van buiten ziet ie er wel gaaf uit. Lijkt netjes gedaan de uitlaten. Of is dat een optie?

Best een leuke Focus alleen uitrusting is wel jammer.
Ik zie dat je ook kijkt naar de 100pk 1.0. Ik weet niet hoeveel de 125pk duurder is maar deze heeft naast net iets meer vermogen ook nog een 6-bak.
Daar zou ik persoonlijk voor gaan.

Absoluut mee eens. Ik twijfel vanwege de rare uitrusting in verhouding tot het uiterlijk en de uitlaten kan ik van een afstand ook lastig beoordelen of deze van toegevoegde waarde zijn bij verkoop door mij als official Ford dealer. Maar aan de andere kant heb ik hier zeker klanten voor en is de auto prima qua leeftijd, kilometers en historie.

normaal ben ik niet zo van die aftermarket uitlaten, maar dit ziet er echt niet verkeerd uit. En denk dat een potentiele koper uit die doelgroep daar ook mogelijk zo over denkt. De handmatige airco is wel een dingetje, maar ligt er net aan hoe de verhouding met ECC ligt tov andere vergelijkbare focussen.

Nadeel vind ik het onrustige dashboard

Maar Berri, met jou werkgever moet het toch aantrekkelijk zijn om daar een auto aan te schaffen, bovendien weet je ook ruim van te voren wat er terug word verwacht. Zit daar niets tussen?

Terug
Bovenaan