Bandenwissel en daarna ABS-sensor defect

Beste mensen, er zit mij iets niet lekker. Misschien kunnen jullie helpen.

Onlangs een bandenwissel bij KwitFit in Uithoorn (Skoda Octavia).
Meteen na de bandenwissel een en al storingen in het dashboard: "storing ABS/stabiliseringscontrole (ESC)", "storing: bandencontrole", "Fout: bochtenverlichting (AFS)".
Uiteindelijk was volgens hen een ABS sensor defect. Vervanging a €130. Na vervanging geen storingsmeldingen meer.

Dit is mij té toevallig. Een bandenwissel is aan het wiel en een ABS sensor zit bij een wiel in de buurt. Na klachten bij Kwikfit zegt men dat dit geen enkele relatie heeft: "de ABS-sensor zit in de fusee, waar wij niet komen met een bandenwissel" .

Hoe geloofwaardig is dit verhaal?

Arnold

Heb je toevallig de oude sensor gezien?

De sensor zit achter de remschijf dus normaal gesproken zal je daar niet komen als je een wiel wisselt, misschien als je heel lomp bent dat je de kabel zou kunnen afbreken.

Kwikf*ck... je wordt er snel (een oor aan) genaaid... En dat bewijst zich hier ook weer.

Wat voor auto betreft het? Skoda Octavia... maar welk bouwjaar/uitvoering? Dan kunnen we kijken of die sensor of kabel inderdaad makkelijk te raken is met dat werk.
Meestal moet je er vrij lomp voor zijn maar ik zie die stagaires eh sorry, onderbetaalde medewerkers van kwikfit dat ook wel in opdracht van de baas doen...

Volgende keer naar een fatsoenlijke garage ;)

Laatst bewerkt:
Kwikf*ck... je wordt er snel (een oor aan) genaaid... En dat bewijst zich hier ook weer.

Wat voor auto betreft het? Skoda Octavia... maar welk bouwjaar/uitvoering? Dan kunnen we kijken of die sensor of kabel inderdaad makkelijk te raken is met dat werk.
Meestal moet je er vrij lomp voor zijn maar ik zie die stagaires eh sorry, onderbetaalde medewerkers van kwikfit dat ook wel in opdracht van de baas doen...

Volgende keer naar een fatsoenlijke garage ;)

Het betreft een Skoda Octavia hatchback 1.4 TSI januari 2016.

En ja idd, mij zien ze er nooit meer.

Dat is niet echt een ding wat eenvoudig stuk gaat bij een bandenwissel. Maar je trekt de stekker wel zo los als je er toch in de buut bent.

Oude altijd even vragen bij zoiets. Niet dat er iets aan te zien zal zijn, maar als ze hem "al weggegooid" hebben weet je gelijk hoe laat het is.

Terug
Bovenaan