Banden : Ride-On: Bandensealant & Balancer

Frank Nauta001

Net ingestapt
Dit product belooft grote voordelen . Bijna te mooi om waar te zijn . Heeft iemand ervaring met dit of een soortgelijk product . En zijn er studies bekend wat een dergelijke sealing doet met de eigenschappen en de levens duur van de band . ( bv op langere termijn verlies aan flexibiliteit.)

Ik geloof er niet veel van. Maar ik wil altijd een flesje proberen met mijn kilometers in de zomer merk ik die 25% mindere slijtage wel.

'Sealant' is zo'n autopoetsers-term. Ik vind het altijd vermakelijk hoe potjes van minder dan een kwart liter een kilo of 10 peperdure en keiharde 2-componentenlak versterken. Zo vrees ik dat ook met dit bandenspul, ik heb de website niet gezien maar het gaat vast over nanotechnologie en je brengt het heel éénvoudig aan. Je hoeft nooit ingewikkeld en verplicht te mengen of harden met een oven of UV, het is altijd kopen, handig klein potje, smeren en klaar. Het klinkt mij te gemakkelijk voor gebruiker maar vooral ook verkopers.

Als iets er uit ziet als "te mooi om waar te zijn" dan is dat in de meeste gevallen ook zo.
Feit dat je geen onderzoeken erover kan vinden (hooguit hun eigen wellicht), zegt ook al voldoende.

Wat doet een sealant aan de oppervlakte trouwens voor de flexibiliteit die vanuit het rubber zelf komt?
in mijn ogen wordt alleen de oppervlakte een beetje beschermd tegen ehm, ja wat eigenlijk?
Beetje bandenzwart doet waarschijnlijk net zo veel. Dat is siliconenspray, waardoor je bandjes er weer even "nieuw" uit zien. Maar beschermen doet het niet.

Terug
Bovenaan