B segmenter voor max €2000

Cologne

Net ingestapt
Zo, mevrouw Cologne heeft een c4 Picasso gekregen. Nu begint de zoektocht naar een auto voor mij. Hij zal gebruikt worden voor ritjes naar het werk en in en rondom woonplaats. Meestal ritten van niet meer dan een half uur.

Eisen:
- max €2000
- max 140.000km op de teller
- 5 deurs
- betrouwbaar
- b segment
- 2 kinderen moeten redelijk mee kunnen

Wensen:
- airco
- liever comfortabel dan sportief

Wat ik al in de omgeving gevonden heb is het volgende:
- Opel Corsa, rijdt goed, leuk om te zien, maar slechte reputatie
- Fiat Panda, voel ik niks bij, schijnt betrouwbaar te zijn
- Ford Fiesta mk6, die vind ik leuk, redelijk betrouwbaar
- Ford Fusion, iets minder leuk maar wel ruim voor hetzelfde geld
- Renault Clio, doet me niet zoveel
- Peugeot 206, best leuk maar ook veel (kleine) gebreken
- Mitsubishi Colt, ken ik niet zo goed
- Mazda 2, duf maar heeft naam betrouwbaar te zijn

Is de Corsa echt een afrader of is het vooral dat de klagers zich laten horen en dat veel mensen geen problemen hebben?
Andere afraders of just aanraders? Zijn er belangrijke aandachtspunten?
Heb je nog andere suggesties?

De Hyundais en Daewoos vindt ik niks aan dus die hoef je niet aan te bevelen.

De colt 1.3 handbak is een aanrader. En echt ontzettend ruim, met de achterbank op de achterste stand, kun je 3 man kwijt.

Smart forfour 1.3 is ook een goede auto, deelt techniek en onderstel met de colt. Heeft een hoogwaardig interieur

Daihatsu sirion 2e generatie 1.3 is ook fijn, maar wel kleiner van binnen

Mazda binnen jouw budget kunnen roesten

Met dat budget kom je in een klasse waar de staat van onderhoud heel belangrijk is. Ik denk dat kwaaltjes en reputaties ondergeschikt zijn. Zoek naar dat ene wagentje wat een goede staat van dienst heeft, er zit in die prijsklasse veel bagger met achterstallig onderhoud. Staar je niet blind op een merk en wees kritisch.

Auto encyclopedie zei:
De colt 1.3 handbak is een aanrader. En echt ontzettend ruim, met de achterbank op de achterste stand, kun je 3 man kwijt.

Smart forfour 1.3 is ook een goede auto, deelt techniek en onderstel met de colt. Heeft een hoogwaardig interieur

Daihatsu sirion 2e generatie 1.3 is ook fijn, maar wel kleiner van binnen

Mazda binnen jouw budget kunnen roesten

De Smart is niet in de omgeving te krijgen helaas. Echt een leuk autootje die je niet op elke hoek ziet. Sirion is een slag te klein.

Boppie zei:
Met dat budget kom je in een klasse waar de staat van onderhoud heel belangrijk is. Ik denk dat kwaaltjes en reputaties ondergeschikt zijn. Zoek naar dat ene wagentje wat een goede staat van dienst heeft, er zit in die prijsklasse veel bagger met achterstallig onderhoud. Staar je niet blind op een merk en wees kritisch.

Daar houd ik zeker rekening mee. Ik wil onderhoudshistorie zien.

Ik weet niet hoever je in en of uit de buurt zoekt, maar deze Forfour ziet er in eerste instantie wel goed uit. hoewel het interieur moet je van houden. Heb het idee dat de 1.3 handbakjes met normale bekleding amper nog te koop worden aangeboden. Of het is een rood interieur of een licht blauw interieur.

Deze staat in het zuiden van Drenthe

smart for four

$_85.JPG

Staat ook nog 1 in Bergen op Zoom, bij een Particulier, die staat al eventjes te koop en is al in prijs gezakt, Zal zeggen stuur hem/haar een bericht en deel compliment uit voor de mooie auto en ga 250 euro boven je budget zitten, en je hebt een auto die nog geen ton gereden heeft. Heb er wel een vraag teken bij , waarom die 8 eigenaren heeft gehad.

smart forfour

$_85.JPG

Dank voor de suggesties. Ik wil het echt dichter bij huis zoeken. Regio Zwolle/Apeldoorn. Vanmorgen heb ik wat rondgesnuffeld en misschien wat leuks gevonden.

Fiat Panda
https://www.autotrack.nl/a/fiat-panda-benzine-2005-50351986
Bij deze zie ik vaak problemen met de fusee in het rapport. Is dat kostbaar? Wel fijn dat de riem redelijk recent gedaan is.

Fiat Panda
https://www.autotrack.nl/a/fiat-panda-benzine-2004-50351953
Zie ik daar een half automaat? Reparatie schokdemper en fusee als adviespunt, dus kosten maken als het al niet gedaan is.

Ford Fusion
https://www.autotrack.nl/a/ford-fusion-benzine-2004-50298039
Lekker dichtbij. Veel verlichtingsproblemen volgens het rapport. Maar lampje wisselen kan ik zelf wel, dat zijn de kosten niet.

Opel Corsa
https://www.autotrack.nl/a/opel-corsa-benzine-2003-50355715
Ook lekker dichtbij. Schade aan bumper. Stofhoes en uitlaat komen paar keer terug. Maar 2 eigenaren gehad. Ik weet van de potentiële ratel bij koude motor waar ik op moet letten. Ooit eens proef gereden in dit type Corsa en dat reed lekker comfortabel.

Afraders of aanraders hiertussen?

Corsa's ken ik wel goed.

Het getoonde exemplaar heeft in ieder geval geen airco, er is 'iets' bij de voorbumper, lijkt op schade.

Maar wat het vooral is in deze prijsklasse; wees kritisch, kijk naar de staat van onderhoud. Ook zogenoemde betrouwbare merken kunnen achterstallig onderhoud hebben waardoor je snel in de kosten kunt zitten.

De ford heeft ook geen airco, verder prima ding volgens mij (y)

2e Fiat Panda inderdaad een half-automaat. als je dat niet per se wil; dan niet doen, ook geen airco

1e Fiat Panda, prima ding, met airco. Het is vervoer wat je van a naar b brengt en volgens mij best betrouwbaar

AsconaGT zei:
Corsa's ken ik wel goed.

Het getoonde exemplaar heeft in ieder geval geen airco, er is 'iets' bij de voorbumper, lijkt op schade.

Maar wat het vooral is in deze prijsklasse; wees kritisch, kijk naar de staat van onderhoud. Ook zogenoemde betrouwbare merken kunnen achterstallig onderhoud hebben waardoor je snel in de kosten kunt zitten.

De ford heeft ook geen airco, verder prima ding volgens mij (y)

2e Fiat Panda inderdaad een half-automaat. als je dat niet per se wil; dan niet doen, ook geen airco

1e Fiat Panda, prima ding, met airco. Het is vervoer wat je van a naar b brengt en volgens mij best betrouwbaar

Thanks. De Panda is wel mijn 2e keus momenteel alhoewel die gele leuk oogt en tot "de banaan" gedoopt kan worden :D. Airco is geen must om een mooie wagen te laten staan. Punt van het onderhoud begrijp ik, is eerder genoemd en neem ik ter harte.

Ik wil trouwens nog 1 toevoegen van iemand in mijn omgeving die een tijdje geleden in de zelfde situatie zat, die wilde wel per se airco

Die heb ik laten kijken naar een Hyundai Getz, dat is het uiteindelijk ook geworden. met airco zelfs en volgens mij het zelfde budget

Voorbeeld 1

Voorbeeld 2

Edit; ik zie net dat je de Hyundai 'niks aan' vind. Jammer, want je koopt gewoon een kwalitatief goede auto voor je geld, zelf met airco lukt makkelijk in jou budget

je hebt al een vrij beperkt budget, je wil ook niet al te ver zoeken, aantal auto's vind je niet mooi terwijl je ook nog erg kritisch moet zijn en het kaf van het koren moet scheiden. ;)

Je kan verder ook nog op markplaats en autoscout24 kijken daar staat veel particuliere aanbod, kun je ook nog nog tot 2500 kijken ivm afpingelen.

Deze zie ik ook nog in de buurt staan bij jou

idea

1.jpg

Staat ook nog 1 bij een poetsbedrijf in Hengelo , maar mocht dit model wat zijn, kun je überhaupt beter checken bij het particuliere aanbod. Deze Idea is er ook als Lancia musa. zie Artikel
tweeling musa idea

Hier nog een colt deze staat bij een particulier

colt

$_86.JPG

en nog een Renault modus, maar ben geen renault kenner dus kan daar verder weinig over kwijt, met de 1.6 komt die wel goed uit de startblokken in elk geval

modus 1.6

$_86.JPG

Bij de Getz schijn je voor de facelift uitvoering te moeten gaan ivm beter bestand tegen roest. Dat heb ik van een bron hier op het forum twee week geleden te horen gekregen.

Staan ook wel relatief veel micra's generatie k12 te koop, die zitten ook wel ruim in hun spullen.

en ipv een Getz ga ik liever voor die andere Koreaan, hoewel die wel heel slecht in zijn spullen zit.

kia rio

Maar wat ziet die er nog keurig uit zeg

0-d796fb3f-6cb8-4093-9911-6806d1504f40.jpg

AsconaGT zei:
Ik wil trouwens nog 1 toevoegen van iemand in mijn omgeving die een tijdje geleden in de zelfde situatie zat, die wilde wel per se airco

Die heb ik laten kijken naar een Hyundai Getz, dat is het uiteindelijk ook geworden. met airco zelfs en volgens mij het zelfde budget

Voorbeeld 1

Voorbeeld 2

Edit; ik zie net dat je de Hyundai 'niks aan' vind. Jammer, want je koopt gewoon een kwalitatief goede auto voor je geld, zelf met airco lukt makkelijk in jou budget

je hebt al een vrij beperkt budget, je wil ook niet al te ver zoeken, aantal auto's vind je niet mooi terwijl je ook nog erg kritisch moet zijn en het kaf van het koren moet scheiden. ;)

Ik zal er eens naar kijken. Op het eerste gezicht zijn ze redelijk compleet voor hetzelfde geld. Zie ik dat de stoelen kantelverstelling hebben?

Auto encyclopedie zei:
Bij de Getz schijn je voor de facelift uitvoering te moeten gaan ivm beter bestand tegen roest. Dat heb ik van een bron hier op het forum twee week geleden te horen gekregen.

Staan ook wel relatief veel micra's generatie k12 te koop, die zitten ook wel ruim in hun spullen.

en ipv een Getz ga ik liever voor die andere Koreaan, hoewel die wel heel slecht in zijn spullen zit.

kia rio

Maar wat ziet die er nog keurig uit zeg

0-d796fb3f-6cb8-4093-9911-6806d1504f40.jpg

Deze en de Fiat en Lancia uit je eerdere post worden weer wat te zwaar. Die laatste 2 zijn overigens van binnen wel mooi. Dan is het voordeel weg ten opzichte van de auto die ik ga inruilen op de Picasso. Bedoeling was om voor de 2e auto de vaste kosten wat lager te krijgen.

Een Suzuki Swift is wellicht ook een leuke optie. Zul je wellicht wel een kleine concessie moeten doen wb prijs of kilometerstand. De 1.3 3 deurs valt zelfs nog onder de 950 kg.
Andere optie: Dacia Sandero, ook maar 1000 kg, of 950 zelfs als je kiest voor de 1.2.

Pepe41 zei:
Een Suzuki Swift is wellicht ook een leuke optie. Zul je wellicht wel een kleine concessie moeten doen wb prijs of kilometerstand. De 1.3 3 deurs valt zelfs nog onder de 950 kg.
Andere optie: Dacia Sandero, ook maar 1000 kg, of 950 zelfs als je kiest voor de 1.2.

Ja een Swift is ook erg leuk. Wel goed zoeken voor het budget. Dacia Sandero inmiddels ook op het lijstje.

Cologne zei:
Pepe41 zei:

Ja een Swift is ook erg leuk. Wel goed zoeken voor het budget. Dacia Sandero inmiddels ook op het lijstje.

Een swift is gewild en een 5 deurs is nog gewilder en daardoor nog duurder, je kan idd kosten besparen om voor een 3 deurs te gaan, maar lees dat ,dat niet de bedoeling is.

Je kan ook voor de laatste generatie Cuore gaan, die weegt nog geen 750 kg en de luxere uitvoeringen hebben een verschuifbare achterbank. Ik zeg over de Daihatsu cuore dat het de beste c1,aygo 107 is. In deze drieling zit namelijk de motor van deze generatie Cuore. Wel voor de laatste generatie gaan, de generatie daarvoor roest en heeft niet dezelfde motor en rijdt dus op e5

Als je een colt 5 deurs wat vindt, dan loont het idd wel om voor de 1.3 te gaan, de 1.5 die ik deelde is namelijk zwaarder dan 950 kg dus is duurder in de wegenbelasting dan de 1.3. 13 zal dus ook zuiniger zijn dan de 1.5. 1.1 is een 3 cylinder en zal een stuk zenuwachtiger rijden en harder moeten werken om de colt van zijn plaats te krijgen.

Cologne zei:
Ik denk dat een a segment toch te klein zal zijn.

Vergis je niet in de binnenruimte van het laatste type Daihatsu Cuore hoor. Vooral als je een uitvoering vindt met verschuifbare achterbank kun je meer beenruimte creëren dan in een Skoda Superb, of meer kofferbakruimte dan de gemiddelde auto van 2 maten groter, Golf of Astra ofzo.

Terug
Bovenaan