Casanova zei:
...
Ga ik zelf zoeken, blijkt die gordel van de sloop slechts de helft te kosten. Enige marge op onderdelen is normaal, maar geen 100%. Ander geval: winterbanden van velgen laten halen, zonder nieuwe banden op die velgen: net zo duur als wel andere banden er op en balanceren. Derde voorbeeld: kruiwagenwiel van binnenband laten voorzien: 35- euro. 5- euro voor de binnenband, 10 euro voor de montage en 20 euro voor het naaien....
Ik moet hier de garage toch echt groot gelijk geven. Marge heeft geen vaste norm. Een gordel op de sloop kost inderdaad niet veel, maar de beste man moet wel zoeken, bestellen, verzend-/koerierskosten betalen, uitpakken, controleren of het werkt en past. Dan zou je kunnen zeggen dat hij dit als arbeid moet rekenen, maar dan beginnen mensen weer te piepen dat iemand €70 per uur rekent.
Met dat balanceren zie je over het algemeen 4 wielen, de garage is lekker bezig met 1 klant, 1 factuur, 1 praatje, wisselen voor een tientje per band en dan hebben ze toch €40 verdient in een half uur. (Bruto winst, de huur, elektra, arbeid en machinehuur moet er nog af). Als ze aan de slag moeten met een kruiwagenband dan wil dat toch niet meteen zeggen dat ze maar voor 1 wiel moeten rekenen?