Aux aansluiten fiat punto 2004

Guest
Hallo, 

Ik heb een fiat punto dynamic 2004 met een orginele radio erin. Nu heb ik een beetje op internet rond gekeken en gezien dat je bij sommige modelen ook een aux door middel van een "Aux-kabel RCA voor Fiat" aan kan sluiten.

Nu vraag ik mij dus af of dat ook mogelijk is bij mijn radio "Punto cc/cd/mp3 sw ver 2.65".

Hieronder een foto gevonden van de sticker die ook op mijn radio zit.

56c715669792a_targhettastereovecchioP.JPG.362acffd8784c3b5329e05ca6d0069ef.JPG

Je hebt van die kastjes, bv yatour, of navinc, die op de radio kan worden aangesloten, deze komt dan links onder op de afbeelding te zitten, dit is een blauwe 8polige stekker, ik zie dat er ook een can-bus op zit, soms moet dan de poort op de radio worden geopend, vaak bij een dealer, deze poort behoort normaal tot een cd wisselaar,
Je hebt kastjes met een USB, geheugen, of 3,5mm plug, en kastjes met extra bleutooth, je kan dan het geluid streamen, en des gewenst de telefoon bedienen, deze laatste kosten rond de 85.- euro, raadpleeg wel voor de zekerheid dat deze kastjes ook daad werkelijk door je radio wordt herkent, ditvind je terug op de site van yatour,

Aaah top! Heb je misschien een linkje met bijv de juiste aansluiting voor aux?

Sorry nee dat kan ik niet, weet niet hoe dat werkt, maar Google blauwe 8pins mini iso, dan zie je het, met mijn 54 jaar is de tijd een beetje stil blijven staan, ha ha,

beremans zei:
Ik zie dat er ook een can-bus op zit, soms moet dan de poort op de radio worden geopend, vaak bij een dealer, deze poort behoort normaal tot een cd wisselaar
Hoe zit dat met een poort openzetten, is dat ook zelf te doen?

Dat kan wel maar dat moet je dan aanschaffen, dit is een systeem waar mee je het hart van de auto binnen komt, bij citroen noemen we dit dan lexia,
Maar bovenstaande 2 kabeltjes zijn alleen bedoeld, als er op de voorkant van je radio een aux knop zit, is dit dan bij jou een knop om te schakelen naar een cd wisselaar, dan heb je niks aan deze kabeltjes, de yatour bootst namelijk die cd wisselaar na, dus neemt eigenlijk de boel in de zeik, 😆, maar kijk dus even in je instructieboekje waar die knop op je radio voor is,
Vaak kost het aanmelden bij een dealer iets van 40 euro, maar kijkdoos de yatour site, hun regelen dit ook,

Als de orginele look je niet veel uit maakt kan je natuurlijk ook een aftermarkt radio plaatsen, alleen erop letten dat er een tussenkabel met iso stekers tussen komt, ook al kan je de stekkers zo in elkaar steken, omdat er een can-bus op zit, dit is een stuurdraad van de auto computer, deze mag niet over de aftermarkt radio komen, er komen dan rare signalen in je systeem, waar door storingen op treden, die je dan vaak ook op forum,s ziet, dit kan bv zijn dat de hele motor uit valt tot rare storingen, bv je ruitenwissers gaan in eens aan,
Dus bij de nieuwe radio zit een kabel met iso, stekker, en daar moet dan een extra kabel met stekkers tussen, die dan aan de auto kant komen,
Met een kastje en aanmelden zit je immers ook gauw aan de 110 euro, en daar kooo je ook een heel mooie radio voor, zonder cd speler, maar dan met heleboel ander gadgeds,

Bv bleutooth, aux, USB , 3,5mm plug, en telefoon kit, ongeacht wat opstaat schakeld ie dan om,

Ik had op meerdere forums gelezen dat de radio dan de accu leeg zuigt. Dit omdat bij de fiat punto de radio op constante stroom zit, om dit op te lossen zou er een kabel van het sigarreteaansteken getrokken moeten worden.

Dit heb ik ergens gelezen hoor, zou jij dit kunnen bevestigen of is het zo dat als ik er een tussenkabel tussen zet dat die het dan gewoon doet?

Want ik heb eerder een aftermarket radio geprobeert maar toen ging die niet aan...(zou kunnen komen omdat ik geen tussen kabel had?)

beremans zei:
Als de orginele look je niet veel uit maakt kan je natuurlijk ook een aftermarkt radio plaatsen, alleen erop letten dat er een tussenkabel met iso stekers tussen komt, ook al kan je de stekkers zo in elkaar steken, omdat er een can-bus op zit, dit is een stuurdraad van de auto computer, deze mag niet over de aftermarkt radio komen, er komen dan rare signalen in je systeem, waar door storingen op treden, die je dan vaak ook op forum,s ziet, dit kan bv zijn dat de hele motor uit valt tot rare storingen, bv je ruitenwissers gaan in eens aan,
Dus bij de nieuwe radio zit een kabel met iso, stekker, en daar moet dan een extra kabel met stekkers tussen, die dan aan de auto kant komen,
Met een kastje en aanmelden zit je immers ook gauw aan de 110 euro, en daar kooo je ook een heel mooie radio voor, zonder cd speler, maar dan met heleboel ander gadgeds,

Bv bleutooth, aux, USB , 3,5mm plug, en telefoon kit, ongeacht wat opstaat schakeld ie dan om,

Weet jij dat toevallig?

Terug
Bovenaan