Auto's ver van huis of in (misschien) onverwachte landen.

Maar de auto kreeg genoeg aandacht, en ondanks het weer en minder bezoekers en auto's dan vorig jaar, was de sfeer prima. Nog steeds een van de mooiste auto-evenementen van Nederland (en ook dit jaar weer best wat internationale deelnemers, dus de reputatie groeit).

I
Leuk topic!

Ik ben wel benieuwd naar een foto van de Trabant in Namibië.
Ik heb de foto opgeslagen en opnieuw er neer gezet, ik geef een bonus foto:
54640010479_81e84ae406_k.jpg

54640100880_3c61947803_k.jpg

Hij is blijkbaar met de Duitsers meeverhuisd toen ze naar Namibië emigreerden.

54639949221_59be6ea8c0_h.jpg

Echter is blijkbaar nog eentje, die nog altijd in gebruik is als werkpaard om airco's te leveren. Deze Universal komt uit 1985 en hoe ook deze in Namibië is gekomen is neit helemaal duidelijk, hij wordt ook wel gekoesterd want de eigenaar is lid van een oldtimerclub.

d46ee711b16a5576f749cdbaf4a0f869.jpg

Ik ben in 2019 deze auto tegengekomen, een Great Wall Voleex C30 op Nederlands kenteken. Van origine een model uit China (je raad het nooit), maar het model lijkt ook verkocht te zijn in o.a. Zuid Amerika en Zuid-Afrika. Het kenteken opzoeken op Autoweek geeft wat bizarre cijfers, zo bedraagt de BPM bijna € 85.000 !! en is het voertuig inmiddels gesloopt. Ben erg benieuwd wat het verhaal achter deze auto is, want ik zou bij god niet weten wat je moet met een budget-sedan met een vermeende nieuwprijs van bijna een ton.

Kan mij niet voorstellen dat daar 85k aan BPM heeft opgezeten, zelfs met een boete om dat het een Chinees is en dan de uitstoot erbij red je dat nooit.

Als er geen uitstoot bekend is dan gebruikt met een standaard waarde. En die zou dan 85k tot gevolg kunnen hebben. Bij import als verhuis goed hoef je die echter niet te betalen. Ben wel benieuwd wat je aan rest BPM terug krijgt als je m snel weer exporteert.

Terug
Bovenaan