Auto's in films en series

Imola zei:
Reyner zei:
Ein fall fur zwei

Matula associeer ik vooral met deze ...

images

Ik wist niet dat die serie al zo lang meeging! :eek: Toen ik in de jaren 90 nog klein was, keek ik met mijn ouders de episodes uit de jaren 80 en 90, met dus respectivelijk alfa's 75, 155, en heel op het laatste 156.
Voor die advocaat met zijn Labrador (ben zijn naam even kwijt), waren dat dan weer de E32 en E38 7-reeks (735i als ik mij goed herinner).

Toch wel leuk hoor, die site die -V8- aangeeft.

Zo blijven de foutjes, bewust of onbewust, toch het leukste in die series. Waarbij ze de echte autofreak meestal niet kunnen foppen (zie ook hierboven).
Ik herinner me nog een aflevering van NCIS L.A. waarin Callen ineens in een ouder model S-klasse Mercedes reed dan normaal.
Toen zei ik meteen: "die gaat ie kapotrijden!". En jawel......
Dat staat dus ook op die site.

bth_ncisla101_t9_zps6ddfaac2.jpg

Nog een voorbeeld: Moordwijven, waarin de Maybach bij het echte stuntwerk een S-Klasse blijkt te zijn.

Maybach:
i142695.jpg

W220:
vlcsnap27299nq9.4937.jpg

W221:
i184825.jpg

Over Maybach/S stond destijds een heel artikel in Autoweek of Autovisie. De producent (of een medewerker) had de allergoedkoopste S-klasse van dit type bij een louche handelaar gehaald. Van de auto klopte geen hout, maar dat deerde uiteraard niet.

Overigens nog wel een verzoekje van algemeen nut: Plaats even een titel bij de foto's. Die T2 bovenaan deze pagina kan ik bijvoorbeeld totaal niet plaatsen. Zo zijn er nog een paar foto's op de vorige pagina.

Een bijdrage van mij dan maar.

The Car (1977) - horror
car1.jpg

500x_garage_of_horror_the_car.jpg

Ik snap niet dat deze nog niet genoemd is...

Goldfinger (1964) - Aston Martin DB5
92826.jpg

Ronin (1998) - Audi S8
i001834.jpg

Bullitt (1968) - Ford Mustang
Bullit-7.jpg

Maximum Overdrive (1986)
451.jpg

Road to Perdition - 1931 Buick Series 50
i003792.jpg

Twister (1996) - Dodge Ram
twister033wl1.9935.jpg

Jurassic Park: The Lost World - Mercedes-Benz ML
i003106.jpg

Baantjer - Mazda 626
vlcsnap2010062521h40m24.8896.jpg

Kommissar Rex - Alfa Romeo 155
vlcsnap236126vn5.2332.jpg

Echt ultiem jeugdsentiment!

Yellow Cab zei:
Rob076 zei:
Baantjer - Mazda 626 (...)

Flamboyant vervoer! :) Was dat product placement of een budgettaire keuze?

Haha, ik denk dat eerste. Toen men nog een beperkt budget had reden De Cock en Vledder nog rond in een 323F en 323 sedan. ;)

De krimi-serie "Witse" die tot vorig jaar in Belgie werd uitgezonden was gesponsord door Toyota.
Commissaris Witse versleet blijkbaar 9 Lexussen IS. Eerst het eerste model IS200 met 6-inlijn benzine, later de Belgische Lexus bij uitstek: De IS220d.

Voor de ontploffing van zijn IS in een van de afleveringen werd er trouwens geen oud model gebruikt. Maar de (computer)bewerking was dan weer van bedroevende kwaliteit...

Zijn ondersteunend personeel bewoog zich voort met Avensissen, RAV4's en Corolla's. Helaas zijn er op het wereldwijdeweb niet te veel foto's van te vinden...

Klassiekerrijder zei:
Het eerste. Er traden verdacht veel Mazda's op in de serie (en VWs), en in de aftiteling zag je zowel Mazda als een VW-dealer.

Nou, verdacht veel. Alleen de rechercheurs reden in Mazda's toch? Later werden dit Fiats, Lancia's en een Alfa Romeo.
i026162.jpg

vlcsnap26302zo4.7634.jpg

i086718.jpg

De gesponsorde VW's waren altijd te herkennen aan de bekende blauwe sticker achterop.

vlcsnap2010062522h11m29.6291.jpg

vlcsnap2010062522h11m31.6655.jpg

bntjr01.jpg

i026625.jpg

Rob076 zei:
Klassiekerrijder zei:
Het eerste. Er traden verdacht veel Mazda's op in de serie (en VWs), en in de aftiteling zag je zowel Mazda als een VW-dealer.

Nou, verdacht veel. Alleen de rechercheurs reden in Mazda's toch? Later werden dit Fiats, Lancia's en een Alfa Romeo.
Ik was nooit een Baantjer-kijker, maar in de afleveringen die ik heb gezien viel het behoorlijk op. Kan ook zijn omdat ze nogal overdreven in beeld werden gebracht.

Rob076 zei:
Baantjer - Mazda 626
vlcsnap2010062521h40m24.8896.jpg

Kommissar Rex - Alfa Romeo 155
vlcsnap236126vn5.2332.jpg

Echt ultiem jeugdsentiment!

Deze twee series heb ik veel gekeken toen ik 'klein' was! Later werden er in Baantjer ook Lancia's gebruikt als ik mij niet vergis.

Edit: ik zie dat je die ook al gepost hebt!:)(y)

Grijpstra & De Gier (Houwer & De Gooyer) in 1979 nog per Kever:

i107076.jpg

i107082.jpg

Nog meer jeugdsentiment:

De originele Eleanor uit Gone in 60 seconds:

Eleanor.jpg

En deze natuurlijk. De ECTO-1. :p

ecto-1.jpg

Ook niet te vergeten; de Torino van Starsky & Hutch.

fbb6171b44.jpg

Imola zei:
Bobby Ewing uit Dallas...
i003412.jpg

En:
Grotefoto-TKB4RKX6.jpg

En uiteindelijk....
Grotefoto-4JTGYQTC.jpg

Meer fraaie bolides in die serie:

jocks-lincoln-2.png

Lincoln Mark V

ku-xlarge.jpg

Mercedes S-Klasse W116

images

Mercedes S-Klasse W126

i034771.jpg

Mercedes S123

ku-xlarge.jpg

Cadillac Allante

DAF 44 (1967)

The Avengers, TV Series, 1961-1969 (Season 5, Episode 4, The See-Through Man)

This episode was filmed in November 1966 (the registration also confirms the year), although I do not know what the first model year for the DAF 44 was.

i261219.jpg

dafaa.9527.jpg

dafad.5056.jpg

dafah.8247.jpg

dafai.1074.jpg

dafaj.6277.jpg

the Fox zei:
Rob076 zei:
-V8- zei:
Is het niet handiger om DE site voor deze dingen te vermelden?

https://www.imcdb.org/

Sorry, maar wat een waardeloze en incomplete site. Het gaat daarin ook om auto's die voorbij flitsen. Tsja, zo kun je ad infinitum doorgaan.

En dat doen ze dus ook. Er wordt zelfs melding gemaakt van een toevallig geparkeerde Corolla station als 'filmster'. Dat is echt kicken voor een liefhebber als ik, vooral omdat het een scene is uit de razend populaire film 'Tydzien z zycia mezczyzny'. En ja, wie kent deze film niet?! :D

Toch nog even een korte reactie: Als je de site goed bekijkt, hangen ze ook een bepaald etiket aan een auto die in een film figureert, en de mate waarin de auto een rol, bijrol danwel hoofdrol vervult. Daar kun je ook op zoeken en kun je je frustraties besparen, ook beter voor de bloeddruk lijkt me:).

Mechanix zei:
In bijna elke film of serie komen auto's voor. Sommige films draaien zelfs om auto's. Maar echt leuk zijn de films en series waarin een bepaalde auto een belangrijke rol krijgt, maar toch niet het hoofdonderwerp van de film of de serie is. Je ziet de auto als dagelijks vervoersmiddel van de hoofdpersoon of de auto wordt ingezet in een lange achtervolging. Vaak laten de auto's die in een film of serie gebruikt worden een mooi tijdsbeeld zien en soms zegt de auto van de hoofdpersoon zelfs wat over zijn karakter.

Bijvoorbeeld de Pontiac Aztek van Walter White uit Breaking Bad:

breakingbads03e13720pbrripx264-visionxmkv_000397188.jpg

Wie heeft meer voorbeelden? Game on!:)

Het leuke van Walter White en zijn auto is dat hij in zijn huis miljoenen heeft liggen maar in dit "ding" blijft rondrijden.
Pas in de serie 5 verandert hij van auto.

Rob0118 zei:
Een bijdrage van mij dan maar.

The Car (1977) - horror
car1.jpg

500x_garage_of_horror_the_car.jpg

Ik snap niet dat deze nog niet genoemd is...

Dat komt omdat de wagen in deze film wél de hoofdrol speelt. En de vraag was naar wagens die geen hoofdrol spelen.

Ik moest ook aan deze film denken.

Wat heeft André van Duin te maken met de Jumbo, Abba en Maserati, en hoe hoort het dan in dit topic thuis? Deze is ingewikkeld, maar ik ga toch proberen het uit te leggen.

Enkele dagen geleden werd bekend dat André's lied Als de zon schijnt is uitgeroepen tot de beste zomerhit van 2017. Het oubollige liedje wordt sinds vorig jaar gebruikt in een commercial van de Jumbo en is nu opnieuw uitgebracht door André op verzoek van radio-dj Koen Hansen. Opnieuw, want de originele Nederlandse versie bracht André al uit in 1983. Nederlandse versie, want het echte origineel was de Engelstalige titelsong Buona Sera uit een film.

Abba bracht in 1975 de hit Mamma Mia uit. Samen met het verhaal van de film Buona Sera Mrs. Campbell, uit 1968 met in de hoofdrol Gina Lollobrigida, kwam daaruit in 1999 een musical Mamma Mia! voort, die in 2008 werd verfilmd, op welke film in 2018 een vervolg komt, Mamma Mia: Here we go again!. Het is niet veel meer dan een John Lanting-achtige klucht overigens.

Maar waar het allemaal om gaat, is de auto waarin Gina Lollobrigida in 1968 rondrijdt: een Fiat 1500 S Cabriolet (gebouwd 1959-1962). En daar ligt dan weer een OSCA-motor in, van het gelijknamige bedrijfje opgezet door de gebroeders Maserati.

Helaas is er geen beter beeld dan deze embedded versie (of je moet van Spaanse nasynchronisatie houden), maar kijk toch maar even hoe Gina op en neer rijdt met haar cabriootje (overigens een Pininfarina-ontwerp dat 2 jaar later grotendeels ook nog eens is gebruikt voor de Peugeot 404 Cabriolet).

28at1u9.jpg

cirKel zei:
Maar waar het allemaal om gaat, is de auto waarin Gina Lollobrigida in 1968 rondrijdt: een Fiat 1500 S Cabriolet (gebouwd 1959-1962). En daar ligt dan weer een OSCA-motor in, van het gelijknamige bedrijfje opgezet door de gebroeders Maserati.

Gisteren ook bij Jinek te zien, het interessante deel van het item begint bij 49:49.

500.png

Je zal maar de hoofdrolspeler zijn in Mission Impossible 7. Je moet dan vroeg opstaan (waarschijnlijk nog op een zondag ook) om zulke opnamen te maken, maar verder is het wel cool. Als je de stuntman bent die de auto mag besturen ook. De vraag dringt zich op, wat er precies voor techniek onder dat koetswerkje van de gele 500 zit, want een tweecilindertje met 18 pk zal het zeker niet zijn (de wielen zijn ook veel groter dan de originele 12-inch velgjes).

https://twitter.com/Keats_Shelley/status/1330480280629637128
https://twitter.com/bestofhayIey/status/1330651734214053893

Andere delen van de opnames https://youtu.be/dO3HaGc3_Gk?t=38

Het kleine formaat van zo'n rugzakje zal voor Tom Cruise niet zo'n probleem zijn :p

Wel spectaculair, dwars in een 5-serie zonder deuren: https://youtu.be/dO3HaGc3_Gk?t=93. Er komt een hoop aan te pas om de illusie van een achtervolging overtuigend op beeld te krijgen.

Afgelopen zondagavond zat ik voor een npo3 serie genaamd “ de verschrikkelijke jaren 80” of zoiets.
Daar kwam ook wel leuk spul voorbij.
Het is wel overduidelijk opgenomen in de ‘ 20

Leuke wagens Idd.
Vw t3, prachtige bmw 316, dikke SEC, guitige MG Metro een w123 T van de regisseur en natuurlijk mn eigen Audi😁

Hier is een hele website van, gecategoriseerd en wel. Is net even wat makkelijker.

https://www.imcdb.org/

Tja makkelijker dan wat?......
Die site is idd leuk en ook al eens hier voorbij gekomen.

Wat hier oa de bedoeling is, zijn de actuele serie en of reclames.

Bovenstaande serie heb ik gezien, ik (en wij forumleden) hou van de wat ouder bijzondere auto's en dan is zo'n serie iets wat je leuk vind en wil delen, tenminste dat is de bedoeling van dit topic lijkt me.
Helemaal als je er zelf in "speelt".

Terug
Bovenaan