Autoraamp blijft vies en laat strepen achter na omhoog doen.

A

Anoniem

Guest
Beste lezers, ik heb een vraagje

Heb deze week een nieuwe auto gekocht. Heb hem helemaal schoongemaakt en er viel mij het volgende op;

De ramen worden steeds weer vies of vettig nadat ik het raam omlaag en omhoog heb gedaan. In de vorm van strepen. Heb de rubbers aan de binnenkant proberen helemaal schoon te maken maar dit helpt niet. Ook heb ik met een klein blazertje er lucht in geblazen had ook geen nut.

Het gaat om een Audi a6 2012

Hebben jullie hier ervaring mee ?

Mvg

Blijkbaar zijn je rubbers nog steeds vies of je raam nog steeds niet goed schoon.

Wat voor ruitenreiniger gebruik je?

Ik heb van alles gebruikt. Eerst glassex daarna ontvetter daarna alleen met water en daarna alcohol met water. Denk je je dat ik het gewoon nog een paar keer goed moet schoonmaken? Begin was het doekje zwart nu niet meer..

Ik zou geen remmenreiniger gebruiken te aggresief voor je rubbers. Laat witte vlekken achter op je lak en je bent echt verplicht om hem daarna goed in de wax te zetten.

Deze heb ik al jaren.

Eerst ruiten goed schoonmaken tijdens de algehele wasbeurt met een klein druppeltje dreft. Let op, ook dit ontvet je lakwerk en je zult dus naderhand je lak in de wax moeten zetten.
Stap met dreft dus wellicht even tot volgende lente bewaren.

En dan eerst goed je rubbers schoonmaken. Dan de ruit. En dan met een schone en droge microvezeldoek goed droogwrijven.

Ik heb het andere topic verwijderd. Gelieve het tot één post te beperken. Elke nieuwe vraag kun je er stellen. Alle topics die geopend worden, zijn op de forum homepage te zien.

Ivanov
AutoWeek Moderator

Terug
Bovenaan