Auto wil niet op slot

A

Anoniem

Guest
Ik heb een Peugeot Partner uit 1998 en deze wil niet meer op slot. Als ik het knopje van de sleutel indruk gebeurt er niks. Als ik de sleutel in het slot stop kan ik deze niet ronddraaien (bij geen enkele deur). Als ik het pinnetje probeer in te drukken wil deze niet naar beneden. Ik heb geen flauw idee waar ik het moet zoeken. Heb al een beetje gerommeld bij de bestuurdersdeur, sleutel in het slot en tegelijkertijd beetje prutsen aan de stangetjes die verbonden zijn met het slot, toen kreeg ik hem wel op slot maar vervolgens wilde deze niet meer open. Kan iemand mij helpen?

Klinkt als pneumatische vergrendeling die geen lucht meer van de motor krijgt, lekje ergens in die slangen?

Ja het werd al genoemd, het batarijtje in de sleutel, of heb je meschien de accu eraf gehad?
Waarschijnlijk is het contactslot een keer vervangen, (komt veel voor) en heb je meschien dus 2 sleutels ??
Daarom krijg je de deur niet handmatig dicht, heb je geen centrale drukknop voor je cv op het dachbord,

Als ik de sleutel in het slot stop kan ik deze niet ronddraaien (bij geen enkele deur).

Batterijtje heeft daar niet zo veel mee te maken lijkt mij, losgekoppelde accu evenmin..... Man, man, man schrijf dan niks.

Piet Paaltjens zei:
Als ik de sleutel in het slot stop kan ik deze niet ronddraaien (bij geen enkele deur).

Batterijtje heeft daar niet zo veel mee te maken lijkt mij, losgekoppelde accu evenmin..... Man, man, man schrijf dan niks.

Vast zittende sloten is een bekent probleem van de berlingo. Enige oplossing die ik ken is alle sloten vervangen.

Of alle dueren open laten.(doen ze bij ons op het werk)

Piet als je de oplossing zelf niet hebt, schrijf dan niks!
Maar psa heeft een eigen electronica systeem ontwikkeld begin jaren 2000, het was zo erg dat waneer je de fabrieks radio verving de cv van slag was, Ook komt het regelmatig voor dat mensen hun accu loshalen met sleutel in het contact, de cv is dan uit geschakeld en kan alleen door een dealer worden gereset,
Met mijn 40 jaar sleutel ervaringen aan auto,s heb ik wel zo alles tegen gekomen,

Gesleuteld aan Ford, Opel, Honda, VAG, Peugeot & Renault. Maar ik heb nog nooit mee gemaakt dat de cv van slag raakte door de accu los te koppelen met de sleutel op contact....

Daarbij, als de sleutel niet rond te draaien is in de deur zal er eerder mechanisch wat aan de hand zijn. (Al is het wel vaag dat het op alle deuren tegelijk is)

V0RQ zei:
Klinkt als pneumatische vergrendeling die geen lucht meer van de motor krijgt, lekje ergens in die slangen?

Dat geldt voor oudere mercedessen.
Ieder berlingo heeft een elektrisch-mechanische deurvergrendeling.

Grootste kans is dat het bestuurdersportierslot mechanisch geblokkeerd of versleten is.
Die kan je vervangen, let op, volgens mij zijn er 2 of 3 types.

als je de oplossing zelf niet hebt, schrijf dan niks!

Ja, dan blijft het enkel van de openingspost.....

Er staat toch ik steek de sleutel in het slot en kan de sleutel niet draaien. Wat heeft het dan voor nut om een batterij te vervangen, accu los te koppelen, vacuum te controleren, sleutel in het contact en dan de accu los te koppelen en naar de dealer voor een reset? Dat is de 2e stap, als het belangrijk zou zijn om de cv weer aan de praat te krijgen.

Maar als je dan zo graag een 'oplossing' wenst: de sleutel hoort niet (meer) bij het slot. Maar misschien maar blijven hopen op een terugkoppeling van Rick J. Of L. Als ie dat al niet weet, misschien weet ie ook niet meer welke sleutel bij welke auto hoort.

Het ligt niet aan de sleutel want ik heb een beetje lopen prutsen aan de binnenkant en tegelijk de sleutel draaien en toen ging ie wel op slot. Maar toen kreeg ik hem niet meer van slot. Ik heb tot op heden nog geen oplossing gevonden.

Punt van de sleutel afgestompt?
Trek de sleutel eens een fractie van een mm terug, en probeer het dan nog eens.

Werkt helaas ook niet. Wordt maar tijd dat ik naar de garage ga denk ik. Bedankt voor al jullie reacties.

Terug
Bovenaan