Dank voor jullie al jullie reacties! Ik heb ondertussen een oplossing gevonden, maar eerst even wat reacties beantwoorden want het heeft me toch bezig gehouden vandaag

1. De auto van mijn vader lenen lijkt me toch makkelijker dan een auto huren. Hierbij speelt dat een geleende Mitsubishi Outlander toch wat veiliger voelt voor een langere rit dan een gehuurde Toyota Aygo. Het is de 3e auto van mijn ouders, dus vandaar enkel WA verzekerd. Als ik er nu pas zo over nadenk heeft een evt. schade zelfs gevolgen voor zijn andere auto's omdat de BM ladder persoonsgebonden is. Nu kun je zeggen dat hij er met drie auto's financieel wel goed bij zit, maar mij geeft het toch geen lekker gevoel en een schade van een paar duizend euro blijft veel. Hoeveel een premieverhoging is weet ik niet, maar ik denk zo een paar tientjes per maand.
2. Ik vind het raar dat een auto huren met verzekering voor drie dagen goedkoper is dan een auto lenen. De constructie om via SnappCar een auto te huren was een goede optie. Een collega kwam vandaag ook met deze oplossing, hij heeft al eerder gebruik gemaakt van SnappCar, waarbij je auto verzekerd is bij Allianz. Dat brengt me op een bruggetje met de oplossing na wat ge-Google op internet en gezoek op Facebook:
3. Er bestaan twee producten van verzekeraars die een tijdelijke dekking bieden, het zijn beide pilots, maar ze bieden wel de gewenste dekking:
A. Gapie van Nationale Nederlanden, maar hierbij moest ik een App uit de Iphone store downloaden - terwijl ik een Android toestel heb (en ze zijn een euro duurder dan optie

B.
CareShare van Allianz, primitief via Facebook/Whatsapp maar wel bij de tijds

. Ze geven aan dat je al verzekerd bent vanaf 4 Euro en als je doorklikt blijkt het max. 10 Euro per dag te zijn! Ik heb net contact gehad en ze waren super enthousiast met mij als klant omdat ze pas net gestart en dit product zelf nog aan het testen zijn. Op de website van
CareShare kun je je telefoonnummer achterlaten en ik werd binnen een uur teruggebeld.