Auto valt uit tijdens het rijden

A

Anoniem

Guest
Hallo,   

Ik heb een golf 3 gti.    Nou is het probleem dat mijn auto tijdens het rijden zo maar uit valt. Hij van ineens terug in de toeren en valt dan uit. Er zit startblokkering op de auto. Wie heeft enig idee wat dit kan zijn. Er is inmiddels een nieuwe bobine op gekomen maar doet het nog steeds.

Help!!!!

Is het toevallig in bochten en/of tijdens scherp sturen?    Kijk dan eens of je geen lekkages hebt in slangen die dan opengetrokken worden

Heeft een Golf 3 al canbus? Mijn Skoda viel tijdens het rijden soms ook zomaar uit. Zat in het canbus; dealer heeft een bypass naar het gaspedaal gemaakt, daarmee was het symptoom verholpen maar de kwaal niet genezen. Er een defect in het systeem, dealer kon niet zeggen wat de volgende klachten zouden zijn, vervanging €2500 -> auto maar verkocht. (Zag 'm overigens laatst weer te koop met 348.000km dus hij heeft het nog ruim 120.000km uitgehouden na mij)

Golfje 3:
1992-1998... zit nog geen canbus op en geen egr systeem.

Gaat het hier om een 8v of 16v motor?

Zomaar uitvallen: kun je hem daarna wel weer starten en loopt die alsof het nooit gebeurt is? Of blijft die moeilijk doen als het blok eenmaal warm is?

Indien dat het geval is vermoed ik een probleem met de hallsensor. Als het een 8v blok is (2E) is dat niet eenvoudig te vervangen, omdat die ontsteking niet af te stellen valt met een stroboscoop. Het kan overigens wel.

Gasklephuis schoonmaken is sowieso geen slecht idee (zijn deze blokken gevoelig voor). En als het alleen met een warme motor voorkomt zou het een probleem kunnen zijn met valse lucht in de inlaat, een probleem met de luchtmassameter of valse lucht voor de lambda. Of de lambda zelf.
Eventueel zou de temperatuursensor nog voor een probleem kunnen zorgen.

Startblokkering heeft hier niets mee van doen. Origineel gezien is dat uitvallen direct na het starten of als je pech hebt stopt ie tijdens het rijden abrupt (dus niet terugvallen in toeren maar gewoon stop)

In elk geval, meer info zou al kunnen helpen bij het zoeken naar het probleem.

Bij mijn Ford Scorpio had ik constant het zelfde probleem. Bleek de luchtmassameter te zijn.

Terug
Bovenaan