Auto uit Italië verkocht in Duitsland

Max 6432281

Net ingestapt
Het probleem is als volgt: In Italië ben ik over de kop gegaan met de auto van een klant die woonachtig is in Italië. Ik heb de auto als schadeauto overgenomen van de klant en in Italië laten maken. Vervolgens wilde ik deze auto importeren naar Nederland, dit bleek toch een dure grap te zijn. Ik heb de auto vervolgens via een dealer in Nederland ingeruild voor een andere auto. De dealer heeft deze auto vervolgens verkocht aan een persoon in Duitsland.
Tot nu toe niks aan de hand. Nu zijn we twee jaar verder en blijkt dat de oude eigenaar van de auto in Italië nog steeds wegenbelasting moet betalen voor de auto in Italië omdat deze daar nooit officieel is afgemeld. Om de auto in Italië af te melden heb ik beide kentekens nodig en een kentekenbewijs. Maar die heb ik niet en de dealer ook niet. Het enige wat ik heb is een foto van het Duitse registratiebewijs van de auto. Weet iemand wat ik nu kan doen om de auto toch afgemeld te krijgen in Italië? Moet ik aangifte doen van vermissing? Doe ik dat dan in Italië?

Max 6432281 zei:
(..) Vervolgens wilde ik deze auto importeren naar Nederland, dit bleek toch een dure grap te zijn. Ik heb de auto vervolgens via een dealer in Nederland ingeruild voor een andere auto. De dealer heeft deze auto vervolgens verkocht aan een persoon in Duitsland.

Ik zou eens terug de historie in gaan hoe het bovenstaande is verlopen. Zoals ik het lees heb jij dus destijds een in Italië geregistreerd voertuig bij een Nederlandse dealer ingeruild.. daar zouden dan toch papieren en een kenteken bij geweest moeten zijn?
Dealer heeft de auto niet op NL kenteken gezet.. maar verkocht aan een persoon, woonachtig in Duitsland.

Max 6432281 zei:
(..) Het enige wat ik heb is een foto van het Duitse registratiebewijs van de auto.(..)

Mooi, men heeft de auto dus kunnen registreren in DLD. (y)
Hoe zou dat dan gelukt zijn zonder papieren en/of een certificaat van overeenstemming?

Max 6432281 zei:
Weet iemand wat ik nu kan doen om de auto toch afgemeld te krijgen in Italië? Moet ik aangifte doen van vermissing? Doe ik dat dan in Italië?

IK zou niet zo snel de auto als vermist opgeven.. want dat is ie feitelijk niet. Dat zou dan 'fraude' kunnen inhouden..

Misschien eens informeren bij onze RDW? Draai de zaak om.. dat het een NL auto betrof waarvoor nooit een NL vrijwaring is afgegeven maar fysiek in Italië rondrijdt..
Wát zou jij dan moeten doen om de RDW / belastingdienst te overtuigen dat het voertuig niet meer op NL bodem in bezit is..;)

En de tweede ongewone vvraag van een hagelnieuw account achter elkaar, serieus?

Een Max 7 cijfers, nieuw account na een Niels met the same, en 2x een lulverhaal van hier tot Tokyo. Met wie hebben we het genoegen. Boffie of een even treurige kansloze reïncarnatie?

Ik denk niet dat er veel forumleden zijn die de Italiaanse wet op dit gebied kennen en je dus kunnen helpen.
De eerste Italiaanse eigenaar heeft hem dus niet afgemeld of over laten schrijven op jouw naam.
Trouwens wel merkwaardig dat hij daar pas na twee jaar achter komt.
Het is dus zijn probleem en laat hem het oplossen.
Hij kent ongetwijfeld meer wegen om de Italiaanse wet op dit gebied uit te zoeken.

ScaniaV8 zei:
Ik denk niet dat er veel forumleden zijn die de Italiaanse wet op dit gebied kennen en je dus kunnen helpen.
De eerste Italiaanse eigenaar heeft hem dus niet afgemeld of over laten schrijven op jouw naam.
Trouwens wel merkwaardig dat hij daar pas na twee jaar achter komt.
Het is dus zijn probleem en laat hem het oplossen.
Hij kent ongetwijfeld meer wegen om de Italiaanse wet op dit gebied uit te zoeken.
Maar jij gelooft dit hele vrij onzinnige verhaal.

En die man komt er na 2 jaar pas achter dat hij nog steeds voor een auto betaald die niet meer in zijn bezit is???
Bij uitvoer komt dat kenteken toch te vervallen?

^^^ d'r zit een schakel tussen.. TS' er heeft de auto met schade overgenomen van de eigenaar en bij een (lokaal) schadebedrijf gebracht.
Is daar gemaakt en toen stokte het plan van invoer (en dus uitvoer) in Nederland.

Het komt op mij over alsof dat voertuig gewoon vanaf het schadebedrijf in Italië overgebracht is naar Nederland zonder de bijbehorende procedure daarvoor te volgen (zoals wij die ook in NL kennen)..

Terug
Bovenaan