Auto uit 2016/2017 met hele lage km stand.

A

Anoniem

Guest
Goedemiddag,

Ik heb 2 auto’s op het oog.
Een uit 2016 en een uit 2017.

Ze hebben beide een zeer lage km stand, van zo’n 15.000 km. Het is NAP.

De prijs is slechts iets hoger dan gemiddeld, daardoor interessant.

Kan het kwaad dat een moderne auto uit 2016/2017 slechts 2500 km per jaar rijdt?

Uiteraard ga ik letten op het onderhoud: moet zo’n auto elk jaar onderhoud, indien er zo weinig mee gereden is?

Het zijn geen geïmporteerde auto’s en lijken in goede staat.

Hoor graag jullie mening.

Misschien Private Lease geweest?
Waarschijnlijk nooit onderhoud gepleegd..?
Juist als er zo weinig mee gereden is is het van belang om bv wel de olie wel eens te vervangen, vergeet ook niet dat bv een distributieriem vaak een interval heeft in km's of in jaren, als dat bv 6 jaar is zit je al aan groter en duurder onderhoud......
Ik zou er goed mee uitkijken....

Weinig gereden of veel kleine stukjes.
Mijn schoonouders rijden ook maar 1 keer in de week naar de supermarkt, 4 km verderop.
Dus er wordt altijd met een koude motor gereden.
Mijn huidige auto heeft ook weinig kilometers gereden, maar die bleek op Texel gereden te hebben.

Onze vorige Volvo V40 heb ik weggedaan met 390.000 op de teller, maar die heeft alleen maar snelweg kilometers gereden en die hoefde tussen de beurten door niet bijgevuld te worden.
Dus lage kilometerstanden zeggen mij niet zoveel.

MX6 zei:
Dus lage kilometerstanden zeggen mij niet zoveel.

Daar sluit ik mij bij aan, al mijn auto's hebben of hadden een hogere kilometerstand, mijn Ford Probe ging met 330.000 km op de klok weg en blok was nog heel fris.

Ik koop simpelweg een auto met een hogere kilometerstand omdat die goedkoper zijn, ik probeer goed op te letten bij aankoop, rij er een paar maanden mee maak een lijstje met wat mij opvalt. In mijn geval heb ik een brug tot mijn beschikking voer een grote beurt uit en pak zoveel mogelijk puntjes aan en rij vrolijk verder.

Uiteraard doe ik wel research welke blokken veel kilometers kunnen hebben, hoe lang de auto in bezit is geweest van de vorige eigenaar, staat van onderhoud enz. enz.

Terug
Bovenaan