Auto stottert (renault clio)

A

Anoniem

Guest
Ik had renault clio 1.2 16v gekocht uit 2002 en na 1 week begon hij met stotteren.

Rond 2200-2700 toeren doet hij stotteren en bij hogere/lagere rpm's doet hij dat niet, ook loopt hij goed stationair etc. Voelt een beetje alsof hij zijn kracht verliest.

Motormanagement lampje is ook niet aan.

Iemand enig idee wat het kan zijn?

Hij stottert door al die chickie`s, wordt ie verlegen van.

Kijk eens naar je bobine`s, of laat hem eens uitlezen.

Gasklep even schoonmaken, dat kan al veel helpen.

Altijd remmenreiniger gebruiken geen wd40 (y)

Ja zeker, ook bij de kangoo van mijn moeder uit 2008 (1.6 16v) maar dat is weg zodra de motor warm is.

Nissan GT-R zei:

Niet dat ik WD40 daarvoor gebruik, maar waarom zou je het niet gebruiken, lijkt mij veiliger/beter dat remmenreiniger.
Heet niet voor niets remmenreiniger ipv. gasklep reiniger.

marcel21674 zei:
Nissan GT-R zei:

Niet dat ik WD40 daarvoor gebruik, maar waarom zou je het niet gebruiken, lijkt mij veiliger/beter dat remmenreiniger.
Heet niet voor niets remmenreiniger ipv. gasklep reiniger.

Remmenreiniger is vluchtiger, ontvettend en verbrand beter, waar WD-40 toch nog lichtelijk smerende eigenschappen heeft.
Dat vet wil je niet op je gasklep hebben want dat heeft hetzelfde effect als hele lichte vervuiling.

wd40 is geen schoonmaakmiddel, remmenreiniger wel. Remmenreiniger heet alleen zo omdat het een ontvetter is die vooral gebruikt word voor het ontvetten van nieuwe remschijven (waar af fabriek een laagje olie overheen zit tegen het roesten)
Carburateurreiniger is ook een goed alternatief.

wd40 is het probleem ws nog groter maken.

Pobresh zei:
wd40 is geen schoonmaakmiddel, remmenreiniger wel. Remmenreiniger heet alleen zo omdat het een ontvetter is die vooral gebruikt word voor het ontvetten van nieuwe remschijven (waar af fabriek een laagje olie overheen zit tegen het roesten)
Carburateurreiniger is ook een goed alternatief.

wd40 is het probleem ws nog groter maken.

Dat bedoel ik, afhankelijk van de toepassing zal de ene ontvetter agressiever zijn dan de andere. Op nieuwe remschijven zal vermoedelijk iets van parrafine zitten, dat is een stuk taaier dan bv. motorolie of smeervet

Heb ooit eens een 30 jaar oude carburateur in een emmer industrieele ontvetter gelegt (vroeger hete dat tri), Met benzine kreeg ik die niet schoon.
Na 4 uur weken hoefde ik hem alleen nog maar droog te maken, zag er uit als nieuw. Achteraf bleek ik ook alle pakkingen te kunnen vervangen.

Heb het zelfde probleem gehad, was echter een haarscheurtje in een bougiekabel.

Vandaag had de vrachtwagen chauffeur in mijn auto gereden op het werk en gekeken, zegt dat het de bougies zijn. Ga waarschijnlijk morgen naar de garage , zullen wel zien of die gelijk heeft.

Terug
Bovenaan