Frankvns
Net ingestapt
Goedemiddag,
Ik heb een vraag. Mijn auto houdt soms in en stottert tijdens rijden. Vooral bij optrekken heeft de auto dan beduidend minder vermogen en je voelt schokken tijdens optrekken. Klacht is altijd bij warme motor en doet zich voornamelijk voor tussen 2000 en 4000 toeren. Vanaf 4000 toeren nooit last en krijgt de auto gevoelsmatig echt een boost.
De klacht is niet opwekbaar, maar doet zich soms voor. Gek genoeg vaak als ik een tijd op snelweg of provinciale wegen heb gereden. De klacht is er al langere tijd, vooral als het warmer weer wordt (zomermaanden).
Auto:
Toyota Verso uit 2009
1.8 vvti motor
193000 km gereden
Wat al gedaan:
- auto meermaals laten uitlezen. Geen storingen opgeslagen en geen brandende lampjes
- bougies vervangen en bobines doorgemeten.
- Ik rijd altijd superplus (euro 98)
- uitlaat laten controleren. Die is gasdicht.
Kapotte LLM of lamba zouden storingsmelding moeten geven toch?
Ik hoor graag of ik wellicht iets over het hoofd zie en of jullie tips hebben.
Mvg, Frank
Ik heb een vraag. Mijn auto houdt soms in en stottert tijdens rijden. Vooral bij optrekken heeft de auto dan beduidend minder vermogen en je voelt schokken tijdens optrekken. Klacht is altijd bij warme motor en doet zich voornamelijk voor tussen 2000 en 4000 toeren. Vanaf 4000 toeren nooit last en krijgt de auto gevoelsmatig echt een boost.
De klacht is niet opwekbaar, maar doet zich soms voor. Gek genoeg vaak als ik een tijd op snelweg of provinciale wegen heb gereden. De klacht is er al langere tijd, vooral als het warmer weer wordt (zomermaanden).
Auto:
Toyota Verso uit 2009
1.8 vvti motor
193000 km gereden
Wat al gedaan:
- auto meermaals laten uitlezen. Geen storingen opgeslagen en geen brandende lampjes
- bougies vervangen en bobines doorgemeten.
- Ik rijd altijd superplus (euro 98)
- uitlaat laten controleren. Die is gasdicht.
Kapotte LLM of lamba zouden storingsmelding moeten geven toch?
Ik hoor graag of ik wellicht iets over het hoofd zie en of jullie tips hebben.
Mvg, Frank